Choose Cthulhu 13: Przypadek Charlesa Dextera Warda

Okładka książki Choose Cthulhu 13: Przypadek Charlesa Dextera Warda Edward T. Riker
Okładka książki Choose Cthulhu 13: Przypadek Charlesa Dextera Warda
Edward T. Riker Wydawnictwo: Black Monk Cykl: Choose Cthulhu (tom 13) horror
194 str. 3 godz. 14 min.
Kategoria:
horror
Cykl:
Choose Cthulhu (tom 13)
Tytuł oryginału:
El caso de Charles Dexter Ward
Wydawnictwo:
Black Monk
Data wydania:
2024-05-01
Data 1. wyd. pol.:
2024-05-01
Liczba stron:
194
Czas czytania
3 godz. 14 min.
Język:
polski
ISBN:
9788367619295
Tłumacz:
Agnieszka Przychodniak
Tagi:
gra paragrafowa horror lovecraft choose cthulhu
Średnia ocen

8,3 8,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,3 / 10
8 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1210
850

Na półkach:

„PRZYPADEK CHARLESA DEXTERA WARDA” - pod tym tytułem kryje się najnowsza odsłona znakomitej serii gier paragrafowych „Choose Cthulhu”, opartych na literackiej twórczości H.P. Lovecrafta. I podobnie, jak to miało miejsce w poprzednich częściach, tak i tym razem dane nam będzie wcielić się tu w postać jednego z opowiadań, która za sprawą podejmowanych przez nas decyzji będzie musiała zmierzyć się z najmroczniejszym złem. Pozycja ta ukazała się nakładem Wydawnictwa Black Monk.

W tej fabularnej rozgrywce wcielamy się w osobę Marinusa Bicknella Willetta - emerytowanego lekarza, do którego to zwraca się z prośbą jego dobry przyjaciel. Otóż jego syn - a nasz chrześniak, zmaga się z zagadkową, potworną, wyniszczającą ciało chorobą, która zamienia młodego człowieka w starca. Pragnąc pomoc cierpiącemu, decydujemy się zająć pacjentem, udając do Providence, gdzie bardzo szybko okazuje się, że choroba chłopca wiąże się z losami jego krewnego z przeszłości, który dawno temu odkrył pewien tajemniczy artefakt. Kolejne dni naszego pobytu w Providence przyjmą postać przerażającego koszmaru, w którym przyjdzie walczyć o życie - tak syna przyjaciół, jak i nasze własne...

I znów możemy docenić tu perfekcyjne połączenie literackiej grozy z pasjonującą, paragrafową rozgrywką, wedle której to podejmowane przez nas decyzje i wybory decydują o losach bohaterów opowieści o tajemniczej chorobie i złu, jakie się za nią kryje. I tu muszę wyrazić wielkie uznanie dla autora tej książkowej gry - Edwarda T. Rikera, który zachowując wielkość, wyjątkowość i przede wszystkim klimat opowiadania H.P. Lovecrafta, dał nam jednocześnie możliwość porywającej rozgrywki, w której znajdziemy logikę, dynamikę zdarzeń i wielokrotność możliwych rozwiązań.

Pod względem fabuły jest jak zawsze znakomicie - tajemniczy list od przyjaciela, udanie się do miasteczka Providence, spotkanie z rodziną chorego i odkrywanie jego szaleństwa, które łączy się z losami przodka chłopca, który dotknął zakazanej, mrocznej wiedzy. Rozmowy z ludźmi, docieranie do przedziwnych miejsc, zmaganie się z koszmarami i konfrontacja z najprawdziwszymi potworami... - to wszystko składa się na tę historię, w której nic nie jest pewnym, jednoznacznym, oczywistym. I dzieje się tu naprawdę wiele, czasami w nieco spokojniejszym rytmie, ale czasami też w iście zawrotnym tempie zdarzeń, by koniec końców dotrzeć do finału - szczęśliwego, bądź też tragicznego...

 Jeśli chodzi zaś o samą paragrafową rozgrywkę, to mamy tu oczywiście uporządkowaną chronologicznie fabułę znaczą kolejnymi z numerów, której treść stawia przed nami kolejne z wyborów - m.in. kontynuuj odkrywanie danego miejsca, przejdź do innego paragrafu, powróć do wcześniejszego punktu, czy też szukaj danej lokacji lub przedmiotu. Na końcu książki mamy zaś mapę, która odzwierciedla miasto Providence i po której to będziemy podróżować podczas naszego śledztwa, zaznaczając miejsca, które już odkryliśmy i które szczególnie nas interesują.

I warto docenić tu płynność całej rozgrywki i znakomite połączenie kolejnych z paragrafów w tym względzie, że zawsze jeden wiąże się z innymi i zawsze podjęta przez nas decyzja wywołuje logiczne konsekwencje dla nas i naszego śledztwa. Do tego dochodzi także klarowność przekazu, gdzie wszystko jest wyjaśnionym w sposób prosty, czytelny, niezwykle oczywisty. I jak miało to zawsze miejsce w tej serii, tak i tym razem możemy grać w tę rozgrywkę wiele razy, gdyż możliwość podejmowanych przez nas decyzji i tym samym wynikająca z nich liczba scenariuszy przebiegu gry, jest przeogromna. Oczywiście warto mieć tu przy sobie notatnik i ołówek, gdyż wtedy cała gra jest dla nas łatwiejszą, a przyznam, że stopień trudności tej części serii jest naprawdę wysokim.

Niezmiennie oczarowuje nas również wizualna postać tego tytułu - twarda oprawa, karty stylizowane na dziennika sprzed lat, klimatyczne, mroczne, czarno białe ilustracje i papier, który idealnie oddaje charakter tej opowieści i gry w jednym. Warto docenić również to, że od lat seria ta ukazuje się w takiej samej, graficznej, zintegrowanej postaci, dzięki czemu gromadzona przez nas kolekcja może prezentować się naprawdę pięknie na półce w naszej domowej biblioteczce.

 To przyjemność, wielka ekscytacja, wymagająca intelektualna gra i zarazem kolejne spotkanie z niedoścignioną przez innych autorów, twórczością Lovecrafta. Wszystko to oferuje sobą gra paragrafowa „Choose Cthulhu 13: Przypadek Charlesa Dextera Warda”, której strony wypełnia akcja, przygoda oraz niepowtarzalny klimat aury mroku i niepokoju, czyli dokładnie wszystko to, za co kochamy tę serię. I dlatego też z jak największym przekonaniem polecam i zachęcam was do sięgnięcia po ten tytuł.


Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

„PRZYPADEK CHARLESA DEXTERA WARDA” - pod tym tytułem kryje się najnowsza odsłona znakomitej serii gier paragrafowych „Choose Cthulhu”, opartych na literackiej twórczości H.P. Lovecrafta. I podobnie, jak to miało miejsce w poprzednich częściach, tak i tym razem dane nam będzie wcielić się tu w postać jednego z opowiadań, która za sprawą podejmowanych przez nas decyzji będzie...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
1270
886

Na półkach: ,

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" to już 13 tom z bardzo cenionego przeze mnie cyklu paragrafówek "Choose Cthulhu". Ponownie przeniosłam się do świata koszmarów Lovecrafta, tym razem wcielając się rolę doktora Willeta, który otrzymuje niepokojącą wiadomość od przyjaciela. Okazuje się, ze jego syna pochłania niewyjaśniona choroba postarzająca ciało i niszcząca umysł. Z jednej strony lekarska powinność i chęć pomocy przyjaciołom, a z drugiej przerażające sekrety wykraczające poza możliwości medycyny - co zwycięży?

Po raz kolejny z zafascynowaniem zanurzyłam się w mroczny, niepokojący świat lovecraftowskich mitów. Ten tom z pewnością trafi do czołówki moich ulubionych, bowiem wyjątkowo silnie odczuwałam tu dreszcz niepokoju i grozę przyświecającą tej serii.

Fabuła jest mocna, a zarazem pasjonująca. Odkrywanie sekretów młodego człowieka w ciele starca, który w swych badaniach doszukał się zbyt dalekiej wiedzy, to wciągająca podróż po jego śladach, analizowanie szczątków informacji, odkrywanie tajnych szyfrów. Nie każdy paragraf jest podany na tacy, pewnych ścieżek trzeba się domyślić w uważnej lekturze ;) Oczywiście opcji jest wiele na rozegranie tej historii, od całkowitego porzucenia niebezpiecznej misji, do poprowadzenia dochodzenia kończącego się... bardzo różnie ;) Jak to u Lovecrafta - nagłych pokręconych opcji na utratę poczytalności bądź życia nie brakuje i niewiele jest możliwości na pozytywne zakończenie... a i oto zawsze zostawia ślad na psychice naszego bohatera ;)

Fantastycznym novum w tym tomie była interesująca swoboda eksploracyjna. Dzięki mapce możemy sami wybierać, w które miejsca się udać, a co najlepsze - możemy robić to kilkukrotnie, a tym samym odkrywać, co się wydarzyło "w międzyczasie", gdy narracyjnie byliśmy gdzie indziej. Rewelacja! Tak prosty, a jednocześnie tak znakomity sposób na danie życia całej opowieści i ukazanie, że świat nie stoi w miejscu, gdy bohater przeżywa przygody, ale również się zmienia.

