Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Tytuł oryginału:
- Bad Science
- Wydawnictwo:
- Septem
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Data 1. wydania:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 360
- Czas czytania
- 6 godz. 0 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-246-2716-5
- Tłumacz:
- Arkadiusz Romanek
- Tagi:
- pseudonauka popularnonaukowa nauka humor medycyna
Goldacre rozdaje razy na lewo i prawo, daje do wiwatu hochsztaplerom i różnym wciskaczom kitu, którzy nadużywają słowa »nauka«. Niewielu skryje się przed jego gniewem — autor uderza w firmy farmaceutyczne, samozwańczych dietetyków, udawanych naukowców i nieprofesjonalnych dziennikarzy.
"The Times", Książka Roku
Uśmiejesz się do łez, a potem wyrzucisz do śmieci wszystkie te drogie i "zdrowe" produkty przemysłu nastawionego na robienie Cię w balona.
"The Observer"
Świetna lekcja poglądowa, zawierająca opis metod spuszczania po ostrzu noża logiki wrogów zdrowego rozsądku oraz demaskowania tych, którzy sprzedają nam bzdury i półprawdy.
"The Economist"
Krzyżowiec na krucjacie przeciwko szarlatanerii w swojej szczytowej formie. Rapier logiki Goldacre’a pozwala mu osadzać w miejscu potężne koncerny farmaceutyczne, przyszpilać media i przygważdżać wszystkich tych, którzy dopuszczają się manipulacji, wykorzystując do swoich marnych zagrywek pseudonaukę.
"The Guardian"
Uwielbiamy medycynę. Z zapartym tchem oglądamy seriale o lekarzach, gładko połykamy dziesiątki reklam cudownych leków, pomagających na każdą dolegliwość — dostępnych oczywiście bez recepty. Nawet nie przychodzi nam do głowy, że rynek leków i udających je substancji to wielomiliardowy, międzynarodowy biznes. Leczenie ludzi to tylko jego skutek uboczny, celem podstawowym zaś jest drenowanie naszych kieszeni (okazjonalnie również mózgów). Tubą tego biznesu są media, nieustannie goniące za najdrobniejszą sensacją, informujące o wynikach najnowszych badań w tonie hurraoptymizmu lub paniki. A w samym środku tej idealniej maszynki do robienia pieniędzy znajdujemy się my — konsumenci regularnie robieni w bambuko!
Masz dość bycia obiektem manipulacji? Zostań świadomym konsumentem i uzbrój się przeciw:
* zgubnym praktykom wielkiego przemysłu farmaceutycznego,
* nonsensom o przeciwrakowym działaniu tych czy innych produktów żywnościowych,
* głupim formom informowania o wynikach badań naukowych,
* szukającym sensacji i siejącym panikę dziennikarzom,
* niewiarygodnym wynikom statystycznym i nierzetelnym badaniom naukowym,
* cudownym skutkom stosowania homeopatii i suplementów diety.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 263
- 51
- 19
- 8
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
Dodaj cytat
Opinia
Nie jest to poradnik typu "co warto, a czego nie warto". Autor czytelnikowi nic nie "radzi" i niczego nie "poleca". Ben Goldacre w swojej książce porusza aspekt łatwowierności i braku umiejętności obrony przeciętnego człowieka przed atakiem marketingowców rynku leków i suplementów diety. Zwraca uwagę na błędy jakie są popełniane przy testach mających dowieść cudowności poszczególnych specyfików oraz bezlitośnie atakuje media za powielanie i powoływanie się na niepotwierdzone teorie, które jak się okazuje w dłuższej perspektywie czasu przynoszą więcej szkody niż pożytku.
Książka godna uwagi. Napisana przyjemnym lekko humorystycznym językiem, nie wymagająca od czytelnika specjalistycznej wiedzy z zakresu medycyny i żywienia.
Nie jest to poradnik typu "co warto, a czego nie warto". Autor czytelnikowi nic nie "radzi" i niczego nie "poleca". Ben Goldacre w swojej książce porusza aspekt łatwowierności i braku umiejętności obrony przeciętnego człowieka przed atakiem marketingowców rynku leków i suplementów diety. Zwraca uwagę na błędy jakie są popełniane przy testach mających dowieść cudowności...
więcej Pokaż mimo to