Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?
236 str.
3 godz. 56 min.
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Znak
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 236
- Czas czytania
- 3 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-240-0940-4
Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 97
- 94
- 36
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?
Dodaj cytat
Opinia
Vadim Makarenko (ur. 1973), Białorusin, od 1991 w Polsce, dziennikarz "Gazety Wyborczej" przedstawił w tym reportażu szeroką analizę metod marketingu. Jest tak wstrząsająca, że czyta się ją jak kryminał. Zasygnalizuję tylko trzy z tych metod:
Neuromarketing (s.202,4 – e-book):
"...W 2004 roku Commercial Alert zaapelował do Komisji Handlu, Nauki i Transportu Senatu USA o wszczęcie dochodzenia w sprawie neuromarketingu oraz jego skutków w polityce i zdrowiu publicznym. „Neuromarketing używa takich urządzeń jak funkcjonalny rezonans magnetyczny nie po to, by leczyć, lecz by sprzedawać produkty. Widzimy tu trzy potencjalnie duże problemy: coraz częstsze zaburzenia psychiczne i emocjonalne wynikające z oglądania reklam, bardziej skuteczną propagandę polityczną oraz bardziej efektywną promocję spodlonych wartości” – pisze Ruskin na stronie internetowej Commercial Alert..."
Cool hunters (s. 217,1):
"...Na świecie instytuty specjalizujące się w badaniach młodzieży za pomocą niestandardowych technik działają od początku lat dziewięćdziesiątych. Prasa ochrzciła je mianem „cool hunters” – „łowcami tego, co jest w porzo”. Jedna z największych na świecie agencji coolhunterskich – amerykańska Look-Look – zatrudnia 10 tysięcy „szpiegów” na całym świecie. Płaci im 120–200 dolarów tygodniowo za informacje o tym, co dzieje się w ich mieście...."
Mystery shopping (s. 304,5):
"....Udawanie robi więc teraz zawrotną karierę. Szacuje się, że firmy na świecie wydają na badania tego typu ponad półtora miliarda dolarów rocznie. Na Zachodzie badają się już prawie wszystkie większe firmy mające bezpośredni kontakt z konsumentem – banki, stacje benzynowe, telekomunikacja, hipermarkety, sklepy odzieżowe...."
Ponadto dużo o reklamach, a na końcu o wykrywaczach kłamstw. Po lekturze zadaję sobie pytanie: jaką część ceny stanowią koszty marketingu?
Wniosek z lektury jest przerażający: żyjemy w świecie, w którym metody inwigilacji każdego obywatela są perfekcyjne i wielokrotnie przerosły dokonania NKWD/KGB. Czas umierać!
A o opracowaniu Vadima Makarenko powiem tak z amerykańska: "Good job!"
Vadim Makarenko (ur. 1973), Białorusin, od 1991 w Polsce, dziennikarz "Gazety Wyborczej" przedstawił w tym reportażu szeroką analizę metod marketingu. Jest tak wstrząsająca, że czyta się ją jak kryminał. Zasygnalizuję tylko trzy z tych metod:
więcej Pokaż mimo toNeuromarketing (s.202,4 – e-book):
"...W 2004 roku Commercial Alert zaapelował do Komisji Handlu,...