The Eye of Minds
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Cykl:
- Doktryna śmiertelności (tom 1)
- Wydawnictwo:
- Delacorte Press
- Data wydania:
- 2013-10-08
- Data 1. wydania:
- 2013-10-08
- Liczba stron:
- 323
- Czas czytania
- 5 godz. 23 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9780385741392
- Tagi:
- antyutopia dystopia
- Inne
An all-new, edge-of-your seat adventure from James Dashner, the author of the New York Times bestselling Maze Runner series, The Eye of Minds is the first book in The Mortality Doctrine, a series set in a world of hyperadvanced technology, cyberterrorists, and gaming beyond your wildest dreams . . . and your worst nightmares.
Michael is a gamer. And like most gamers, he almost spends more time on the VirtNet than in the actual world. The VirtNet offers total mind and body immersion, and it’s addictive. Thanks to technology, anyone with enough money can experience fantasy worlds, risk their life without the chance of death, or just hang around with Virt-friends. And the more hacking skills you have, the more fun. Why bother following the rules when most of them are dumb, anyway?
But some rules were made for a reason. Some technology is too dangerous to fool with. And recent reports claim that one gamer is going beyond what any gamer has done before: he’s holding players hostage inside the VirtNet. The effects are horrific—the hostages have all been declared brain-dead. Yet the gamer’s motives are a mystery.
The government knows that to catch a hacker, you need a hacker.
And they’ve been watching Michael. They want him on their team.
But the risk is enormous. If he accepts their challenge, Michael will need to go off the VirtNet grid. There are back alleys and corners in the system human eyes have never seen and predators he can’t even fathom—and there’s the possibility that the line between game and reality will be blurred forever.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1 425
- 681
- 206
- 47
- 33
- 27
- 11
- 11
- 10
- 8
OPINIE i DYSKUSJE
Już kiedyś to czytałem więc trochę wiedziałem co się stanie ,ale i tak czytałem pełne akcji wyłapując zapowiedź wielkiego plot twistu . Czym jest świadomość i człowieczeństwo
Już kiedyś to czytałem więc trochę wiedziałem co się stanie ,ale i tak czytałem pełne akcji wyłapując zapowiedź wielkiego plot twistu . Czym jest świadomość i człowieczeństwo
Pokaż mimo toPodczas czytania nie mogłam opędzić się od wrażenia podobieństwa tej historii do ,,więźnia labiryntu" tego samego autora. Ok, świat się zmienił, imiona postaci też, ale rozwój fabuły, tempo akcji i reakcje bohaterów choć lekko zmiksowane zostały podobne. Jednak, gdy odgrodziłam się od porównywania i skojarzeń mogłam na nowo cieszyć się z biegu wydarzeń.
Sama historia potrafiła mocno czytelnika wciągnąć, znalazły w niej miejsce smaczki do wyszukiwania dla graczy, chwilami potrafiła zaskoczyć, a zakończenie tego tomu to jeden wielki cliffhanger sprawiający, że ma się chęć rzucić na kolejny tom.
Ciekawostka, tak jak w Drodze Szamana tak i tu mamy kapsuły do wchodzenia do wirtualnej rzeczywistości, z systemem do podtrzymania życia, choć nieco się różniącym, z możliwością odczuwania doznań gry. Obie serie zostały wydane w 2013.
Podczas czytania nie mogłam opędzić się od wrażenia podobieństwa tej historii do ,,więźnia labiryntu" tego samego autora. Ok, świat się zmienił, imiona postaci też, ale rozwój fabuły, tempo akcji i reakcje bohaterów choć lekko zmiksowane zostały podobne. Jednak, gdy odgrodziłam się od porównywania i skojarzeń mogłam na nowo cieszyć się z biegu wydarzeń.
więcej Pokaż mimo toSama historia...
Liczyłam na tak samo dobrą akcję jak w „Więźniu Labiryntu”. Trochę się zawiodłam, ale zakończenie i tak zachęciło mnie do przeczytania kolejnej części. Brakowało mi większej ilości wątków i może bohaterów.
Liczyłam na tak samo dobrą akcję jak w „Więźniu Labiryntu”. Trochę się zawiodłam, ale zakończenie i tak zachęciło mnie do przeczytania kolejnej części. Brakowało mi większej ilości wątków i może bohaterów.
Pokaż mimo toPo ciężkim dniu w pracy wracacie do domu i dla rozrywki gracie w grę w której wcielacie się w odźwiernego? Osiem godzin stania i pilnowania tylnych drzwi do klubu. W dodatku musicie jeść bo dręczy Was głód, musicie biegać do toalety, bo ciśnie Was na pęcherz. Szczyt zabawy, no nie?