Mroczna, szalona i elektryzująca przygoda w lovecraftowskim uniwersum, które uwielbiam. Jeśli kochacie jego pokręcone pomysły i chcecie sprawdzić, jak sami poradzilibyście sobie w świecie rodem z jego wizji, to koniecznie sięgnijcie po tę paragrafówkę. Gwarantuję, że warto! ;)

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" to już 13 tom z bardzo cenionego przeze mnie cyklu paragrafówek "Choose Cthulhu". Ponownie przeniosłam się do świata koszmarów Lovecrafta, tym razem wcielając się rolę doktora Willeta, który otrzymuje niepokojącą wiadomość od przyjaciela. Okazuje się, ze jego syna pochłania niewyjaśniona choroba postarzająca ciało i niszcząca umysł. Z...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
261
96

Na półkach: , ,

Swoją przygodę z dziełami mistrza Lovecrafta zaczęłam właśnie od niepozornego zbioru opowiadań ,,Przypadek Charlesa Dextera Warda’’ – możecie więc wyobrazić sobie moją radość, kiedy otworzyłam przesyłkę od Black Monka i zobaczyłam, że kolejny tytuł z serii Choose Cthulhu pozwoli mi przeżyć tą opowieść po swojemu.

Od strony graficznej i jakościowej nic się nie zmieniło w stosunku do poprzednich gier – mały, kieszonkowy format, dobrej jakości papier, świetne ilustracje, przyjemny druk… Naprawdę solidna i trwała książka.


Od strony fabularnej musiałam, oczywiście, w pierwszej rozgrywce sprawdzić czy będę mogła swoją przygodę rozegrać bohaterem do bólu racjonalnym, nieuznającym rzeczy niewyjaśnionych i takim, który mocno stąpa po ziemi. Była to krótka rozgrywka, ale mogłam to zrobić. I przeżyłam. Co, jak wiadomo, wcale nie jest tak pewną i powszechną rzeczą w lovecraftowskich uniwersach.


Tym z Was, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej zdradzę, że wcielać się będziemy w postać szacownego lekarza, przyjaciela rodziny Wardów, który pewnego dnia otrzymuje niepokojącą wiadomość dotyczącą młodego Charlesa. Niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujemy się na nią zareagować, dość szybko odkryjemy, że coś jest mocno nie tak. I nie będzie tu chodziło tylko o zmianę aparycji i sposobu zachowania młodzieńca, ani też nawet o to, że jego właśni rodzice zdają się go obawiać. O nie, w grę będą wchodzić o wiele mroczniejsze i o wiele straszniejsze siły, niż może nam się wydawać.
I tylko od naszych wyborów będzie zależeć to, jak się ta historia potoczy. I czy ją przeżyjemy, a jeśli tak, to czy uda nam się zachować zdrowe zmysły.


Gra jest naprawdę przyjemna – niezbyt straszna (o ile nie będziemy się nad nią zbyt mocno zastanawiać, bo światy wykreowane przez Lovecrafta są naprawdę przerażające, jeśli im się dłużej przyjrzeć),niezbyt długa i niezbyt skomplikowana.
Scenariusz Edwarda T. Rikera powinien spodobać się wszystkim fanom kosmicznego horroru i samotnika z Providence – oddaje klimat tego świata naprawdę dobrze.

Polecam, ja bawiłam się świetnie i podejrzewam, że jeszcze co najmniej kilka razy wrócę do tej gry.



*książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl

Swoją przygodę z dziełami mistrza Lovecrafta zaczęłam właśnie od niepozornego zbioru opowiadań ,,Przypadek Charlesa Dextera Warda’’ – możecie więc wyobrazić sobie moją radość, kiedy otworzyłam przesyłkę od Black Monka i zobaczyłam, że kolejny tytuł z serii Choose Cthulhu pozwoli mi przeżyć tą opowieść po swojemu.

Od strony graficznej i jakościowej nic się nie zmieniło w...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
271
263

Na półkach: ,

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" Edwarda T. Rikera to już trzynasty tom z serii Choose Cthulhu. Po raz kolejny otrzymujemy możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zainicjowanych przez H.P. Lovecrafta. Znajomość poprzednich części nie jest niezbędna, choć warto po nie sięgnąć, bo każda z nich jest inna i wyjątkowa. Pomimo ujednoliconej ogólnej formy poszczególne tomy różnią się pewnymi szczegółami dotyczącymi wykonywania konkretnych kroków. Dla osób, które po raz pierwszy mają zamiar sięgnąć po książkę Wydawnictwa Black Monk z pewnością będzie to wspaniałe (nie tylko pod względem wizualnym) doznanie, ponieważ publikacje wyróżniają się niesamowitą estetyką i tajemniczym klimatem. Osobiście bardzo cenię oryginalne ilustracje, z jakimi mamy tu do czynienia. Doświadczonych amatorów serii nie zaskoczy z pewnością fakt, że i ten tom spełnia standardy miłośników charakterystycznego stylu.

Publikacja posiada twardą oprawę utrzymaną w stonowanej, mrocznej kolorystyce. Wklejki oraz kolejne strony zdobi związany z fabułą motyw macek zaopatrzonych w liczne przyssawki. Przy niektórych paragrafach widnieją czarno-białe ilustracje przedstawiające wybrane sceny. W przypadku tego tomu urozmaiceniem jest możliwość powrotu do każdego z wcześniej już odwiedzonych miejsc. Na stronach mamy w widoczny sposób wyeksponowane opcje, z których możemy korzystać. Wydarzenia są wciągające i zaskakujące.

Czytając kolejne rozdziały można korzystać z Bestiariusza zamieszczonego na końcu publikacji, ponieważ pomaga on lepiej poznać bohaterów, z którymi mamy do czynienia podczas lektury. Osobiście lubię zaczynać właśnie od tej części książki, choć tym razem w drodze wyjątku postanowiłam zerkać do niego na bieżąco.

W części zatytułowanej "Przypadek Charlesa Dextera Warda" mamy okazję wcielić się w rolę Marinusa Bicknella Willetta, będącego emerytowanym lekarzem, specjalizującym się wcześniej w amputacjach. Naszym zadaniem jest tym razem zmierzenie się z intrygującym przypadkiem, jaki spotkał syna przyjaciela z dzieciństwa.

Grę paragrafową polecam szczególnie osobom, które lubią brać sprawy w swoje ręce i decydować o następujących po sobie wydarzeniach. Historie można odkrywać wiele razy od nowa, decydując się na podjęcie innych kroków niż wcześniej, bo to czytelnik wybiera, co w danym momencie chce zrobić.

---
Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" Edwarda T. Rikera to już trzynasty tom z serii Choose Cthulhu. Po raz kolejny otrzymujemy możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zainicjowanych przez H.P. Lovecrafta. Znajomość poprzednich części nie jest niezbędna, choć warto po nie sięgnąć, bo każda z nich jest inna i wyjątkowa. Pomimo ujednoliconej ogólnej formy poszczególne tomy...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
155
122

Na półkach:

"Nie wiesz już, czy śpisz, czy nie, czy masz sny, czy koszmary, czy myślisz, czujesz."

Wiem, że się powtarzam, ale każdy kolejny tom gier paragrafowych z tej serii podoba mi się jeszcze bardziej. Moje ulubione to oczywiście te, które w nieco większym stopniu związane są z medycyną. Może to ze względu na moje studia, ale jakoś tak najbardziej mnie ta konkretna tematyka wciąga. Niewyjaśnione i w pewien sposób paranormalne też choroby wydają się być idealną tematyką horroru.

W tym tomie wcielamy się w rolę lekarza, który postanawia rozwiązać zagadkę tajemniczej choroby syna swojego najlepszego przyjaciela. Chłopak starzeje się w zastraszającym i zdecydowanie nienaturalnym tempie, choć przy tym jego funkcje umysłowe zdają się być nie gorsze, a nawet coraz lepsze. Jego rodzina pogrąża się w rozpaczy i niemocy, a naszym celem jest odnalezienie przyczyny tego nadnaturalnego problemu.

"Nie wiesz, jak długo uciekasz od tego stwora, który wyje ci za plecami coraz bliżej, coraz bliżej, coraz bardziej chętny, aby was pożreć..."

Każdy tom przynosi ze sobą coraz to nowe urozmaicenia. Teraz oprócz tego, że możemy jak zazwyczaj wybierać sobie co jakiego paragrafu przejdziemy, szczególną uwagę musimy zwracać na poszczególne lokacje. To one i ich adresy decydują o tym na jakie poszlaki uda nam się natrafić.

Ja jak zwykle nie mam co opowiadać o swoich wyborach i dokonaniach w tej grze, bo jak zwykle nie udało mi się zbyt spektakularnie skończyć xd Śmierć zawsze mnie dopadnie i już się do tego przyzwyczaiłam. Nie ważne czy próbuje dokonywać bardziej czy mniej rozważnych decyzji- zawsze kończy się to tak samo. Kwestia tylko czy będzie to wcześniej czy później. No cóż, z losem się nie dyskutuje...

Co do oprawy graficznej, to jak zawsze, kocham przyglądać się tym wszystkim ilustracjom i grafikom. Mają w sobie przyciągający mrok, który tylko urozmaica samo czytanie.

Jeśli jeszcze nie mieliście w swoich rękach takiej gry paragrafowej, to nie macie się co zastanawiać. To świetna zabawa!
Powodzenia, i obyście dokonywali lepszych wyborów niż ja xd

"Nie wiesz już, czy śpisz, czy nie, czy masz sny, czy koszmary, czy myślisz, czujesz."

Wiem, że się powtarzam, ale każdy kolejny tom gier paragrafowych z tej serii podoba mi się jeszcze bardziej. Moje ulubione to oczywiście te, które w nieco większym stopniu związane są z medycyną. Może to ze względu na moje studia, ale jakoś tak najbardziej mnie ta konkretna tematyka...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
593
57

Na półkach:

Gry paragrafowe pozwalają na wcielenie się w różne postacie i decydowanie o ich losach poprzez wybór odpowiednich ścieżek. Często zadajemy sobie pytanie, jak zachowalibyśmy się na miejscu bohatera z filmu czy książki. Możemy czynnie uczestniczyć w opisywanej historii, a nasze decyzje mają ogromny wpływ na to, czy postać pogrąży się w szaleństwie, czy też będzie kontynuować spokojne życie.

W trzynastej odsłonie serii Choose Cthulhu "Przypadek Charlesa Dextera Warda" Edwarda T. Rikera wcielamy się w szanowanego emerytowanego lekarza z Nowej Anglii Marinusa Bicknella Willetta. Kontaktuje się z nami stary przyjaciel w niecodziennej sprawie. Jego syn zachorował na tajemniczą chorobę, a żaden lekarz nie jest w stanie postawić prawidłowej diagnozy. Młodzieniec zmaga się z szokującym procesem starzenia, a także postępującym niszczeniem jego sprawnego niegdyś umysłu. Czy odkryjemy co się kryje za niespotykanym przypadkiem Charlesa Dextera Warda? Odpowiedź na to pytanie może wykraczać poza granice pojmowania zwykłego ludzkiego umysłu.

Gra zachwyca swoim piękną i starannie wykonaną szatą graficzną, co jest jej znaczącą zaletą. Ilustracje w grze są ponure, więc doskonale oddają klimat historii. Wydaje mi się, że w tej części gry wystąpiła większa różnorodność ścieżek, którymi podąża nasz bohater. Jednakże pojawiła się także nowa możliwość wracania do poprzednich lokalizacji, a niektóre ścieżki urywały się niespodziewanie. Zabieg miał na celu wydłużenie historii, przeprowadzenie dogłębnego śledztwa oraz odkrycia przyczyny tajemniczych wydarzeń. Pomimo tego odniosłam wrażenie, że zabrakło mi przez to spójności w całej historii, a brak kolejnej proponowanej ścieżki dodawał tylko chaosu. Na szczęście ciekawa historia rekompensowała wystąpienie małych niedociągnięć. Zachęcam do samodzielnego zapoznania się z grą paragrafową "Przypadek Charlesa Dextera Warda" Edwarda T. Rikera oraz wyrobieniem sobie własnej opinii na jej temat.

Gry paragrafowe pozwalają na wcielenie się w różne postacie i decydowanie o ich losach poprzez wybór odpowiednich ścieżek. Często zadajemy sobie pytanie, jak zachowalibyśmy się na miejscu bohatera z filmu czy książki. Możemy czynnie uczestniczyć w opisywanej historii, a nasze decyzje mają ogromny wpływ na to, czy postać pogrąży się w szaleństwie, czy też będzie kontynuować...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
431
38

Na półkach:

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" autorstwa Edwarda T. Rikera to gra paragrafowa, która przenosi graczy w mroczny świat wykreowany przez H.P. Lovecrafta. Bazująca na znanym opowiadaniu mistrza horroru, gra stanowi 13 część serii Choose Cthulhu, która oferuje interaktywne doświadczenia inspirowane twórczością Lovecrafta.

W tej części gracz wciela się w postać Marinusa Willett’a, emerytowanego lekarza zamieszkałego w Providence. Starzy znajomi i rodzina do teraz proszą go o porady w różnych sprawach. Marinusa nie dziwi więc list od swojego przyjaciela z dzieciństwa Theodore’a Warda. Zrozpaczony ojciec błaga Willett’a o przyjazd do ich domu, ponieważ syn Warda zapadł na dziwną i tajemniczą chorobę wyniszczającą jego ciało i umysł. Tak zaczyna się ta z pozoru niewinnie wyglądająca historia. Jak się potoczy? To zależy już od Ciebie.

