Wieża asów

Okładka książki Wieża asów
Pat CadiganGeorge R.R. Martin Wydawnictwo: Zysk i S-ka Cykl: Dzikie karty (tom 2) fantasy, science fiction
560 str. 9 godz. 20 min.
Kategoria:
fantasy, science fiction
Cykl:
Dzikie karty (tom 2)
Tytuł oryginału:
Aces High
Wydawnictwo:
Zysk i S-ka
Data wydania:
2015-06-08
Data 1. wyd. pol.:
2015-06-08
Liczba stron:
560
Czas czytania
9 godz. 20 min.
Język:
polski
ISBN:
9788377853139
Tagi:
Dzikie karty Martin
Średnia ocen

                6,5 6,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Przystań wiatrów George R.R. Martin, Lisa Tuttle
Ocena 6,7
Przystań wiatrów George R.R. Martin,...
Okładka książki Świat lodu i ognia Linda Antonsson, Elio M. García jr., George R.R. Martin
Ocena 8,1
Świat lodu i o... Linda Antonsson, El...
Okładka książki Szalejący dżokerzy Edward Bryant, George R.R. Martin, Lewis Shiner
Ocena 7,0
Szalejący dżok... Edward Bryant, Geor...

Oceny

Średnia ocen
6,5 / 10
196 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
1564
701

Na półkach:

Czytanie i recenzowanie drugiego tomu jakiegoś cyklu, nie przeczytawszy pierwszego to zazwyczaj nie jest dobry pomysł. Bo nawet jeżeli, tak jak tutaj da się to zrobić, bo ten kolejny tom sam w sobie stanowi odrębną całość, to jednak zawsze pozostanie częścią jakiegoś zamysłu, którego siłą rzeczy musi być integralną całością, która tworzy pewien kontekst całości cyklu. Bez tego te kontekst jest trudniej uchwytny i przez to pewne informacje mogą zawierać nieścisłości. No ale czytając tą odrębną część cyklu można sobie z tym poradzić i dlatego próbuję szczęścia. Tak się przydarzyło w przypadku „Wieży asów”, która jest drugą częścią cyklu „Dzikie karty”. Każda z części cyklu jest zbiorem opowiadań które przez Martina zostały tak poukładane, że niczym wyrafinowane puzzle trzymają się kupy i robią za powieść.

„Wieża asów” jest historią alternatywną, jednak bardziej pasuje do konwencji science fiction. Pierwsza część cyklu zaczęła się tuż po II wojnie światowej, kiedy glob opanował wirus Dzikie karty, Dużo było ofiar śmiertelnych, jednak bardziej charakterystyczne, że spora część populacji uległa zmutowaniu genetycznemu. Tym sposobem powstali dżokerzy, ludzie dość brzydcy, często wręcz przypominający zwierzęta, no i asowie, byty doskonałe, pod względem fizycznym, przypominające supermenów, batmanów i tego typu osobistości znane z pop kultury, ponieważ mają olbrzymią moc. Dżokerzy i asowie są nieufni w stosunku do siebie. Jednak właśnie teraz, w drugim tomie, akcja zaczyna się w r. 1979, wydarzyło się coś, że asowie i dżokerzy muszą zewrzeć szyki i razem zwalczyć zewnętrzne zagrożenie pochodzące z kosmosu. Do Ziemi zbliża się byt inteligentny tajemnicza matka Roju, która krąży po kosmosie, i przy pomocy swoich sług, które będąc częścią Roju w potrzebie oddzielają się., żeby zdobyc planetę. Matka Roju pędząc przez Drogę Mleczną wpadła na Układ Słoneczny i zorientowała się, że na Ziemi istnieje inteligentne życie. Zdała sobie sprawę, że to oznacza kłopoty, bo tubylcy niechętnie dają się pokonać i trzeba sporego wysiłku. Matka Roju wysłała swoje wojsko na rekonesans i szybko zorientowała się, że z Ziemianami będą kłopoty, bo są tam chociażby zmutowani ludzie, którzy mogą się uprzykrzać, a po za tym co bardziej narwani politycy są wstanie użyć broni atomowej. Czy nasi obronią Ziemię? Czy Rój w drugim starciu zostanie pokonany? Stawka jest kosmicznej gry poważna, walczymy o przetrwanie! Koniecznie trzeba wspomnieć, że przeciwnik jest bardzo niebezpieczny, bowiem Rój to byt szalenie inteligentny wiedział, że wśród społeczności wysoko rozwiniętych cywilizacji można znaleźć istoty skłonne do współpracy. Zdrady dokonuje jeden z odłamów Masonerii, który w Roju upatruje mezopotamską boginię Tiamat i stąd masoni wywiedli, że przybycie ich bogini jest koniecznością dziejową. Czy zdrajcy zostaną zdemaskowani? Przed asami i dżokerami stoi bardzo trudne wyzwanie pokonania wroga i ocalenie planety? Uda się?

Książka jest interesująca. Warto przeczytać.

Czytanie i recenzowanie drugiego tomu jakiegoś cyklu, nie przeczytawszy pierwszego to zazwyczaj nie jest dobry pomysł. Bo nawet jeżeli, tak jak tutaj da się to zrobić, bo ten kolejny tom sam w sobie stanowi odrębną całość, to jednak zawsze pozostanie częścią jakiegoś zamysłu, którego siłą rzeczy musi być integralną całością, która tworzy pewien kontekst całości cyklu....

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    394
  • Przeczytane
    256
  • Posiadam
    108
  • Teraz czytam
    11
  • Chcę w prezencie
    8
  • Fantastyka
    7
  • Fantasy
    5
  • George R.R. Martin
    4
  • Z biblioteki
    4
  • 2019
    4

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Wieża asów


Podobne książki

Przeczytaj także