Mógłbym przymknąć oko na to, ze "W sieci umysłów" to klon/mix - Trona i Player One, gdyby byłoby to zrobione dobrze, a świat wciągał, fascynował, zachwycał. Bohaterowie byliby czymś więcej niż bandą beztroskich nastolatków, a fabuła przedstawiałaby sceny, które zachwycałyby mój spragniony kreatywności i oryginalności mózg. Niestety wszystkie sceny są albo tanio efeksciarskie, albo zrobione pod hollywoodzkie standardy.
Do samego finału zresztą towarzyszyła mi myśl, że to wszystko co dzieje się na kartach książki jest głupie i po prostu nie było logiczne. Dlatego nie zdziwiłem się na widok zaserwowanego przez Dashnera twistu...to było jedyne rozwiązanie, które miało jakikolwiek sens. Niestety czytając bardzo dużo fantastyki, książki tego autora są dla mnie najwyżej przeciętne. Może gdybym czytał mniej? Niestety Panie Jamesie nie zrobię Panu tej przyjemności.
Po ciężkim dniu w pracy wracacie do domu i dla rozrywki gracie w grę w której wcielacie się w odźwiernego? Osiem godzin stania i pilnowania tylnych drzwi do klubu. W dodatku musicie jeść bo dręczy Was głód, musicie biegać do toalety, bo ciśnie Was na pęcherz. Szczyt zabawy, no nie?
więcej Pokaż mimo toMógłbym przymknąć oko na to, ze "W sieci umysłów" to klon/mix - Trona i Player One, gdyby...
Jestem ogromną fanką "Więźnia labiryntu" i bardzo chciałam zapoznać się z inną serią Jamesa Dashnera. Tym bardziej, że akcja "Doktryny śmiertelności" ma miejsce w cyberprzestrzeni a bardzo lubię takie klimaty.
I z czystym sercem mogę powiedzieć, że się nie zawiodłam. Dashner stworzył intrygujący i brutalny świat przedstawiony. Możliwość prowadzenia swojego życia wewnątrz wirtualnej rzeczywistości jest czymś z ogromnym potencjałem, w tym wypadku bardzo dobrze zrealizowanym. Chociaż czułam lekki niedosyt, bo liczyłam na bliższe przedstawienie kodowania czy hakowania. Tak tylko autor pokazał, że nie zna się na tym tak samo jak ja i dał czytelnikom szerokie pole do wyobrażeń pełne niewiadomych.
Jest akcja i sporo zakazujących pomysłów, które udowadniały, że James Dashner ma świetną wyobraźnię. Pod koniec "W sieci umysłów" miałam ochotę mu zaklaskać.
Trochę niestety zabrakło w przedstawieniu postaci. Autor bardziej skupił się na akcji niż na charakterów, a szkoda.
To seria dla fanów "Player One", "Sword Art Online", bo mają podobny porywający klimat.
Jestem ogromną fanką "Więźnia labiryntu" i bardzo chciałam zapoznać się z inną serią Jamesa Dashnera. Tym bardziej, że akcja "Doktryny śmiertelności" ma miejsce w cyberprzestrzeni a bardzo lubię takie klimaty.
więcej Pokaż mimo toI z czystym sercem mogę powiedzieć, że się nie zawiodłam. Dashner stworzył intrygujący i brutalny świat przedstawiony. Możliwość prowadzenia swojego życia wewnątrz...
Zdecydowanie najmocniejszym punktem tej książki jest zakończenie. Gdyby nie zwrot akcji pod koniec, pewnie nie miałabym ochoty na czytanie dalszych tomów. I nie chodzi tu o to, że "W sieci umysłów" jest słabą powieścią. Uważam, że wykreowany wirtualny świat jest bardzo ciekawy, a fabuła wciąga, przez co czytelnik wręcz płynie przez kolejne strony. Jednak czegoś mi w tej książce brakowało i nie przywiązałam się za bardzo do bohaterów, co poskutkowało tym, że czytałam ją z małym zaangażowaniem.
Na szczęście dzięki temu, że zakończenie mnie bardzo zaskoczyło, niebawem zabiorę się za czytanie drugiego tomu.
Zdecydowanie najmocniejszym punktem tej książki jest zakończenie. Gdyby nie zwrot akcji pod koniec, pewnie nie miałabym ochoty na czytanie dalszych tomów. I nie chodzi tu o to, że "W sieci umysłów" jest słabą powieścią. Uważam, że wykreowany wirtualny świat jest bardzo ciekawy, a fabuła wciąga, przez co czytelnik wręcz płynie przez kolejne strony. Jednak czegoś mi w tej...
więcej Pokaż mimo to"W sieci umysłów" nie zachwyciła i nie zniechęciła swoją treścią. Była czasami nużąca jak pogoda jesienią. Postacie niewyraźne i bez polotu. Nijakie jak niedoprawione pierogi ruskie. Z plusów mogę wymienić skonstruowany wirtualny świat oraz zaskakujące lokacje, które mogą rozbudzić wyobraźnie. Otwarte zakończenie miało sprawić by wciągnął mnie VirtNet, niestety nie na tyle i wolę się wylogować...
"W sieci umysłów" nie zachwyciła i nie zniechęciła swoją treścią. Była czasami nużąca jak pogoda jesienią. Postacie niewyraźne i bez polotu. Nijakie jak niedoprawione pierogi ruskie. Z plusów mogę wymienić skonstruowany wirtualny świat oraz zaskakujące lokacje, które mogą rozbudzić wyobraźnie. Otwarte zakończenie miało sprawić by wciągnął mnie VirtNet, niestety nie na tyle...
więcej Pokaż mimo toPo książkę "W sieci umysłów" sięgnęłam na skutek mojego oczarowania serią "Więźnia Labiryntu".
Historia opowiedziana "W sieci umysłów" spodobała mi się, jednak nie oczarowała mnie tak bardzo jak "Więzień Labiryntu". Może to przez jednowątkowość i prostą konstrukcję, może przez ograniczoną ilość występujących postaci. Mimo to książkę czytało mi się lekko i przyjemnie a koniec zachęcił do sięgnięcia po tom II. Na dodatkową pochwałę zasługuje alternatywny, wirtualny świat stworzony przez Jamesa Dashnera.
Podsumowując, uważam, że "W sieci umysłów" to powieść całkiem udana choć ewidentnie czegoś mi w niej brakowało.
Po książkę "W sieci umysłów" sięgnęłam na skutek mojego oczarowania serią "Więźnia Labiryntu".
więcej Pokaż mimo toHistoria opowiedziana "W sieci umysłów" spodobała mi się, jednak nie oczarowała mnie tak bardzo jak "Więzień Labiryntu". Może to przez jednowątkowość i prostą konstrukcję, może przez ograniczoną ilość występujących postaci. Mimo to książkę czytało mi się lekko i przyjemnie a...
O jezuu! Jak patrze to ta książka ma średnie opinię i bardzo się zdziwiłam, gdyż mogłabym te książkę uznać za najlepszą książkę jaką dotychczas przeczytałam! Zakończenie mnie miota z nóg, a cała fabuła była poprowadzona plynnie. Cholera nie umialam się oderwać. Nie bylo momentu znudzenia czy monotoni! Ani razu. I to jest fascynujące. Cholera to jest dobra książka. Oh wow
O jezuu! Jak patrze to ta książka ma średnie opinię i bardzo się zdziwiłam, gdyż mogłabym te książkę uznać za najlepszą książkę jaką dotychczas przeczytałam! Zakończenie mnie miota z nóg, a cała fabuła była poprowadzona plynnie. Cholera nie umialam się oderwać. Nie bylo momentu znudzenia czy monotoni! Ani razu. I to jest fascynujące. Cholera to jest dobra książka. Oh wow
Pokaż mimo toBardzo ciekawa fabuła, osadzona w świecie cyberpunk.
Książka napisana bardzo łatwym językiem, szybko i przyjemnie się ją czyta.
Akcja fabuły rozgrywa się w wirtualnej rzeczywistości zwanej VirtNetem. Trzech nastoletnich graczy zostaje uwikłanych w tajemniczą zagadkę i oczekuje się od nich pomocy w schwytaniu cyberprzestępcy.
Wydarzenia toczą się dość szybko, nie ma rozległych opisów krajobrazów (ja osobiście nie przepadam za kilometrowymi opisami) - za to mamy dużo dialogów.
Rozbawiła mnie nazwa skrzyni do VR - "trumna" :')
Końcówka jest zaskakująca i nieprzewidywalna :)
Bardzo ciekawa fabuła, osadzona w świecie cyberpunk.
więcej Pokaż mimo toKsiążka napisana bardzo łatwym językiem, szybko i przyjemnie się ją czyta.
Akcja fabuły rozgrywa się w wirtualnej rzeczywistości zwanej VirtNetem. Trzech nastoletnich graczy zostaje uwikłanych w tajemniczą zagadkę i oczekuje się od nich pomocy w schwytaniu cyberprzestępcy.
Wydarzenia toczą się dość szybko, nie ma...