Powieść jako poszukiwanie. Wybór esejów

Tłumaczenie: Joanna Guze
Wydawnictwo: Czytelnik
7,8 (5 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
1
7
3
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Essais sur le roman
data wydania
liczba stron
323
słowa kluczowe
eseje
język
polski
dodał
-O_O-

Zbiór esejów o powieści, głównymi zagadnieniami są: stosunek do rzeczywistości, czasu i przestrzeni, użycie zaimków osobowych zamiast narratora, kwestia tożsamości. Temat zawarty w siedemnastu rozdziałach: Powieść jako poszukiwanie, Powieść i poezja, Przestrzeń powieści, Filozofia umeblowania, Użycie zaimków osobowych w powieści, Jednostka i grupa w powieści, Badania nad techniką powieści,...

Zbiór esejów o powieści, głównymi zagadnieniami są: stosunek do rzeczywistości, czasu i przestrzeni, użycie zaimków osobowych zamiast narratora, kwestia tożsamości.
Temat zawarty w siedemnastu rozdziałach: Powieść jako poszukiwanie, Powieść i poezja, Przestrzeń powieści, Filozofia umeblowania, Użycie zaimków osobowych w powieści, Jednostka i grupa w powieści, Badania nad techniką powieści, Alchemia i język, Krytyka i inwencja, O „Księżnej de Cleves”, O „Niebezpiecznych związkach”, Balzac i rzeczywistość, Wiktor Hugo- powieściopisarz, „Chwile” Marcela Prousta, Imaginacyjne dzieła sztuki u Prousta, Mała podróż wstępna dla rozpoznania archipelagu Joyce'a, Stosunki pokrewieństwa w „Niedźwiedziu” Williama Faulknera.

 

źródło opisu: opis autorski

źródło okładki: zdjęcie autorskie

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 64
sylabo | 2015-10-31
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 09 stycznia 2015

Interesujący cykl. Włada w nim autor technikami, detalami. Rozróżnia wypowiedzi pisane w pierwszej i innych osobach... Wyróżnia przestrzenie. A jednak mamy wrażenie poukładania, choć autor sięga nieraz poza "treść w pełni zrozumiałą". Czytając, uświadamiamy sobie jak w pisaniu ważny jest warsztat. Tu Michael Butor analizuje "Pamiętniki" Cezara, uzewnętrzniając jego manipulację słowem. Zabiera głos w sprawie języka, wyprowadzając go z tygla sił tworzących określone środowisko. Najciekawsze rozdziały o Prouście ( "Imaginacyjne dzieła sztuki u Prousta" zwłaszcza objaśnienie Sonaty, nie wiem czy jej wierzyć? ) i Joysie. Przenikliwe spojrzenia również na świat Balzaka.Książka jest nieco nierówna, obok perełek jw. znalazły się tu również teksty "rozciągliwe do granic znaczenia", dlatego ocena "bardzo dobry". Jednym słowem, pozycja dla tych, którym żaden labirynt nie straszny.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd