Wyzwanie czytelnicze LC
7,09 (745 ocen i 60 opinii) Zobacz oceny
10
46
9
90
8
151
7
245
6
108
5
61
4
20
3
16
2
0
1
8
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
No Logo
data wydania
ISBN
9788377583173
liczba stron
528
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodała
Róża_Bzowa

Międzynarodowy bestseller, kultowa książka Naomi Klein, nazywana często „biblią alterglobalistów”.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat, które upłynęły od pierwszego wydania No Logo, książka została uznana za absolutny fenomen kulturowy i stała się manifestem wszystkich krytyków ekspansywnego światowego kapitalizmu.

 

źródło opisu: http://muza.com.pl/produkty/1654-no-logo-9788377583173.html

źródło okładki: http://muza.com.pl/produkty/1654-no-logo-9788377583173.html

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2551)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1475
vandenesse | 2013-08-02
Na półkach: Przeczytane, 2013, E-booki
Przeczytana: 01 sierpnia 2013

Rewelacyjne kompendium wiedzy o rozwoju marki, strategiach marketingowych, ometkowanej rzeczywistości otaczającej nas na każdym kroku. Pierwszą część czyta się z wielkim zainteresowaniem - to takie wprowadzenie, jak wielka jest siła marki/logo o czym świadczyć może fakt, że nawet takie ikony jak Nirvana czy Prodigy zmieniały okładki swoich płyt lub modyfikowały tytuły piosenek aby pewna sieć sklepów, która wykreowała swoją markę jako rodzinną, zgodziła się sprzedawać u siebie ich płyty...
Kolejne części są bardziej wstrząsające. Dotyczą m.in. wyzysku taniej siły roboczej pracującej dla firm takich jak Nike, Disney i wiele innych. Jak się o tym szczegółowo czyta to do człowieka mocno dociera okropność tych mechanizmów.
Autorka fantastycznie opisuje też sposoby walki z korporacjami - np. proces o McZniesławienie czy happeningi organizowane na całym świecie o jednym czasie, przeważnie kończące się zamieszkami ale nie zawsze - w Australii policja przyłączyła się do protestujących i...

książek: 301
Lengua | 2018-10-03
Przeczytana: 03 października 2018

Nie tak ciekawa jak 'Doktryna Szoku', ale również ważna książka. Naomi Klein zarysowuje historię rozwoju znaczenia marek, w wielkim skrócie jest to smutna opowieść o tym, jak branding stał się ważniejszy niż fizyczna produkcja rzeczy, czyli jak fikcja zdominowała rzeczywistość.

Wśród wielu zawiłości losów różnych marek, czasem nużących, przez które przedzierałem się z trudem, Naomi Klein najczytelniej, najbardziej ogniście i celnie zaczyna pisać kiedy chce powiedzieć o jednym - ludzkiej krzywdzie, niesprawiedliwości, bezwględności i zakłamania wielkich korporacji. To te fragmenty wypadają najlepiej.

Dość znaczące i przygnębiające jest to, że wielkie ruchy przeciw takim gigantom jak Nike, McDonalds, Sturbucks, Walmart i innych miały miejsce w momencie, kiedy Polacy dopiero zachłysnęli się kapitalizmem i fastfoodami czy zalewającą nas falą rzeczy. To, co było skandaliczne na Zachodzie jakieś 15-30 lat temu - jak niewolnicze warunki pracy w strefach wolnego handlu w fabrykach np....

książek: 361
Tymciolina | 2018-08-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2008 rok

Książka przegadana do granic możliwości.
Z pożytkiem dla sprawy jak i czytelnika można by ją znacznie skrócić. Ba! Byłaby świetnym felietonem. Niestety w obecnej formie to cegła, w której połowie orientujemy się, że piąty raz czytamy to samo.

książek: 17
smiler | 2011-03-10
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 marca 2011

Książka jest naprawdę mocna... a poza tym rewelacyjnie opracowana. Rzeczywiście rzuca nowe światło na to co się dzieje dookoła i jest dla nas ostrzeżeniem. Epokowe dzieło.

Jednak ostatnia część ("NO LOGO") jest bardzo lewicująca. Owo "lewactwo" ze strony różnych ugrupowań (i nie mówię tu tylko o grupach omawianych przez autorkę, ale o "polskim podwórku") śmieszy, bo zawsze śmieszyli mnie krytykanci, którzy potrafią tylko wytykać błędy. Aż chce się krzyknąć: "No dobra! Ale jak nie tak to JAK?!". Poza tym książka jest stronnicza i nie daje głosu korporacyjnym gigantom, ale przecież ostatecznie nie taki był jej cel.

WARTO PRZECZYTAĆ... i nie ważne jakiej ideologii kibicuje nasz umysł. Jeśli bowiem dojdzie do tragicznych w skutkach wydarzeń, o których prognozuje p. Naomi, to książka "NO LOGO" definitywnie będzie hasłem prosto w twarz zdziwionych takim obrotem spraw ludzi "A nie mówiłam?!"

książek: 221
grzegorz | 2014-08-17

Książka zawiera sporo ciekawostek. Ogólnie - autorka skupia się na obrzucaniu błotem kilku popularnych firm produkujących odzież, oraz działających w stanach największych sieci handlowych. Poznajemy szczegóły na temat marketingowych wygibasów, budowania marki, polityki reklamowej oraz sposobów, jakimi marka się posługuje by stać się częścią naszego życia. Dowiadujemy się też o nieludzkich warunkach pracy na wchodzie, gdzie wielkie firmy płacąc śmieszne pieniądze, zlecają produkcję swoich towarów. Nie wydaje mi się jednak, by książka była jakimś specjalnym kompendium, ponieważ autorka z tego co zauważyłem, nie podaje recept ani pomysłów na rozwiązanie opisywanych przez siebie problemów. Dlatego też mniej więcej po połowie książki zaczynają zamykać się oczy. Podsumowując - książka dobra, ale chyba trochę przereklamowana.

książek: 372
StaszekPorazka | 2016-04-07

"No Logo" okrzyknięte zostało przez niektórych "współczesnym Kapitałem"? Wolne żarty! Teorie Marksa można oceniać źle, ale jednego odmówić mu nie sposób – jego sztandarowe dzieło było pracą spójną i dość mocno stojącą na fundamentach nauki. Właśnie dlatego wywarło tak wielki wpływ na losy świata. Tymczasem książka Naomi Klein to wyjątkowo infantylny zbiór truizmów dotyczących patologii kapitalizmu i jeszcze bardziej naiwnych rad, które mają pomóc w ich zwalczaniu. Domalowywanie wąsów na plakatach reklamujących McDonaldsa to naprawdę nie jest dobry sposób na pokonanie wyzysku i niesprawiedliwości! Podobne myślenie mogło się narodzić tylko w sytej Kanadzie, w środowisku majętnych intelektualistów przytłoczonych „problemami pierwszego świata”, takimi jak wybór odpowiedniej diety czy urządzenie mieszkania zgodnie z regułami feng shui.

książek: 322
Marcin | 2012-08-12
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 09 sierpnia 2012

CIEKAWA :pod względem historycznym, czyli jak powstawały i rozprzestrzeniały się znane marki.

AKTUALNA: cięcia kosztów, bogacenie się korporacji kosztem zwalniania pracowników, "śmieciowe umowy", praca "na chwilę".

NIEKONSTRUKTYWNA: krytyka. krytyka i jeszcze raz krytyka. I słusznie! Nasuwa się jednak myśl (przerażająca w swej istocie), że aby żyć "etycznie", powinniśmy zamknąć się w komunach, sami uprawiając ogródki i szyjąc ubrania w rytm Kumbaya. Autorka zasiewa w nas pesymistyczną wizję, nie dając nawet pomysłu na banalne, acz prawdziwe: jak żyć?
A wystarczyłyby praktyczne sugestie, choćby, jak sprawdzać etyczność marki.

książek: 2019
Aiwlys | 2015-02-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 23 lutego 2015

Uważam, że ta książka jest bardzo ważna, ponieważ doskonale dokumentuje wiele zjawisk. Przede wszystkim już od samego początku mamy możliwość obserwacji zmiany działania, zmiany strategii rozwoju wielkich marek. Odcinanie się od produkcji na rzecz rozwoju wizerunku jest w dzisiejszych czasach powszechna. Ale za marką tak czy inaczej stoją produkty, ponieważ żadna firma nie zarobi na gadaniu. I tutaj mamy pierwsze zjawisko, czyli tanie siły robocze w biedniejszych krajach, wyzysk robotników, który w zasadzie jest wszędzie, ale na różną skalę, łamanie praw człowieka. Innym zjawiskiem jest wdzieranie się firm w nasze życie, zaczynając od otaczających nas reklam, na ulicy, w szkołach, w Internecie. Popularny sponsoring, który niejednokrotnie wymusza na stronie otrzymującej (np. szkołach, uczelniach) pewne korzyści dla strony dającej. Jako, że cała książka to jeden wielki reportaż, oparty na konkretnych faktach, dokumentach i wypowiedziach, jest to bardzo ciekawe. Porusza problemy, nad...

książek: 133
JestOkejka | 2016-08-26
Na półkach: Przeczytane

Ta książka otworzyła mi oczy, dosłownie. Podchodziłam do niej z wielkim zaciekawieniem i bynajmniej się nie rozczarowałam. Mimo dużej objętości, czyta się ją dosyć lekko i bez wyrzutów sumienia można ją odłożyć na dzień lub dwa, by znów do niej powrócić. Stąd moje przywiązanie do literatury faktu, która pozwala na małe grzeszki "odstawiania", bez ryzyka, że zatraci się wątek. Co do samej treści: statystyki, wykresy, wyniki badań itp. zostały przedstawione w absolutnym minimum, dzięki czemu uniknięto efektu znudzenia czytelnika suchymi danymi. Z przykrością muszę stwierdzić, że po przeczytaniu tej książki naszła mnie ogromna nostalgia i ogarnął mnie smutek, że gdzieś poza tym życiem, które znam na co dzień stoją inni ludzie - pociągający za sznurki. Starsi ode mnie czytelnicy pewnie się teraz uśmiechnęli. Pojecia/zjawiska takie jak, np. marketing, tożsamość marki i zawłaszczanie przestrzeni publicznej - to wierzchołek góry, na którą warto się wdrapać czytając No Logo. Tylko...

książek: 598
Mateusz | 2014-09-18
Na półkach: Przeczytane, Buntownicy

Kiedy zysk jest najważniejszy tracą na tym ludzie którzy w hierarchii stoją najniżej. Tak było zawsze. Niewolnictwo zmieniło nazwę, zyskało specjalistów od piaru... I stało się bardziej dobrowolne (chcesz jeść cokolwiek, otrzymać się, ubrać coś, haruj. Bo przecież nikt cie nie zmusza...)
Marki, loga wytatuowane w duszach, przymus posiadania czegoś co pozwoli grupie identyfikować cię jako osobę fajną... Jak to się stało, że nastąpiło odwrócenie znaczeń, że masowo schodzące z taśmy produkty stają się synonimem oryginalności?
Jak dużą władze posiadają osoby które mają mnostwo kasy. Co trzymają w garści i na co ich stać. Gdzie szukają oszczędności do maksymalizacji zysków? A przecież zysk to ich cel.
Trzeba być geniuszem żeby koszulkę wartą około dolara, 20 centów sprzedawać za 30$.
Moje koszulki są z głownie z Bangladeszu, kilka z Chin. I jakoś je już mniej lubię, mniej. Nie o takiej globalizacji mnie uczono na wosie.

zobacz kolejne z 2541 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
więcej książek tego autora
Powiązane treści
Czarny piątek, czarne okładki

Z okazji Black Friday, trochę przewrotnie, przedstawiamy zestawienie książek z czarnymi okładkami. Okazuje się, że w czerni do twarzy jest wszystkim gatunkom.


więcej
Wydawnictwo Muza w 2016 roku

Długo oczekiwana trzecia część tetralogii „Cztery żywioły Saszy Załuskiej” Katarzyny Bondy, powieści Isabel Allende i Eshkola Nevo, najnowsza książka Naomi Klein – tak zapowiada się początek roku 2016 w wydawnictwie Muza SA.


więcej
więcej powiązanych treści
zgłoś błąd zgłoś błąd