Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
7,28 (65 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
3
9
6
8
16
7
24
6
13
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Psychology: Core Concepts
data wydania
ISBN
9788301163006
liczba stron
281
język
polski
dodała
Buczus

Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą...

Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości.

Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jednak motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji - na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione.

W książce czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?

 

źródło opisu: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/37881/psychologia...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (277)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 59
Szymandero | 2016-11-16
Na półkach: Przeczytane

Dużo świetnej wiedzy w przystępnej formie. Zmusza do refleksji i poszerza horyzonty. Jak najbardziej warto chapnąć.

książek: 91
Lena | 2012-08-22
Na półkach: Przeczytane, 2012
Przeczytana: 22 sierpnia 2012

Dobra książka dla studentów i dla osób chcących poznać ludzki umysł:)

książek: 230
Shino11 | 2016-11-28
Na półkach: Przeczytane
książek: 125
mtmspychosis | 2016-08-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 sierpnia 2016
książek: 1690
Koteczka | 2016-08-09
Na półkach: Psychologia, Przeczytane
książek: 598
Scheidt | 2016-05-19
Na półkach: 2016, Przeczytane
Przeczytana: 22 maja 2016
książek: 81
soraya | 2016-03-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 60
Iwona Tomczyk | 2016-02-23
Na półkach: Przeczytane
książek: 47
Damian Laska | 2016-02-16
Na półkach: Przeczytane
książek: 329
Ravse | 2016-02-06
Na półkach: 2016, Z biblioteki, Przeczytane
Przeczytana: 29 stycznia 2016
zobacz kolejne z 267 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd