Złoty wiek SF 11
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Cykl:
- Złoty wiek SF (tom 11)
- Seria:
- Klasycy Amerykańskiej SF
- Wydawnictwo:
- Stalker Books
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 365
- Czas czytania
- 6 godz. 5 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366280922
- Tłumacz:
- Tomasz Walenciak, Anna Sikorska
Jedenasty wybór opowiadań ze Złotego Wieku amerykańskiej SF. Wszystkie opowiadania premierowe w Polsce.
ZAWARTOŚĆ
1. Robert Silverberg & Randall Garrett (obaj jako Gerald Vance) - Dolina Judasza (The Judas Valley 1956, tł. Tomasz Walenciak)
2. Keith Laumer - Noc trolli (The Night of the Trolls 1963, tł. Anna Sikorska)
3. Murray Leinster - Uciekający wieżowiec (The Runaway Skyscraper 1919, tł. Tomasz Walenciak)
4. Philip Jose Farmer - Migotały niczym klejnoty (The Twinkled Like Jewels 1954, tł. Ewa "Chani" Skalec)
5. Daniel F. Galouye - Lekki kawałek chleba (Gravy Train 1960, tł. Ewa "Chani" Skalec)
6. James Gunn - Grawitacja sp. z o.o. (The Gravity Business 1956, tł. Anna Sikorska)
7. Randall Garrett (jako Ivar Jorgensen) - Gwiezdne więzienie (The Penal Cluster 1957, tł. Tomasz Walenciak)
8. Clyde Brown - Pierwszy (The First 1958, tł. Ewa "Chani" Skalec)
*
W książce podano, że wszystkie opowiadania antologii posiadają copyright - co jest nieprawdą, ponieważ copyright nie zostały przedłużone, a tym samym utwory te weszły do amerykańskiej domeny publicznej (w Polsce są płatne).
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 9
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Tak się składa, że ten tom ukończyłem jako pierwszy z serii ponieważ zwykle czytam autorami a z tego tomu miałem do ukończenia tylko pojedyńcze opowiadania Galouye, Gunna i Browna.
Gerald Vance (Silverberg & Randall Garrett) - Dolina Judasza 6/10 Na pewno opowiadanie powyżej średniej jednakże mam wrażenie, że w drugiej połowie powinien być inny powód zawiązania akcji.
Keith Laumer - Noc trolli 6/10 Po intrygującym początku mamy zupełnie coś innego niż można się spodziewać po takim początku... intrygę polityczną. Typowy Laumer, ale takie opowiadania mają jeden minus - nużące dialogi.
Murray Leinster - Uciekający wieżowiec 7/10 Patrząc na rok powstania (1919!!!) mamy kapitalne opowiadania. Mogłoby być jednak krótsze w środku no i brak logiki w jednym miejscu - wraz z cofaniem czasu wszelakie zdarzenia na zewnątrz i zegarki wewnątrz idą do tyłu a ludzie (wewnątrz) nie.
Philip Jose Farmer - Migotały niczym klejnoty 7/10 Nareszcze opowiadanie do którego nie można się specjalnie przyczepić. Porządny poziom i mocne zakończenie.
Daniel F. Galouye - Lekki kawałek chleba 5/10 zabawne opowiadanie o pomyłce w kosmogramie, z którego wynikła cała heca. Osobiście ni grzeje ni ziębi mnie opowiadanie w takim stylu. Napewno dla miłośników Sheckley'a i Tenna będzie dobre.
James Gunn - Grawitacja sp. z o.o. 8/10 pisane z niezwykłym humorem zabawna historia, ale na dobrym poziomie intelektualnym bo z elementami twardej fantastyki.
Randall Garrett (jako Ivar Jorgensen) - Gwiezdne więzienie 8/10 Kapitalne długie opowiadanie o mocach psionicznych od którego nie mogłem się oderwać i doczytałem go w środku nocy do końca. Można się doczepić do zakończenia. Jest takie "dziwne" (ciężko mi znaleźć inne słowo). Dałbym 10, ale to zakończenie...
Clyde Brown - Pierwszy 7/10 - kolejne zabawne opowiadanie. Tym razem o pierdołach i locie na...
Tak się składa, że ten tom ukończyłem jako pierwszy z serii ponieważ zwykle czytam autorami a z tego tomu miałem do ukończenia tylko pojedyńcze opowiadania Galouye, Gunna i Browna.
więcej Pokaż mimo toGerald Vance (Silverberg & Randall Garrett) - Dolina Judasza 6/10 Na pewno opowiadanie powyżej średniej jednakże mam wrażenie, że w drugiej połowie powinien być inny powód zawiązania akcji.
Keith...
Nie wszystko złoto, co się świeci, nawet jeśli to Złoty Wiek SF.
Tom 11 jest wyborem przeciętnych opowiadań bez tego "czegoś". To historie mające w sobie ducha XIX-wiecznych opowieści przygodowych, nawet nie awanturniczych. Poza jedną (chwała Grawitacji!) kończą się bez ikry. Jakby pomysł na opowiadanie wypalił się na kilkudziesięciu stronach tekstu i wygasł. Akcję prowadzą twardziele, a kobiety są jak dekoracje.
Nie neguję sensu wydania tomu, ale może trzeba było przemyśleć koncept mający nam dać okazję do wczytania się w ten Złoty Wiek. Może lepiej było to ułożyć w tomy chronologicznie według pierwszych publikacji? W każdym bądź razie przeczytać trzeba.
Nie wszystko złoto, co się świeci, nawet jeśli to Złoty Wiek SF.
więcej Pokaż mimo toTom 11 jest wyborem przeciętnych opowiadań bez tego "czegoś". To historie mające w sobie ducha XIX-wiecznych opowieści przygodowych, nawet nie awanturniczych. Poza jedną (chwała Grawitacji!) kończą się bez ikry. Jakby pomysł na opowiadanie wypalił się na kilkudziesięciu stronach tekstu i wygasł. Akcję...