Dlaczego motywowanie ludzi nie działa...i co działa

Wydawnictwo: MT Biznes Sp. z o.o.
6,38 (13 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
2
8
2
7
4
6
1
5
2
4
1
3
0
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377469781
liczba stron
212
język
polski
dodała
Lena

 

źródło okładki: https://ksiegarnialudzisukcesu.pl/dla-szefa-zarzad...»

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (3)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 23
Kamil | 2019-04-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 kwietnia 2019

Fajnie sie czyta, ciekawa koncepcja ale spłycenie idei motywacji.

książek: 89
Gosia | 2019-03-07
Na półkach: Przeczytane, Rozwojowe
Przeczytana: 2019 rok

Książka w sposób usystematyzowany porządkuje wiedzę o motywacji. Autorka w bardzo interesujący sposób tłumaczy różne poziomy motywacji dzieląc je na 2 wymiary: motywację suboptymalną i optymalną. Porusza zagadnienia potrzeb psychologicznych, samoregulacji, emocji, wymienia 3 kluczowe elementy motywacji. Dowiadujemy się, jakie są przyczyny utraty motywacji w różnych sytuacjach życiowych. Ponadto, autorka podaje propozycję, jak tę optymalną motywację obudzić lub utrzymać.
Książka adresowana jest przede wszystkim do liderów - osób, od których oczekuje się, że będą motywować swoich podwładnych. To, w jaki sposób to motywowanie się odbywa wpływa bardzo na jakość pracy i w konsekwencji na wynik firmy.
Bardzo ciekawa jest też część opisująca podstawowe mity w biznesie (np. Liczy się tylko wynik). Dowiadujemy się, skąd one się biorą, dlaczego takie podejścia na dłuższą metę nie działają i co zmienić, aby zadziałało.
POLECAM

książek: 32
Sotery | 2019-02-10
Przeczytana: 10 lutego 2019

Zacznę od tego, że moja ocena może nie być przydatna wszystkim - jest pisana z punktu osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z prowadzeniem zespołu.

Miałem wątpliwości, czy będzie to dobra pozycja jako jedna z startowych i rzeczywiście momentami czułem, że brakuje mi informacji o ogólnym zarządzaniu - książka ogólnie napisana jest dla osób, które już trochę doświadczenia mają.

Ale nie szkodzi, bo tak na prawdę, to nie o to tu chodzi. Pozwala ona dostrzec i zrozumieć sens prowadzenia zespołu w obecnych czasach, gdzie nacisk często kładziony jest tam, gdzie nie powinien, a młode osoby mogą czuć się zagubione i zdezorientowane, nie wiedząc którymi wartościami się kierować i jaka jest tak na prawdę ich rola.

Dodając do tego wiele przykładów, prosty język i klarowne tłumaczenia zasad oraz mechanik działania ludzkiej motywacji - okazała się wartościową lekturą. Daje szanse zrozumieć dlaczego mamy (lub nie mamy) siły do wykonywania zadań i to nie tylko na tle zawodowym, ale i...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd