Opinie użytkownika
Każdym skrawkiem duszy to dość przeciętna powieść, w której idzie wyczuć, że jest to debiut autorki. Można również zauważyć, że została ona napisana już jakiś czas temu, ponieważ ma taki specyficzny klimat książek z lat 2010-2015. Ale czy mi to przeszkadzało? Nie do końca, bo pomimo pewnych niedociągnięć czytało mi się ją dość przyjemnie.
Autorka zawarła w swojej powieści...
Kiedy skończyłam czytać Krwawego Króla i Łabędzia, przy którym bawiłam się na prawdę dobrze, praktycznie od razu sięgnęłam po kolejną część, jaką jest Wilk i Polny Kwiat. I muszę przyznać, że ten tom podobał mi się bardziej od poprzedniego.
Książka porusza kilka ważnych tematów, chociażby takich jak zdrada czy bezpłodność. Mamy też przedstawione mega toksyczne zachowania...
Przeczytałam tyle sprzecznych opinii na temat tej książki, że po prostu musiałam sama sprawdzić czy przypadnie mi ona do gustu. I szczerze mówiąc, bawiłam się przy niej na prawdę dobrze.
Mogłabym doczepić się do tego, że książka jest schematyczna, wykorzystuje znane motywy, a świat w którym dzieje się akcja nie jest odkrywczy i jest w nim trochę niedociągnięć. Mogłabym,...
Do przeczytania Pierwszej Fazy Zaćmienia skusiło mnie piękne wydanie, ale co do samej treści nie miałam większych oczekiwań. I muszę przyznać, że na prawdę jestem oczarowana tą historią.
Zacznę od wątku kryminalnego powieści, który był tak umiejętnie i przemyślanie poprowadzony, że do samego końca nie było wiadomo, kto i dlaczego jest sprawcą wszystkich m*rderstw. Autorka...
Kiedy zaczęłam czytać Winter flower od razu wyczułam w nim vibe serialu Zaklinacz dusz, który uwielbiałam oglądać. Duchy, trochę mroczny klimat, radzenie sobie ze stratą oraz próby ogarnięcia codziennych spraw. Praktycznie od pierwszych stron wciągnęłam się w tę historię i myślę, że spora w tym zasługa stylu pisania autorki, dzięki któremu przez książkę się po prostu...
więcej Pokaż mimo to
Kiedy przeczytałam, że Noc upadku to książka, w której pojawia się ostatni smok, a światem rządzą zmiennokształtni to do jej przeczytania nie zraził mnie nawet motyw trójkąta miłosnego, którego nie jestem zwolenniczką. Niestety po skończonej lekturze czułam się trochę rozczarowana, ale może od początku.
Podobała mi się kreacja świata. Mamy zmiennokształtnych, pradawny las...
Od kiedy przeczytałam Czerwień Rubinu, Kerstin Gier stała się jedną z moich ulubionych autorek i wiedziałam, że polubie wszystko co tylko napisze. Dlatego z wielką przyjemnością sięgnęłam po pierwszy tom jej nowej trylogii.
I nie zawiodłam się. Już od pierwszego rozdziału wpadamy w historię pełną akcji oraz tajemnic. Nie brakuje w niej również typowego dla Gier poczucia...
Gdzie słychać szepty jest powieścią, w której stopniowo wzrasta napięcie, a my powoli odkrywamy kolejne tajemnice. Podczas czytania namnażają nam się teorię i typujemy kolejnych podejrzanych, jednak nic nie jest w stanie przygotować nas na niespodziewany moment kulminacyjny. Jeśli ktoś od samego początku dobrze wytypował sprawcę, to jestem pod ogromnym wrażeniem!
W książce...
W zeszłym roku miałam totalną fazę na serial Zabójcze umysły, więc gdy tylko dostałam możliwość zrecenzowania książki o podobnej tematyce to po prostu nie mogłam odmówić.
Książkę czyta się na prawdę szybko i nie sposób się od niej oderwać. Autorka rzuca nam tropy, podsyca atmosfere i wprowadza niezłe plot twisty przez co do samego końca nie udało mi się zgadnąć kto jest...
Droga Meduzo to książka, która od samego początku wywoływała we mnie dość spory dyskomfort, ponieważ czułam się jakbym czytała czyjś pamiętnik. Coś tak osobistego, co nie powinno było wpaść w moje ręce. A jednak brnęłam dalej, zagłębiając się w tę historię. Historię pełną bólu, odrzucenia, braku akceptacji oraz samotności.
Główna bohaterka - Alicia uważa się za potwora w...
Cóż to była za słodka przygoda!
Autorka stworzyła historię, która mimo prostej struktury jest bardzo przyjemna i komfortowa. Utrzymana w bajkowym klimacie, zawiera dworskie intrygi, magię oraz uroczy romans. Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, ale zdecydowanie zaliczam je do udanych.
W książce poznajemy osobliwych bohaterów, których nie sposób nie...
Spodziewałam się baśniowej historii, pełnej magii i elementów mitologii słowiańskiej. Jednak Siostry z lasu to dość mroczna książka, przesiąknięta smutkiem, który momentami przytłacza i nie daje jakiejkolwiek nadziei. Bohaterów nie spotyka nic wesołego czy przynajmniej mniej dobijającego. Na prawdę brakowało mi w tej historii jakiś pozytywnych fragmentów, namiastki...
więcej Pokaż mimo to
Na cienkim lodzie to urocza i słodka niczym ciasteczka Oreo powieść, pełna niedomówień i skrywanych sekretów. Mimo że cała historia była dość schematyczna i nie miała żadnych zjawiskowych zwrotów akcji, to podobała mi się.
Relacja Holly i Archiego jest skomplikowana i rozwija się powoli. Oboje walczą ze skrywanymi uczuciami, błędami z przeszłości i pewnego rodzaju...
Cudowne rozpoczęcie roku 😊
W powieści dostajemy na prawdę dobrze wykreowany świat. I choć z początku ilość podanych informacji oraz faktów potrafi delikatnie przytłoczyć to z biegiem wydarzeń wszystko ładnie się klaruje. A to za sprawą stylu autorki, która w znakomity sposób wplata nam realia, zasady oraz zaznajamia z nadprzyrodzonymi istotami, które w większości...
Powieść w bardzo realistyczny sposób ukazuje co dzieje się w głowie osoby zmagającej się z zaburzeniami odżywiania. Marlena patrząc w lustro widzi bardzo zakrzywiony obraz swojej sylwetki. Tam gdzie inni widzą drobną osóbkę, ona dostrzega jedynie grube uda i wystający brzuch. Napędzana wewnętrznym głosem, ćwiczy po nocach, ogranicza jedzenie do minimum i zaczyna oszukiwać...
więcej Pokaż mimo to
Co roku czytam jakiś romans świąteczny i co roku wiąże się to u mnie z rozczarowaniem. Niestety nie było inaczej w przypadku Świąt po sąsiedzku.
Na pozór dość prosta historia. Dwoje skłóconych ze sobą sąsiadów, mała intryga najbliższych i happy end w świątecznej otoczce. Niestety coś poszło nie tak. Główna para, mimo swojego wieku, zachowuje się jak dwoje nastolatków,...
Jako fanka Thora oraz Lokiego, nie mogłam przejść obok tego tytułu obojętnie. Autorka bowiem w bardzo fajny sposób czerpie z mitologii nordyckiej i płynnie wplata ją w swoją powieść, tworząc dzięki temu świat w którym elementy fantastyczne przenikają do świata realnego.
Na plus sposób prowadzenia śledztwa przez główną bohaterkę. Był bardzo prawdziwy, naznaczony wieloma...
Opis książki bardzo mnie zaintrygował, ponieważ sugerował, że będzie to historia opowiadająca o przyjaźni, która jest w stanie pokonać granicę życia i śmierci, a także o konieczności zmierzenia się z bolesną przeszłością. Niestety nie do końca dostajemy to co sugeruje opis.
Czytając miałam wrażenie, że jak na tak krótką książkę to pojawia się w niej zbyt wiele wątków. Na...
Trochę zbierałam się do napisania tej recenzji, ponieważ ta książka wzbudziła we mnie dość mieszane uczucia. Nie zaprzecze, że przeczytałam ją szybko, a gdy wyłączyłam w sobie wewnętrznego krytyka i starałam się nie zwracać uwagi na błędy, to bawiłam się przy niej całkiem nieźle, ale niestety im dłużej myślę, tym więcej minusów znajduję.
Zacznijmy od tego, że już przy...
Książka skupia się głównie na wewnętrznej przemianie głównej bohaterki. Jej odkrywaniu siebie, a także poznawaniu kultury od której została odcięta. Dziewczyna zaczyna dostrzegać wiele rzeczy, z których wcześniej nie zdawała sobie sprawy. Chociażby z wszechobecnych uprzedzeń i rasi*towskich zachowań. Zaczyna buntować się i pragnie coś zmienić.
Uważam, że autorka w bardzo...