Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?

Wydawnictwo: Znak
6,83 (63 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
8
8
8
7
20
6
19
5
4
4
1
3
2
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-240-0940-4
liczba stron
236
język
polski
dodał
Orisha

Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej...

Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (124)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 449
Przemysław Zyra | 2014-11-24
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2008 rok

Książka o czymś, o czym nie miałem pojęcia. Bo nie każdy ma świadomość, że jego śmieci mogą być przeglądane i analizowane. Trochę śmieszne i trochę ciekawe. Ale nie jestem pewien czy wartościowe.

książek: 147
Andrzej W | 2015-05-10
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 maja 2015

Książka o różnych nieoczywistych sposobach zbierania danych o klientach i pracownikach. Wydana w 2008 roku i trąci już nieco myszką, ale wciąż ciekawa. Napisana przez świetnego dziennikarza, w stylu książek pisanych przez amerykańskich dziennikarzy, mamy więc długie wstępy i odległe paralele. Dla osoby zajmującej się badaniami nie wniesie wiele nowego (oprócz walorów historycznych), dla laika w tym obszarze może być ciekawa, mimo, że opisuje jedynie mały wycinek rynku badań.

książek: 48
JUREK | 2016-08-12
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u.

książek: 396
Iza | 2011-12-29
Na półkach: 2011, Przeczytane
Przeczytana: 19 grudnia 2011

Świetna książka dla wszystkich socjologów i nie tylko, również dla tych, którzy chcą mieć świadomość jak wiele mówimy o sobie, nie wypowiadając ani słowa.

książek: 231
Myszor | 2012-09-23
Przeczytana: 23 września 2012

Vadim Makarenko - dziennikarz "Gazety Wyborczej" białoruskiego pochodzenia - odsłania kulisy działania mechanizmów marketingowych wielkich korporacji oraz firm działających na ich zlecenie. Myślisz, że Twoje śmieci są kompletnie bezużyteczne? Nigdy w życiu. Może się w nich przecież znaleźć opakowanie po jogurcie, który lubisz, szamponie, którego używasz czy rachunek, który zdradzi częstotliwość Twoich rozmów telefonicznych. I pewnie jeszcze nie wiesz, że odbyły się już takie badania, podczas których analizowano zawartość tego, co wyrzucali mieszkańcy miasta. Wszystko po to, żeby nakłaniać konsumentów do kupowania ich produktów. Ale to tylko jeden z omówionych sposobów poznawania preferencji (potencjalnych) klientów.

Nie jestem socjologiem, ale książka żywo mnie zainteresowała. Miałem świadomość, że firmy, dążąc do maksymalizacji swoich zysków, uciekają się do różnych sztuczek na granicy prawa czy moralności. Autor zdobywał wiedzę poprzez rozmowy z konkretnymi firmami, często z...

książek: 163
MartaB | 2013-03-17
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Dla studentów ekonomii, marketingu i przedmiotów pochodnych - pozycja obowiązkowa. Nie jest to podręcznik pełen teorii, raczej studium przypadku, a wciąga się jak dobrą powieść kryminalna.
Dla przeciętnego konsumenta ostrzeżenie - literatura moralnego niepokoju. Otwiera oczy na "permanentną inwigilację" cytując "Seksmisję". Od teraz wyrzucaniu śmieci będzie Wam towarzyszył lekki niepokój.

książek: 554
Lonia | 2016-12-05
Na półkach: Przeczytane
książek: 189
rekopisynieplona | 2016-08-23
Na półkach: Przeczytane
książek: 74
Szved | 2016-02-13
Na półkach: Przeczytane
książek: 9
Justyna Sarnowska | 2015-12-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 grudnia 2015
zobacz kolejne z 114 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd