Opinie użytkownika
"Obława" jest zdecydowanie najlepszym tomem trylogii. Justyna Drzewicka w bardzo dobry sposób zakończyła trylogię, prezentując jednocześnie rozwój swojego własnego pisarskiego stylu i, tym samym, zachęcając do śledzenia jej dalszej twórczości. Jeśli ktoś czytał dwa poprzednie tomy "Niepowszednich", tego zdecydowanie nie może sobie...
więcej Pokaż mimo to
Niezła gratka dla fanów serii o młodym czarodzieju, całkiem przyjemny dodatek do serii. Czytane jednak w oderwaniu od sagi Rowling prezentuje się co najwyżej przeciętnie. "Baśnie Barda Beedle'a" to ciekawostka, nic więcej.
[ksiazkowa-krolowa.blogspot.com/2018/02/54-maym-czarodziejom-basnie-barda.html]
"Powieść Dominiki Smoleń jest w porządku. Duży plus dostaje za poruszenie problemów, z którymi zmagają się diabetycy. Na pozytywny odbiór ma też wpływ fakt, że książkę czytało się szybko i przyjemnie - to też zasługa prostego języka, którym posługuje się autorka. Zabrakło mi ciekawszych bohaterów, momentami był też zbyt spory dramatyzm. Cieszę się, że miałam okazję zapoznać...
więcej Pokaż mimo to"Złotowidząca. Ucieczka" bardzo mnie zaskoczyła. Pozytywnie, oczywiście. Widziałam sporo opinii, że ta książka jest zwyczajnie nudna. Ja natomiast zostałam wciągnięta w opowieść o Lee Westfall, która podróżuje przez Stany Zjednoczone podczas kalifornijskiej gorączki złota w połowie XIX wieku. Rae Carson stworzyła powieść o niezwykle ciepłym klimacie, dała jednak poczuć, że...
więcej Pokaż mimo toKsiążka, która zapowiadała się bardzo dobrze. Polska jako miejsce akcji powieści dystopijnej? Silna bohaterka-wojowniczka? Sporo akcji? Tak, "Gloria" Moniki Błądek miała potencjał, który nie został wykorzystany. Protagonistka okazała się niezwykle irytująca. Bohaterowie będący wokół niej niby nie wypadli tak źle, ale ich kreacja jest kompletnie nieprzekonująca. No i akcja,...
więcej Pokaż mimo toHigh fantasy to chyba mój ulubiony gatunek książek. Nic więc dziwnego, że kiedy otrzymałam propozycję zrecenzowania "Wojen żywiołów..." - zgodziłam się. Przebrnięcie przez powieść zajęło mi naprawdę sporo czasu, to chyba kwestia ciężkiego języka. Zabrakło mi też konkretnej linii fabularnej. Zamiast niej, otrzymujemy opisy różnych wątków, często niezwiązanych ze sobą. Cechą...
więcej Pokaż mimo toKsiążka nie spełniła moich oczekiwań. Miała być pełna akcji i humoru, a była zwyczajnie nudna. Bohaterowie również okazali się dosyć bezbarwni i z pewnością nie pozostaną ze mną na dłużej. Pomysł na powieść był naprawdę interesujący, motyw z rycerzami walczącymi z istotami z cienia niezwykle mi się spodobał. Powieść miała ogromny potencjał, który, niestety, nie został...
więcej Pokaż mimo to
Niezwykle udana kontynuacja tomu pierwszego. Otrzymujemy dosyć prostą fabułę z mnóstwem akcji, przez którą ciężko się oderwać od lektury. Bohaterowie Justyny Drzewickiej dojrzewają. Przyjemnością było śledzić ich losy. Seria o Niepowszednich to idealne książki dla osób, które poszukują lekkiego i przyjemnego fantasy w niezwykle barwnym świecie.
Pełna recenzja:...
Neil Gaiman należy do tych autorów, po książki których sięgam w ciemno. Uwielbiam styl autora, jego wyobraźnię i to, co tworzy z połączenia tych składowych. "Księga cmentarna" jest kolejną jego powieścią, której czytanie było czystą przyjemnością. Poznawanie historii Nika sprawiło mi niemałą przyjemność. Nutka tajemniczości idealnie dopełniła całość. Jak pewnie się...
więcej Pokaż mimo toZazwyczaj nie sięgam po young adult. Nie lubię romansów, a to głównie z tego typu historiami kojarzy mi się właśnie gatunek o młodych dorosłych. Nie mniej jednak, kiedy dostałam możliwość przeczytania "Niepoliczalnych" Karen Gregory, zdecydowałam się na to. Dlaczego? Zainteresowała mnie tematyka anoreksji. Przyznam szczerze, że to była dobra decyzja. Debiutancka powieść...
więcej Pokaż mimo toDebiut Justyny Drzewickiej niezwykle mnie zaskoczył, pozytywnie oczywiście! Dostałam świetną książkę, pełną akcji i przesympatycznych bohaterów, których nie sposób polubić. Mnóstwo akcji, przez co naprawdę ciężko jest się nudzić. Świetny świat, w którym wszystko się dzieje, opisany w niezwykle plastyczny sposób, a na dodatek jeszcze jest mapka. Czego chcieć więcej? Jeżeli...
więcej Pokaż mimo to"Dusza cesarza" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Brandona Sandersona. Pierwsze i, co warto dodać, niezwykle udane. Zostałam miło zaskoczona zarówno samym pomysłem, jak i jego wykonaniem, a dodatkowym smaczkiem było okraszenie tego wszystkiego mocno orientalnym klimatem, który uwielbiam. Opowiadanie o Shai zdecydowanie mogę polecić każdemu, kto poszukuje dobrego high...
więcej Pokaż mimo to"Zaklinacz Ognia" niestety okazał się bardzo słabiutki. Książka jest zwyczajnie nudna, bohaterowie dosyć słabi - jakby idealnie przyjęli narzucone im role, nie zachowując nic z własnego charakteru, dodatkowo wykreowany świat jest ledwo, ledwo zarysowany. Mam nadzieję, że Cinda Williams Chima poradziła sobie dużo lepiej w drugim tomie. Pierwszego niestety nie mogę...
więcej Pokaż mimo toPierwszy tom trylogii Rok Szczura zaskoczył mnie humorem. Uwielbiam w szczególności dialogi, w których jedną ze stron jest szczur Alk. Chociaż... Tak naprawdę to nie do końca szczur. ;) Bardzo polubiłam również trójkę protagonistów: wspomnianego już Alka, Żara oraz Ryskę. Ta ostatnia momentami irytowała, ale... jestem w stanie jej to wybaczyć. Fabuła książki opiera się na...
więcej Pokaż mimo toKsiążka Kena Liu całkowicie podbiła moje serce. Uwielbiam tę wielowątkową historię w orientalnym klimacie, pełną cudownych i charakterystycznych bohaterów, dziejącą się w rozbudowanym świecie Dary, pełnym niejednoznacznej polityki. Jest to bardzo dobre high fantasy, które każdy fan gatunku powinien...
więcej Pokaż mimo to"Królowa cieni" nie jest zła. Nie jest też świetna. Mimo wszystko oceniłabym ją jako książkę przeciętną. Interesujące ujęcie tematyki wampirów i mitologii rumuńskiej, niezbyt ciekawi i kompletnie nie zapadający w pamięć bohaterowie, dosyć intrygująca oprawa graficzna, którą zawdzięczamy wydawnictwu Nasza Księgarnia. I naprawdę dobre tłumaczenie Maciejki Mazan! Podejrzewam,...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toHistorię czytało się przyjemnie i dosyć szybko, szczególnie podczas wielogodzinnej podróży samochodem. Nie zachwyciła mnie, nie wywoływała salw śmiechu, ale ostatecznie jednak się spodobała. Nie żałuję czasu spędzonego z tą lekturą. Komu polecam? Osobom szukającej dość lekkiej, ciekawej fantastyki. Może Wy odnajdziecie powody do gromkiego śmiechu w "Nomen...
więcej Pokaż mimo toHistorię Gosławy Brzózki polecam. Komu? Przede wszystkim osobom, które, tak jak ja, są skuszone wizją dzisiejszego świata połączonego z wierzeniami słowiańskimi. Również fani romansu okraszonego nutką fantastyki nie powinni być zawiedzeni. Ja "Szeptuchę" będę bardzo miło wspominać i chętnie zabiorę się za kolejne części serii "Kwiat...
więcej Pokaż mimo toMożecie pomyśleć, że ta książka mi się nie spodobała - w końcu narzekam na właściwie najważniejsze składowe, czyli fabułę i bohaterów. Mnie też to dziwi, ale "Cień i kość" jako całość odebrałam naprawdę dobrze! Chętnie sięgnę po kontynuację z nadzieją, że okaże się dużo lepsza. Szczerze mówiąc, jestem też zwyczajnie zaintrygowana rozwojem wydarzeń, chociaż mam już pewne...
więcej Pokaż mimo toKsiążka ta pokazuje, jak ważne w życiu człowieka są przyjaźń czy życzliwość i pomoc dla drugiego człowieka. Ukazuje również okrucieństwo wojny, choć w nie bardzo drastyczny sposób, ale przemawiający do wyobraźni dziecka. Zwraca też uwagę na to, że strata kogoś bliskiego nie pozostaje obojętna dla duszy ludzkiej, a jednocześnie uczy się z tym pogodzić. To wartościowa...
więcej Pokaż mimo to