Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy
Pisać każdy może… tylko jak?
Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.
Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteś pisarzem. Chcesz podzielić się z czytelnikiem swoimi przemyśleniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik Cię zrozumiał, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które słowa wybrać, a których się pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytało się tak, jak ogląda się przygody Jamesa Bonda? Chciałbyś budować napięcie jak Agatha Christie?
Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentką filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorką książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych internetowemu słowu pisanemu.
Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 1 016
- 622
- 216
- 91
- 21
- 15
- 13
- 13
- 13
- 10
Opinia
Podmiot, to król, a orzeczenie, to królowa zdania. Powinni kroczyć ramię w ramię na czele orszaku słów lub zamykać pochód, trzymając w napięciu wyczekującą ich gawiedź. Królowa/orzeczenie rządzi w zdaniu; króla/podmiotu można się przecież domyślać. Władczyni nie może być bierna i unikać wskazywania winnego („Ścięto ulubione drzewo księżniczki”), ani modalna w trybie przypuszczającym („Chciałabym abyście wezwali kata”). Zdradzi tym swoją niepewność i miękkość. By zdobyć posłuch i szacunek poddanych musi mówić zdecydowanie („Ogrodnik ściął ulubione drzewo księżniczki. Wezwijcie kata”). Jeśli staniesz się mistrzem ceremonii/pisarzem pamiętaj o królowej i zadbaj, by w orszaku nie ukryły się żadne słowa-śmieci: papugi, urzędasy, tasiemce, usypiacze, tchórze, zuchwalcy, zrzędy itp.. Ona tego nie zapomni, a ty przypłacisz to własną głową.
Joanna Wrycza-Bekier jest prawdziwą czarodziejką, wierzy w „Magię słowa” i zaraża nią innych. Zwraca uwagę swoich adeptów na dźwięki liter, od których rozpoczynają się imiona książkowych bohaterów, wyjawia zaklęte słowa i zwroty, uczy wyjaśniania abstrakcyjnych pojęć oraz budowania przejrzystych i czarownych zdań. Ożywia następnie szkielet klasycznej opowieści; uczy jak budować napięcie (w tym sprawnie posługiwać się strzelbą Czechowa), grać na emocjach, opisywać zmysłami i korzystać z zaklęcia: „pokazywać, nie opisywać”.
Powołuje się przy tym na wielkich mistrzów słowa. Pisarskich lekcji w jej szkole udzielają Ian Fleming, Ernest Hemingway, bracia Grimm i Agatha Christie, którzy przywłaszczyli sobie po jednym rozdziale. Między stronami błąkają się inni profesorowie: Homer uczy ożywiania tekstu za pomocą dynamicznych czasowników, Zofia Nałkowska stosowania strony biernej, a Umberto Eco naprzemiennych zdań prawo i lewostronnych. Napotkacie tu również mistrza wydłużania zdań przy pomocy średnika - Marcela Prousta , specjalistę od magicznych powtórzeń - Guntera Grassa oraz arcymistrzów malowania słowem - Bruno Schulza i Vincenta van Gogha. Nie musicie aspirować do roli czarodziejów/czarodziejek, by wyciągnąć korzyści z tej małej księgi czarów. Przykłady artykułów prasowych, haseł reklamowych i służbowych e-mali nauczą Was technik zrozumiałego i przyciągającego uwagę pisania, a ta umiejętność przyda się nawet zatwardziałym mugolom.
-------------------------------------------------------------------------------
„Magia słowa”, to najbogatszy przewodnik po słowie pisanym jaki trafił w moje ręce. Polecam go wszystkim tworzącym teksty, a w szczególności osobom, którym poniższe zdania robią różnicę:
„Z przykrością informujemy, że niestety zdecydowaliśmy się zatrudnić innego pracownika”//„Z przykrością informujemy, że zdecydowaliśmy się zatrudnić innego pracownika”
„Mężczyzna, nie bacząc na krzyk, jaki dochodził z sąsiedniego pokoju, pociągnął za spust”//„Nie bacząc na krzyk, jaki dochodził z sąsiedniego pokoju, mężczyzna pociągnął za spust”
„Wszystkie osoby, oprócz tych, które mają więcej niż 18 lat, kupują bilety zniżkowe”//„Każda osoba poniżej 18. roku życia kupuje bilet zniżkowy”
„Nosiła sukienkę koloru różowego”//„Nosiła różową sukienkę”
„Mam problem z samochodem”//„Zepsuł mi się samochód”
Podmiot, to król, a orzeczenie, to królowa zdania. Powinni kroczyć ramię w ramię na czele orszaku słów lub zamykać pochód, trzymając w napięciu wyczekującą ich gawiedź. Królowa/orzeczenie rządzi w zdaniu; króla/podmiotu można się przecież domyślać. Władczyni nie może być bierna i unikać wskazywania winnego („Ścięto ulubione drzewo księżniczki”), ani modalna w trybie...
więcej Pokaż mimo to