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" to klasyczna gra paragrafowa, gdzie każda decyzja prowadzi do określonego paragrafu, a wybory mają realny wpływ na rozwój fabuły. Mechanika jest prosta i intuicyjna, co pozwala na pełne zanurzenie się w historii bez zbędnych komplikacji. Gracze muszą analizować sytuacje i podejmować ryzykowne decyzje, które mogą prowadzić do sukcesu lub tragicznej porażki. Żeby nie było nudno autor zaserwował nam zupełnie nową, dotąd niespotykaną mechanikę w tej serii. Związana jest z mapą i odwiedzaniem różnych adresów i miejsc, w których z czasem zachodzą zmiany. Szczerze powiem, że pomysł mi się spodobał i dodał powiew świeżości do gry.

Edward T. Riker oddał hołd oryginalnemu opowiadaniu Lovecrafta, wiernie odwzorowując jego fabułę i klimat. Dla miłośników literatury grozy, gra stanowi doskonałe uzupełnienie znanego już świata, jednocześnie oferując nowe perspektywy i rozwinięcia wątków. Narracja jest prowadzona w sposób spójny z duchem Lovecrafta, co sprawia, że gracze mogą poczuć się jak część jego mrocznego uniwersum.

Dużą zaletą gry jest jej interaktywność i wysoki poziom regrywalności. Każda rozgrywka może być inna w zależności od podjętych decyzji, co zachęca do wielokrotnego przechodzenia gry. Wybory moralne, ukryte ścieżki i alternatywne zakończenia sprawiają, że każda sesja jest unikalna i pełna niespodzianek.

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" to obowiązkowa pozycja dla fanów H.P. Lovecrafta i miłośników gier paragrafowych. Edward T. Riker zdołał stworzyć dzieło, które nie tylko oddaje ducha oryginalnego opowiadania, ale także wprowadza element interaktywności, który pozwala graczom na osobiste doświadczenie grozy i tajemnicy. To mroczna, wciągająca i satysfakcjonująca gra, która z pewnością zostanie doceniona przez entuzjastów gatunku.

Książkę otrzymałem z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

"Przypadek Charlesa Dextera Warda" autorstwa Edwarda T. Rikera to gra paragrafowa, która przenosi graczy w mroczny świat wykreowany przez H.P. Lovecrafta. Bazująca na znanym opowiadaniu mistrza horroru, gra stanowi 13 część serii Choose Cthulhu, która oferuje interaktywne doświadczenia inspirowane twórczością Lovecrafta.

W tej części gracz wciela się w postać Marinusa...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
19
19

Na półkach:

Przypadek Charlesa Dextera Warda” to fascynująca podróż do mrocznego uniwersum H.P. Lovecrafta, tym razem w formie gry paragrafowej, w której czytelnik staje się głównym bohaterem i decyduje o losach opowieści. Książka jest częścią serii Choose Cthulhu, która z powodzeniem przenosi klimat lovecraftowskich historii do interaktywnej narracji, angażując czytelnika w niesamowite i pełne grozy przygody.

Fabuła opiera się na znanej historii o młodym Charlesie Dexterze Wardzie, którego tajemnicza choroba staje się punktem wyjścia. Jako lekarz i przyjaciel rodziny Warda, zostajesz wezwany do pomocy w niecodziennej sytuacji. Szybko okazuje się, że choroba młodego mężczyzny nie jest zwykłym przypadkiem medycznym, ale wynika z jego fascynacji zakazaną wiedzą i starożytnymi tajemnicami.

Tym, co wyróżnia tę książkę, jest interaktywność i możliwość kształtowania przebiegu historii. Czytelnik, wcielając się w rolę lekarza, musi podejmować decyzje, które prowadzą go przez labirynty narracji. Wybory, których dokonuje, wpływają na rozwój fabuły, co sprawia, że każda lektura może być inna. Gra paragrafowa pozwala na wielokrotne odwiedzanie tych samych miejsc, co prowadzi do odkrywania nowych wskazówek i sekretów, co znacznie zwiększa jej atrakcyjność.

Autorzy serii Choose Cthulhu doskonale oddali atmosferę lovecraftowskiego świata. Każda strona książki przepełniona jest mrokiem, tajemnicą i niepokojem, a ilustrowane przerażającymi potwornościami strony dodatkowo potęgują uczucie grozy. Wydanie jest dopracowane pod każdym względem – od wyboru papieru po starannie zaprojektowane ilustracje, które doskonale oddają klimat opowieści.

Książka ta jest idealna dla fanów horroru i miłośników twórczości H.P. Lovecrafta. Nie wymaga znajomości wcześniejszych części serii, co sprawia, że każdy nowy czytelnik może bez przeszkód zanurzyć się w tej mrocznej przygodzie. Zdolność przenoszenia się po mapie okolicy i eksploracji różnych lokacji dodaje głębi i realizmu, sprawiając, że czytelnik czuje się jak prawdziwy detektyw.

Nie tylko fabuła, ale także sposób narracji i interaktywność sprawiają, że każda decyzja staje się kluczowa i budzi emocje. Czytelnik nieustannie balansuje na granicy rzeczywistości i mistycyzmu, co jest charakterystyczne dla uniwersum Lovecrafta. Każdy krok może prowadzić do niebezpieczeństwa, a każda strona może skrywać nieoczekiwane zwroty akcji.

„Przypadek Charlesa Dextera Warda” to wyjątkowe połączenie literatury i gry, które wciąga czytelnika w wir mrocznych wydarzeń i pozwala na pełne zanurzenie się w świat stworzony przez Lovecrafta. Jest to nie tylko gratka dla fanów gatunku, ale także dla tych, którzy poszukują nowych form narracji i pragną aktywnie uczestniczyć w kreowaniu opowieści. Dopracowanie szczegółów, mroczna atmosfera i możliwość wielokrotnego przeżywania przygody sprawiają, że książka ta z pewnością pozostanie na długo w pamięci każdego, kto odważy się ją otworzyć.

Podsumowując, „Przypadek Charlesa Dextera Warda” to dzieło, które łączy literacki talent z interaktywną zabawą, tworząc niezapomniane doświadczenie czytelnicze. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników mrocznych opowieści i gier paragrafowych, która pozwala na pełne zanurzenie się w niesamowity świat Lovecrafta.

Przypadek Charlesa Dextera Warda” to fascynująca podróż do mrocznego uniwersum H.P. Lovecrafta, tym razem w formie gry paragrafowej, w której czytelnik staje się głównym bohaterem i decyduje o losach opowieści. Książka jest częścią serii Choose Cthulhu, która z powodzeniem przenosi klimat lovecraftowskich historii do interaktywnej narracji, angażując czytelnika w...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
790
14

Na półkach: , , ,

Wydawnictwo Black Monk stworzyło piękną, a zarazem złowrogą serię gier paragrafowych w mrocznym klimacie opowiadań Lovecrafta. Inspiracji mistrzem grozy zarówno w książkach jak i grach jest bardzo dużo. Tutaj jednak dostajemy gry książkowe, w których możemy przeżyć przygody z konkretnych opowiadań Lovecrafta, trzymając się fabuły lub znajdując zupełnie inne zakończenia – czasem lepsze, a czasem jeszcze mroczniejsze...
Trzynasty już tom serii „Choose Cthulhu” bierze na warsztat jedno z najlepszych i najdłuższych opowiadań pisarza – „Przypadek Charlesa Dextera Warda”. Wcielamy się w postać lekarza z Providence. Nasz najlepszy przyjaciel prosi nas o pomoc, gdyż jego syna dopadła bardzo dziwna choroba. Jego ciało szybko się postarza, a on sam ulega chorej fascynacji powiązanej z jego tajemniczym przodkiem.
Naszym zadaniem jest rozwiązanie tej zagadki, udajemy się więc w różne miejsca, przeglądamy różne dokumenty, rozmawiamy z różnymi, często niepokojącymi ludźmi. Nie wiem, czy za dużo zdradzę, mówiąc, że być może nawet cofniemy się w czasie.
Tak jak w poprzednich częściach zabawa polega wybraniu według nas słusznego zachowania bohatera, które kieruje nas do konkretnego paragrafu. Po drodze mamy trochę urozmaiceń. Warto robić sobie notatki z prowadzonego śledztwa, które pomogą nam w dokonaniu dobrych wyborów. Ciekawym dodatkiem w tej części jest możliwość powrotu do niektórych miejsc i załączona mapka. Na samym początku udzielona jest instrukcja i choć brzmi trochę skomplikowanie, w czasie gry wszystko okazuje się proste. Jeśli tylko przestrzegamy zasad, stworzymy spójną historię. Oczywiście najprawdopodobniej mroczną z czarnym zakończeniem, ale też możliwe, że uda nam się wyjść ze wszystkiego cało.
Świetnie rozbudowa historia, klimat utrzymujący w stałym napięciu, piękne, a zarazem niepokojące opisy, przyprawione leciutko czarnym humorem, czyli to, co mieliśmy w poprzednich tomach. Ścieżek, którymi można podążyć, jest dużo, więc gra tak szybko się nie znudzi. Jak zawsze śmierć, lub postradanie zmysłów czyha na nas na każdym kroku. Stali czytelnicy psychiatryk poznają już po numerze paragrafu.
Zagadek nie ma dużo, ale są wymagające czujności i fajnie urozmaicają rozgrywkę. Jak zawsze zachwycam się też wydaniem. Papier, zapach, niepokojące ilustracje, wszystko to tworzy klimat starej zakazanej księgi. Na końcu spis postaci z portretami i wspomniana już wcześniej mapka, na której można robić sobie przydatne notatki. Moim zdaniem dodanie właśnie mapy i możliwości swobodniejszego poruszania się po mieście było świetnym zabiegiem, gdyż opisy Providence stanowią jeden z głównych atutów niniejszego opowiadania Lovecrafta.
Książka świetnie oddaje klimat opowiadania Lovecrafta i trzyma poziom poprzednich części z serii. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu fanowi grozy.

Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Wydawnictwo Black Monk stworzyło piękną, a zarazem złowrogą serię gier paragrafowych w mrocznym klimacie opowiadań Lovecrafta. Inspiracji mistrzem grozy zarówno w książkach jak i grach jest bardzo dużo. Tutaj jednak dostajemy gry książkowe, w których możemy przeżyć przygody z konkretnych opowiadań Lovecrafta, trzymając się fabuły lub znajdując zupełnie inne zakończenia –...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
2465
1188

Na półkach: , , ,

Jesteś lekarzem, pomaganie jest twoim powołaniem. Gdy otrzymujesz list od znajomego, którego syn popadł w przedziwną chorobę, jak mógłbyś to zignorować? Desperacja zawarta w tej wiadomości aż bije w oczy, a przypadek młodego Charlesa naprawdę jest... "niecodzienny" to ogromne niedopowiedzenie. Zastanawiasz się, co począć z tym fantem, do czasu spotkania z przyjacielem zostało jeszcze kilka dni. Postanawiasz przejść się ulicami, odwiedzić miejsca, które ponoć odwiedzał Charles, być może ktoś go widział i wie, z czym chłopak miał styczność. Skuszony tajemniczym wołaniem, wkraczasz cichaczem do ciemnego budynku i, BUM, budzisz się w szpitalu psychiatrycznym. KONIEC GRY, MOTYLA NOGA!

"Aha, a w razie wątpliwości: 'Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn'".

Seria Choose Cthulhu po raz kolejny zaprasza czytelnika do świata horroru, gdzie śmierć i szaleństwo są tak pewne jak podatki. Krążą legendy, że komuś udało się wyjść zwycięsko ze spotkania z największą grozą przekraczającą wszelkie uniwersa. Po raz kolejny jest to wydanie w wielkim stylu, dopieszczone pod każdym względem, na odpowiednio dobranym papierze i ilustrowane przerażającymi potwornościami (są macki, jest impreza).

Na pewno kojarzycie takie zabawy, gdzie trzeba sobie wyobrazić, że jesteś w świecie ostatnio czytanej książki. Uniwersum Lovecrafta wyjątkowo dobrze nadaje się do takiej rozrywki, chyba ze względu na ilość niedopowiedzeń i zacierające się granice pomiędzy rzeczywistością i twardymi faktami a mistycyzmem. Ciężko tutaj wyłapać, który krok będzie bezpieczniejszy do wykonania, dlatego każdemu przewróceniu strony towarzyszą duże emocje.

Polecam fanom mroczności w każdym wydaniu. Nie trzeba znać poprzednich części serii, każda książka tworzy osobną upiorną opowieść. W tym tytule możemy dodatkowo poruszać się po mapie okolicy, odwiedzać te same miejsca kilka razy i otrzymywać nowe wskazówki - bardzo mi się to podobało. Warto zagrać, paragrafówka to dobra alternatywa dla klasycznego czytania.

(współpraca barterowa z serwisem nakanapie i wydawnictwem Black Monk)

Jesteś lekarzem, pomaganie jest twoim powołaniem. Gdy otrzymujesz list od znajomego, którego syn popadł w przedziwną chorobę, jak mógłbyś to zignorować? Desperacja zawarta w tej wiadomości aż bije w oczy, a przypadek młodego Charlesa naprawdę jest... "niecodzienny" to ogromne niedopowiedzenie. Zastanawiasz się, co począć z tym fantem, do czasu spotkania z przyjacielem...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    10
  • Posiadam
    4
  • Chcę przeczytać
    2
  • Gry książkowe
    1
  • Horror
    1
  • Gry paragrafowe
    1
  • Horror/thriller
    1
  • 2024 ⏲️
    1
  • Fantastyka 🐲
    1
  • Współprace 📓
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Choose Cthulhu 13: Przypadek Charlesa Dextera Warda


Podobne książki

Przeczytaj także