Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy

Tłumaczenie: Magdalena Zielińska
Seria: Punkty Przełomowe
Wydawnictwo: Znak
7,22 (195 ocen i 18 opinii) Zobacz oceny
10
12
9
20
8
40
7
73
6
32
5
14
4
3
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Buyology
data wydania
ISBN
9788324011803
liczba stron
224
słowa kluczowe
zakupy, neuromarketing, konsument
język
polski

Rewolucyjna książka Martina Lindstroma - przez wielu uznawanego za marketingowego geniusza - opowiada o nowej metodzie badań rynku: neuromarketingu. Dzięki niej dowiemy się, co skrywa umysł współczesnego konsumenta. Lindstrom dosłownie zagląda nam pod czaszki, aby zrozumieć, co sprawia, że przy zakupach podejmujemy takie, a nie inne decyzje. Jednocześnie dowiadujemy się, jak taką wiedzę można...

Rewolucyjna książka Martina Lindstroma - przez wielu uznawanego za marketingowego geniusza - opowiada o nowej metodzie badań rynku: neuromarketingu. Dzięki niej dowiemy się, co skrywa umysł współczesnego konsumenta. Lindstrom dosłownie zagląda nam pod czaszki, aby zrozumieć, co sprawia, że przy zakupach podejmujemy takie, a nie inne decyzje. Jednocześnie dowiadujemy się, jak taką wiedzę można wykorzystać, aby dotrzeć do odbiorców, na których już dawno przestała działać reklama w tradycyjnej formie. Posiłkując się najnowszą wiedzą z zakresu neurologii, Lindstrom pokazuje, jak wielkie znaczenie podczas zakupów mają zmysły, podświadomość i neuroprzekaźniki.
Lindstroma fascynuje to, czemu jedne marki budzą nasze pożądanie, a inne nie. Autor Zakupologii rozwiewa mity na temat kupowania: uświadamia, że seks - wbrew obiegowej opinii - wcale nie sprzedaje, popularne marki mają wiele wspólnego z religią, a ostrzeżenia drukowane na paczkach papierosów tylko zachęcają do palenia.

 

źródło opisu: Znak, 2009.

źródło okładki: www.znak.com.pl

pokaż więcej

Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (520)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 161
Jacek Lipski | 2011-08-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2011

Sięgając po książkę Lindstroma miałem mieszane uczucia. Tytuł kojarzył mi się z kolejnym marketingowym guru, który postanowił zarobić trochę kasy na wymyślonej przez siebie teorii o chwytliwej nazwie. Pewnie dlatego do lektury szwedzkiego speca od brandingu zabierałem się z 6 razy. Na szczęście udało mi się zmobilizować…

Najbardziej kuło mnie w oczy pierwsze zdanie recenzji na odwrocie książki: „Rewolucyjna książka MARTINA LINDSTROMA – przez wielu uznawanego za marketingowego geniusza”. Z natury podejrzliwie podchodzę do książek określanych mianem rewolucyjne. Notka autobiograficzna autora również nie wzbudziła mojego zaufania. Niespecjalnie lubię zwrot „uznawany za geniusza”. „Gwiazda światowego marketingu”, „uznawany za jednego z guru brandingu na świecie”, „nazywany futurologiem marki” – lampki moich wewnętrznych czujników ostrzegawczych rozjarzyły się na czerwono. Uwaga, ściema – podpowiadał głos z tyłu głowy. Na szczęście przezwyciężyłem chwilowy kryzys wiary i dałem książce...

książek: 49
Bibi | 2013-11-16
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: 18 maja 2013

Nie spodziewałam się, że książka o tej tematyce tak mnie zainteresuje. Po jej lekturze zaczęłam chętniej sięgać po publikacje poświęcone wszystkiemu co "neuro-". Neuromarketing i neurodydaktyta to od niedawna główne obszary moich zainteresowań.
Książka Lindstroma uświadomiła mi mechanizmy sprzedaży, o których nawet mi się nie śniło. Nie śniło mi się także, że można poprosić dentystę o założenie koronek zębowych, które na każdym kęsie pożywienia zostawiać będą, wszystkim nam znaną, postać Hello Kitty.

książek: 588
gangleona | 2014-02-04
Na półkach: Przeczytane

W USA każdego roku w ciągu pierwszego kwartału swego istnienia na rynku, do kosza trafia 8 na 10 nowych produktów. W 2005 roku wypuszczono na całym świecie ponad 156 tys. nowych produktów, ale na rynku utrzymuje się tylko garstka nowych produktów. Każdego roku na rynek wchodzi około 21 tys. nowych marek. Niecały rok później większość z nich znika z półek. Polecam "Zakupologię" :)

książek: 681
Ula | 2017-04-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 kwietnia 2017

Polskie wydanie zaczyna się specjalną przedmową od autora, w której możemy podziwiać jego marketingowy talent (umiejętnie dobrane pochlebstwa pod adresem Polaków :)). Książka porusza wiele ciekawych wątków, ale jak dla mnie kończy się zbyt szybko, wręcz urywa - chciałabym czytać dalej, a tu już podziękowania.

książek: 400

Świetnie i w końcu świeże spojrzenia na ludzki umysł i jego podatność na reklamę oraz perswazję! Z początku wydaje się, że to znowu jakieś dyrdymały amerykanów... Ale książka zadziwia bogactwem badań, źródeł i konkretów, które niejednokrotnie wywracają pogląd na pewne sprawy do góry nogami.

książek: 488
Sylwia Binkowicz | 2016-01-12
Na półkach: Przeczytane, 2016

Może ta książka nie wniosła do mojego życia nowego priorytetu i nie odmieniła dotychczasowych poglądów. Podejrzewam, że dzieje się tak za sprawą mnogości felietonów i artykułów traktujących o zakupoholizmie i potrzebie ciągłego kupowania, które otaczają nas zewsząd i... i nie sprawiają, że wyrzekamy się konsumpcjonizmu. Cóż.
Mimo to ta pozycja zasługuje na uwagę. Szerzej otwiera oczy na detale uderzające nas z filmów, reklam, ulic... Porusza tematykę zakupów na podstawie konkretnych firm, marek i sprecyzowanych przykładów. Nie wyciąga statystyk z głów "amerykańskich" naukowców, lecz opiera się na konkretnych badaniach. Jest rzeczowa, konkretna i napisana naprawdę fajnym, przyswajalnym językiem. Warto po nią sięgnąć.

książek: 248
Nefele | 2010-11-06
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: maj 2010

Świetna lektura dla tych, którzy interesują się marketingiem i światem reklamy. W przystępny i pełen humoru sposób opisuje badania i ich wyniki, prezentuje zasady neuromarketingu, przedstawia wyjaśnienia, co tak naprawdę kieruje naszymi wyborami podczas zakupów.

książek: 414
Lisek | 2013-10-28
Na półkach: Przeczytane

bardzo ciekawa pozycja, zarówno dla laika jak i dla marketingowca
książka jest pisana lekkim, przystępnym językiem, a jej treść niesamowita i niezwykle ciekawa
odkrywa nam tajniki manipulacji klientem opracowane na podstawie badań naszego mózgu

książek: 74
Sorbet | 2015-02-12

Super. Otwiera oczy, w ciekawy sposób zwraca uwage na istotne sprawy dotyczące wybierania produktów w sklepie. Warto warto warto

książek: 98
asna | 2014-08-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Pan Martin tłumaczy nam nasze zachowania konsumenckie i stara się uzmysłowić, że to nie my mamy kontrolę nad naszymi decyzjami. Choćbyśmy bardzo chcieli naszego mózgu nie da się oszukać i wiele dzieje się poza poziomami naszej świadomości.
Pan Martin również na każdej stronie stara się nam powiedzieć, że jego racja jest najlepsza i najmądrzejsza, przez to, że książka pisana jest w pierwszej osobie, co jest nowatorskie w przypadku książek popularnonaukowych, można wyrobić sobie opinię na temat samego autora. Sam namalował sobie oraz swoimi słowami. Ja go nie polubiłam, mam wrażenie, że książka ta to hołd sobie samemu i swoim śmiałym ideom, którym nikt nie chciał dać wiary kilka lat temu.
Tak czy siak, książka szczególnie polecana wszystkim którzy zajmują się marketingiem i pracują w retail

zobacz kolejne z 510 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd