-
Artykuły„Nie ma bardziej zagadkowego stworzenia niż człowiek” – mówi Anna NiemczynowBarbaraDorosz2
-
ArtykułyNie jesteś sama. Rozmawiamy z Kathleen Glasgow, autorką „Girl in Pieces”Zofia Karaszewska2
-
ArtykułyKsiążka na Dzień Matki. Sprawdź propozycje wydawnictwa Czwarta StronaLubimyCzytać1
-
ArtykułyBabcie z fińskiej dzielnicy nadchodzą. Przeczytaj najnowszą książkę Marty Kisiel!LubimyCzytać2
Porównanie z Twoją biblioteczką
Wróć do biblioteczki użytkownika2015-05-06
2013-01-21
Ehhh co to była za historia! Podsumowanie jedenastu tomów wypada świetnie! Nie będę zdradzał szczegółów. W skrócie wszystko się wyjaśnia a samo zakończenie -bajka! Czyli to do czego jeden z bohaterów dążył przez całą serię się ziściło!
Ehhh co to była za historia! Podsumowanie jedenastu tomów wypada świetnie! Nie będę zdradzał szczegółów. W skrócie wszystko się wyjaśnia a samo zakończenie -bajka! Czyli to do czego jeden z bohaterów dążył przez całą serię się ziściło!
Pokaż mimo to2013-06-27
2017-03-02
Po przeczytaniu Malazańskiej Księgi Poległych zdecydowałem się wziąć za jej pierwowzór, czyli Czarną Kompanie. Nie liczyłem na zbyt wiele, ponieważ wziąłem za naturalne, że Malażańska jest niedoścignionym wzorem jak powinno tworzyć się książki tego typu. Niestety, a w sumie bardzo dobrze, że myliłem się.
Czarna Kompania jest bardzo dobrą książką. Już teraz nie mogę doczekać się przeczytania kolejnego tomu, zobaczenia co stało się dalej, ale wracając do tematu. Sama książka od razu rzuca nas w wir wydarzeń, poznajemy stopniowo głównych bohaterów książki oraz ich charaktery. Każdy jest inny jednak są dla siebie jak bracia. Podkreślany jest tu obraz Kompanii jako domu rodzinnego, w którymi mimo różnic każdy za sobą poszedłby w ogień.
Poniżej przedstawiam wstępną wersję planu zdarzeń z pierwszego tomu - zaznaczam nie jest on zredagowany i może posiadać błędy jednak musiałem sobie coś takiego zrobić po Malazańskiej - po przeczytaniu ostatniego tomu nie pamiętałem wydarzeń z poprzednich części, a teraz będę robił do każdej części coś takiego ;)
Czarna Kompania TOM I – Plan wydarzeń.
1. Czarna Kompania w Berylu – obrona miasta przed rozróbami w ramach realizacji kontraktu z Syndykiem.
2. Odkrycie zniszczonego grobowca Forwalaków – istot z przeszłości tzw. „Lampratołaków” wypijających krew ofiar i zjadających ich wnętrzności. Jeden przetrwał tysiące lat w grobowcu i był na wolności.
3. Przybycie drogą morską statku z tajemniczym właścicielem oraz żołnierzami.
4. Propozycja gościa zawarcia porozumienia z Syndykiem.
5. Odrzucenie propozycji przez Syndyka.
6. „Gość” proponuje nowy kontrakt Czarnej kompani w ramach którego mają oni przyczynić się do zabójstwa Syndyka.
7. Atak na Syndyka w Papierowej Wieży ze strony ocalałego Forwalaka, którego moc przewyższa moc sumaryczną wszystkich 3 czarodziejów z Kompania oraz śmierć brata Jednookiego.
8. Tajemnicza śmierć Syndyka– oficjalnie w walce, prawdopodobnie przyczynił się do tego Kapitan.
9. Wycofanie się z Berylu przez Czarną Kompanię na statek Schwytanego – Duszołapa oraz końcowe zaaprobowanie przez Kompanię kontraktu.
10. Przedstawienie w Opalu przez Kapitana nowego kandydata do Kompani – tzw. Kruka. Tajemniczego mordercy, który nie okazywał uczuć.
11. Zabójstwo ze strony Kruka 3 osób, które spóźniły się na spotkanie – częściowe wyrównanie starych rachunków Kruka. Jak się później okazało jedną z ofiar była jego była żona, która go zdradzała.
12. W drodze na spotkanie kolejnego Schwytanego – Kulawca napotkanie przez Elmo i Kruka wioski, w której jego żołnierze zabili wszystkich i gwałcili 9-letnią dziewczynkę (Pupilkę), a na wszystko patrzył jej dziadek - Prztyk. Kruk zabił 2 żołnierzy. Po wezwaniu Kapitanów obu stron pierwszym był niejaki Dróżka (Zaud?) – kolejny, który w przeszłości zdradził Kruka.
13. Zdobycie fortecy w Rozdaniu w ramach zlecenia Duszołapa.
14. Zasadzka na żołnierzy Kompani w okolicznym miasteczku, w którym byli po zapasy. Śmierć Prztyka. Kruk ciężko ranny – on był głównym celem w ramach nasłania przez Zauda.
15. Przybycie Schwytanego – Zamiennego do pomocy w zasadzce na Zauda – prawej ręki innego Schwytanego Kulawca – pokazanie, że Schwytani prowadzą gierki między sobą. Zaginięcie Kruka.
16. Pojawienie się Kulawca. Zaskoczenie go w podziemiach karczmy(?) – zabójstwo Zauda i ucieczka Kompani. Z pomocą Duszołapa przejście na południe do Wiązu.
17. Kruk wraca cały i zdrów do Kompani.
18. Przeniesienie Kompani do zimowego Mejstriktu.
19. Powrót części kompani wraz z trofeum – włosami Zgarniacza – jednego z „Kręgu 18-stu” - przeciwników Schwytanych i Pani.
20. Wezwanie Duszołapa w celu opracowania planu zabicia Zgarniacza.
21. Duszołap wraz z kilkoma żołnierzami Kompani tj. Jednookim, Elmo, Goblinem, Krukiem i narratorem docierają do neutralnego miasta Róże. Na środku rynku zostawiają kosztowności oraz kamień z wyrzeźbionym miejscem na głowę Zgarniacza – w skrócie chęć nie tylko zabicia tej osoby, ale i zniszczenia reputacji o nim. Teraz każdy chciał go dopaść by otrzymać skarb.
22. Zabicie przez Konowała oraz Kruka Zgarniacza – próba ucieczki z nagrodą.
23. Pojawienie się Schwytanego – Kulawca. Chęć odebrania im kosztowności – podobno były jego. W ramach obrony pojawia się kolejny ze Schwytanych – Duszołap. W ramach rozkazu przekazanego przez Panią Kulawiec ma natychmiast zjawić się w innym miejscu po klęskach jego wojsk.
24. Zniszczenie obozu buntowników, w którym znaleziono plany wojskowe niejakiej Kapitan Szept – genialnego stratega sił opozycyjnych. Wraz z tymi dokumentami znaleziono bardzo stare dokumenty opisujące niektórych ze Schwytanych wraz z ich prawdziwymi imionami. Pozwalało to na łatwiejsze zabicie ich. Konował – główny narrator wraz z Krukiem jako jedyni potrafili częściowo odczytać inskrypcje. Ze strachu wezwali Duszołapa w celu opracowania dalszego planu działań.
25. Duszołap, Kruk i Konował wyruszają na latającym dywanie z misją zabicia Schwytanego Kulawca – jak się okazało zdrajcy pracującego z Kapitan Szept.
26. Spętanie Kulawca i Szept. Oczekiwanie na Duszołapa, potem na Zmiennego. Na koniec pojawienie się samej Pani. Brutalne tortury Kulawca przez Panią – w końcu wysłanie go do jej siedziby gdzie przez „wieki” będzie go torturowała. W ramach wakatu na stanowisku Schwytanego Pani postanawia przemienić Kapitan Szept – sił opozycyjnych w jej podwładną. Rytuał nie odbywał się od kilkuset lat. Nowa Schwytana Szept natychmiast zostaje wysłana na pole bitwy w celu odwrócenia biegu wydarzeń – aktualnie wojska Pani są w defensywie i się wycofują.
27. Ucieczka przez pustynię przed żołnierzami Twardzieja, którzy mieli conalmniej 10-krtonąprzewagę liczebną – pomoc ze strony Schwytanego – Władcy Burz.
28. Stopień Łzy – walka w żołnierzami Twardzieja. Kruk oraz Konował ponownie wyznaczenia do misji.
29. Wylot wraz z Duszołapem, Zmiennym oraz Władczunią Burz i Wisielcem w miejsce przebywania Twardzieja w celu jego zabicia.
30. Śmierć Twardzieja oraz Wisielca. Wisilec ciężko raniony przez Twardzieja zostaje dobity przez Duszołapa, reszta Schwytanych zaaprobowała ten czyn. Kolejna zagrywa „polityczna” między Schwytanymi. Zabicie wszystkich śmiertelnych światków poza Krukiem, również ranionym przez Twardzieja oraz Konowałem.
31. Porwanie Piórka i Podróży – członków kręgu w celu ich przesłuchania. Tarapaty w drodze powrotnej. Pomoc ze strony któregoś ze schwytanych – jednoczesna próba zamachu na Konowała.
32. Kolejna próba zabójstwa w drodze Konowała na spotkanie z Panią. Tej samej nocy atak na Kruka zdemaskowany przez Pupilkę.
33. Przygotowania do bitwy.
34. Podczas bitwy morderstwa między Schwytanymi.
35. Kolejne spotkanie z Panią – podarunek w postaci łuku i „specjalnych” strzał dla Konowała.
36. Ostateczna bitwa – zdrajcą (zabicie reszty Schwytanych, chęć uwolnienia Dominatora) okazuje się Duszołap. Reszta Schwytanych nie żyje. W ślad za uciekającym Schwytanym – zdrajcą jadą Konował i Pani.
37. Duszołap zabity przez Konowała z Łuku. Jak się okazuje BYŁA to siostra Pani! Powrót do miejsca bitwy, wygranej przez wojska Pani. W bitwie pomagał zrehabilitowany Kulawiec.
38. Zniknięcie Kruka i Pupilki. Milczek i Konował wyruszają im na spotkanie. Pupilka jest prawdopodobnie dziewczynką mogącą obalić rządy Pani – dziewczynką z proroctwa,a Kruk chce ją strzec. Milczek i Konował oddają im swoje konie, zapasy oraz złoto i wracają do Kompani.
Po przeczytaniu Malazańskiej Księgi Poległych zdecydowałem się wziąć za jej pierwowzór, czyli Czarną Kompanie. Nie liczyłem na zbyt wiele, ponieważ wziąłem za naturalne, że Malażańska jest niedoścignionym wzorem jak powinno tworzyć się książki tego typu. Niestety, a w sumie bardzo dobrze, że myliłem się.
Czarna Kompania jest bardzo dobrą książką. Już teraz nie mogę...
2016-07-01
2013-06-02
2012-11-11
2013-01-16
2013-12-15
Kolejny - 5. już tom serii przenosi nas kilka ładnych wieków do tylu. Ze wszystkich znanych nam do tej pory postaci pojawiają się tylko dwie - Okaleczony Bóg oraz jeden z bohaterów poprzedniej części Trull Sengar. Cała książka opisuje nam życie ludu Tiste Edur, które od wielu wieków nie zmieniło się całkowicie oraz lud Letheru. Ten drugi cały czas się rozwija jednak u jego podstaw leżą pieniądze, które rządzą wszystkim. Zderzenie tych dwóch ludów może prowadzić tylko do jednego...
Kolejny - 5. już tom serii przenosi nas kilka ładnych wieków do tylu. Ze wszystkich znanych nam do tej pory postaci pojawiają się tylko dwie - Okaleczony Bóg oraz jeden z bohaterów poprzedniej części Trull Sengar. Cała książka opisuje nam życie ludu Tiste Edur, które od wielu wieków nie zmieniło się całkowicie oraz lud Letheru. Ten drugi cały czas się rozwija jednak u jego...
więcej mniej Pokaż mimo to2015-04-05
2017-04-01
Kolejny Tom trzymający poziom. Tym razem poznajemy dalsze losy Pupilki, Milczka, Kruka i Skrzynki. Tytułowy Srebrny Grot zostaje skradziony i ktoś może chcieć posiąść jego moc. W tym samym czasie pojawia się Chochoł - nowy, stary wróg chcący niszczyć wszystko na swojej drodze.
Poniżej "jak zawsze" przedstawiam zarys fabularny - mini plan wydarzeń.
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Czarna Kompania TOM IV Srebrny Grot
– Plan wydarzeń.
Tom opisujący historię Kruka, Skrzynki, Milczka, Bomanza oraz Pupilki, którzy starają się odnaleźć Srebrny grot – przedmiot, w którym zaklęta jest ogromna moc, całe zło Dominatora. Poznajemy w nim również perypetie 4 osób, które decydują się na niebezpieczną grę – kradną Grot Synowi Drzewa, udają się do Wiosła i próbują w jakiś sposób go sprzedać.
1. Dowiadujemy się, że Kruk wraz ze Skrzynką podążają własną ścieżką. Ten pierwszy chce w jakiś sposób naprawić swój błąd i ponownie wkupić się w łaski Białej Róży.
2. Poznajemy Smedsa i Tulka – kuzynów. Ten drugi chcąc uchodzić za przebiegłego i inteligentnego opracowuje plan kradzieży Grotu. Do kompani dobierają Starego Rybę oraz Tymona Lokana.
3. Ciężka droga do Krainy Kurhanów. Pies Zabójca Ropuch stopniowo próbuje coś wykopać w okolicy Syna Drzewa, które skutecznie utrudnia mu działanie.
4. Kruk przechodzi załamanie – popada w alkoholizm.
5. Plan złodziei – próba ułożenia ogromnego stosu w celu podpalenia Drzewa.
6. Pies wykopuje głowę, która jak się okazuje ciągle żyje. Sygnał ostrzegawczy Drzewa dociera do dwóch osób będących w okolicy wiosła. Jeden z nich to pewien Starzec, drugi to Kruk.
7. Kruk podejmuje decyzję o pościgu za Konowałem – prawdopodobnie szuka pomocy w kwestii wezwania Syna Drzewa. W ich okolicy, w podobnym kierunku podąża Starzec.
8. Trzynoga bestia dociera do Wielkiego Lasu z głową. Nawiązuje kontakt z tamtejszymi czarodziejami, którzy mają podjąć się odtworzenia ciała istoty. Chochoł – bo tak nazwana jest istota wraca do Krainy kurhanów – niszczy wszystko na swojej drodze.
9. Ekipa złodziei unika śmierci w KK. Chochoł niszczy w tym czasie Wiosło. Do jego armii przyłączają się niedobitki Imperium.
10. Próba Chochoła ataku na Wieżę – ataki nie spowodowały nawet rysy na murach. Dalsza niszczycielska podróż.
11. Stary człowiek okazuje się Bomanzem – uznanym za zabitego podczas ostatniej bitwy w KK. Napotyka na CK i Pupilkę.
12. Atak na zastępy Chochoła. Zniszczenie większości jego wojsk. Z tego co zostało wielu próbowało zdezerterować.
13. Powrót Ekipy Złodziei z trofeum – srebrnym grotem. Przerażenie skalą zniszczenia miasta jaką dokonał Kulawiec – Chochoł.
14. Kruk i Skrzynka w pogoni za Konowałem zatrzymują się w pewnym klasztorze i próba wyruszenia w dalszą drogę.
15. Pod mury klasztoru dociera również Kulawiec, który wyczuwa nadciągające siły Równiny Strachu. Używa talizmanu – posążka wielkiego węża – ożywia go i wysyła do ataku przeciw żołnierzom Starego Drzewa.
16. Śmierć jednego z Latających Wielorybów. Biała Róża, Milczek i Bomanz cudem unikają śmierci. Już na ziemi pomagają im Kruk wraz ze Skrzynką.
17. Równolegle Smeds i Tulek w „Trupiej Czaszce” opracowują plan ukrycia Srebrnego Grotu. Tymon Tulek po rozmowie z doktorem zostaje poinformowany, że infekcja, której nabawił się po dotknięciu grotu postępuje i trzeba będzie amputować rękę. Wizyta u lokalnego Czarodzieja potwierdza ich obawy. Czarodziej rozpoznaje czarną magię jednak również nie może nic na to pomóc.
18. Kulawiec ponownie bez ciała. W klasztorze czarodzieje ponownie próbują mu pomóc – odtworzyć zniszczone członki. Jednocześnie za murami armia Pupilki szykuje się do ataku.
19. Wezwanie swoich sił przez stare drzewo w trakcie ataku. Niedokończenie dzieła – Kulawiec ponownie przeżył, a Pies zbiegł.
20. Smeds ze Starym Rybą opracowują plan zabicia lekarza i czarodzieja, którzy mogą ich pamiętać – stanowią nić łączącą ich ze sprawą Srebrnego Grotu. Realizacja go.
21. Wizyta armii Pupilki w Opalu. Odnalezienie dzieci Kruka – on sam jednak nie wykazuje chęci ujawnienia się. Jego dzieci orientują się na koniec spotkania kim on jest i oficjalnie informują, że nie mają mu tego za złe i zawsze może do nich wrócić.
22. Zamknięcie bram Wiosła. Można tylko do niego wchodzić. Napływ wielu magów chcących dostać Grot dla siebie.
23. Przybycie do Wiosła Pupilki i kilku innych wysłanników Starego Drzewa.
24. Powrót Psa Zabójcy Ropuch i ponowna pomoc Kulawcowi. Ponowna próba odtworzenia jego ciała.
25. W Wiośle Ekipa na czele z Rybą próbują zasiać panikę w mieście, by nie zwrócić na siebie podejrzeń co do Grotu – akcja z plotką o przerobieniu dużej ilości srebra – Srebrny Grot nie musi już być grotem, a każdym innym przedmiotem.
26. Kolejna akcja mająca na celu zmylenie przeciwników – malowanie na ścianach budynków symbolu Białej Róży.
27. Porwanie Lokana – próba jego ocalenia ze strony Smeds`a – niestety nie udana mimo iż zabił 3 z 4 porywaczy. Lokan nie żyje.
28. Kulawiec zdradza swojego Psa, grzebie go razem z czarodziejami zaraz po odtworzeniu jego ciała. Pogoń za Konowałem. Po drodze napotkanie wielu przeszkód – pułapek.
29. Smeds z Ekipą wracają na miejsce zabójstwa Lokana. Próbują ukryć ciała.
30. Kruk i Obrożek wraz z Skrzynką znajdują jednego z porywaczy Lokana. Zabiera ich do miejsca gdzie odbyło się jego przesłuchanie. Zostają zaskoczeni przez Starego Rybę – każdny, nawet Kruk przegrywa z nim walkę. Zostawia każdemu na policzku szramę.
31. Zainteresowanie Wieży sprawami we Wiośle – przybycie wysłanników z pewnym czarodziejem na czele - Banitą.
32. Informacja o zbliżającym się Kulawcu, który również pragnie posiąść Srebrny Grot.
33. Tulek pojmany przez żołnierzy – chęć wydobycia z niego informacji. Smeds postanawia zabić kuzyna, by uniknąć wydania informacji nt. ich ekipy. Przy okazji w zaułku zabija kilku żołnierzy. Uciekając zostawia torbę pełną kosztowności, które zebrał z Krainie Kurhanów. Podczas ucieczki wpada w ręce Łapaczy – zostaje wcielony w szeregi żołnierzy mających odeprzeć atak Kulawca.
34. Informacja o zabójstwie dociera do Kruka i Skrzynki. Postanawiają zbadać miejsce zbrodni. Zostają otoczeni przez żołnierzy. Kruk ucieka, Skrzynka również zostaje wcielony w szeregi armii.
35. Stary Ryba domyślił się co stało się z jego kompanem – Smedsem i również zaciąga się do armii.
36. Pies Zabójca Ropuch nawiązuje kontakt z ludźmi z Wieży. Postanawia pomóc im w pokonaniu ostatniego ze starych Schwytanych.
37. Smeds ciągle buntuje się przeciw żołnierzom.
38. Ekipa Pupilki dostaje zadanie porwania kaprala Nocnych Myśliwych zanim dotrze on do Banity – tylko on wie jak wyglądają posiadacze Srebrnego Grotu.
39. Skrzynka w siłach Imperialnych czuje się jak w domu. Podczas ćwiczeń z Włócznią bez większych problemów pokonuje sierżanta Nocnych Myśliwych. Zwraca przez to na siebie uwagę.
40. W przebraniach straży Banity ekipa Pupilki wydostaje Skrzynkę i Smedsa. Wszystko to widzi Stary Ryba, który również ucieka z batalionu.
41. Przesłuchanie Smedsa i kaprala Nocnych Myśliwych. Ucieczka Smedsa z pomocą Ryby. Skrzynka i Pupilka raniona.
42. Smeds i Ryba idą na układ z Banitą. Zostaje im przekazane 2/3 nagrody za Srebrny Grot. W drodze po talizman pod bramami miasta pojawia się Kulawiec.
43. Spotkanie Pupilki, Skrzynki i Bomanza z Banitą. Wspólna walka przeciw Kulawcowi. Siły Wieży pojawiają się za kulawcem. Z boku wychodzą siły Starego Drzewa. Rozpoczyna się walka.
44. Wrzucenie Kulawca do pojemnika i próba ugotowania jego ciała żywcem.
45. W tym czasie Kruk wraz z bratem Obrożkiem próbują dopaść Smedsa. Drugi z nich ginie. Kruk poturbowany. Smeds ucieka.
46. Wspólna droga sił Imperialnych i sił Pupilki do muru, w którym zabetonowany został Srebrny Grot.
47. Wydostając Grot z muru słychać ogromny rumor. Okazuje się, że Kulawiec wydostaje się z pułapki.
48. Babie Lato i Pajęczy Jedwab – czarodziejki, pomniejsze pracownice Wieży próbują szczęścia. W zamieszaniu próbują uciec ze Srebrnym Grocie. W tym czasie niektórzy z Nocnych Myśliwych atakują zarówno Banitę jak i siły Pupilki. Pojawia się Kruk chcący powstrzymać czarodziejki.
49. Ucieczka z Wiosła Ryby i Smedsa.
50. Upadek Kruka, jednej z czarodziejek i Bomanza. Kruk łamie nogę. Milczek oddaje życie chcąc powstrzymać Schwytanego.
51. Bomanz atakuje czarami Kulawca co go znacząco osłabia. Kruk poszukuje w śniegu Srebrnego Grotu.
52. Kruk znajduje talizman jednak dotyka go gołą dłonią – od razu Zło przejmuje nad nim kontrolę.
53. Zabicie opętanego Kruka – schowanie Grotu w specjalnej skrzyni.
54. Smeds zakłada w Różach dochodowy browar – nigdy nie wyjawia swojej historii.
55. Pupilka wraz z Skrzynką docierają do Dziury bo wziąć jej rzeczy. Zbliżają się do siebie. Pupilka rezygnuje z tytułu Białej Róży i razem ze swoim kompanem chcą prowadzić zwykłe życie – opuszczają Równinę Strachu z pomocą Starego Drzewa i docierają do miejsca gdzie kiedyś żył Skrzynka – prowadzą spokojne życie, a ich wnuki „pewnie nigdy nie uwierzą ani jednemu słowu z ich opowieści”.
Kolejny Tom trzymający poziom. Tym razem poznajemy dalsze losy Pupilki, Milczka, Kruka i Skrzynki. Tytułowy Srebrny Grot zostaje skradziony i ktoś może chcieć posiąść jego moc. W tym samym czasie pojawia się Chochoł - nowy, stary wróg chcący niszczyć wszystko na swojej drodze.
Poniżej "jak zawsze" przedstawiam zarys fabularny - mini plan wydarzeń.
SPOILER SPOILER SPOILER...
2014-02-10
Po odpłynięciu z Imperium Malazańskiego Łowcy Kości, płyną do Imperium Letheryjskiego, w celu zemsty za ataki, których dopuścili się Tiste Edur w trakcie swych poszukiwań najlepszych wojowników na świecie.
W tym samym czasie z drugiej strony "Letheru" pojawia się zagrożenie ze strony Awl`dan. Małej i niemal w całości zniszczonej przez Lether nacji. Powrócił do nich wygnaniec - Czerwona Maska, który pragnie poprowadzić swych pobratymców przeciwko swym ciemiężcom. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że Czerwona Maska ma ochronę w postaci dwóch strażników - potworów z zamierzchłych czasów z mieczami zamiast rąk...
W samym Imperium Letheryjskim również pojawiają się coraz to większe problemy. Tehul Beddict wraz ze swym lokajem ( pradawnym bogiem ) chcą zniszczyć państwo poprzez stopniowe wyprowadzanie z niego pieniędzy, których z czasem zaczyna brakować. Cesarz Tysiąca Śmierci popada w coraz większe szaleństwo, a jego letheryjscy "przyjaciele" krok po kroku przejmują władzę nad krajem.
W tym samym czasie Trull Sengar, Onrack Strzaskany oraz Szybki Ben zostają wysłani przez Kotyliona w podróż do odległego świata bez wyjaśnienia gdzie tak na prawdę zmierzają i po co - wszystko wyjaśnia się dopiero gdy przybywają na miejsce.
Kolejną ekspedycję prowadzi drugi z braci Sengarów - Fear wraz z bratem Anomandera Rake'a - Silchas`em Ruin, Udinnasem, Poręczycielką i "Ożywionym dzieckiem". Podróż pełna napięć, niedomówień oraz konfliktów interesów u celu podróży - finnest`u, w którym ukryta jest dusza Scabandariego Krwawookiego.
Jak zwykle wielowątkowa opowieść zachwyca każdego, kto potrafił przebić się przez pierwszy tom. Wszystko zaczyna nabierać rumieńców dopiero pod koniec opowieści jednak w jej trakcie pojawia się bardzo wiele interesujących potyczek, w których giną setki, tysiące postaci czy to od pradawnej magii - której źródłem jest siła powstała przed Twierdzami czy od wstrząsaczy Łowców kości.
Po odpłynięciu z Imperium Malazańskiego Łowcy Kości, płyną do Imperium Letheryjskiego, w celu zemsty za ataki, których dopuścili się Tiste Edur w trakcie swych poszukiwań najlepszych wojowników na świecie.
W tym samym czasie z drugiej strony "Letheru" pojawia się zagrożenie ze strony Awl`dan. Małej i niemal w całości zniszczonej przez Lether nacji. Powrócił do nich...
Książka jako zakończenie wielu wątków z całej sagi... ech jestem świeżo po zakończeniu książki - aż łezka w oku się kręci. Co to była za przygoda, co tam się działo - szkoda, że to już koniec - ale jedno jest pewne - nie zapomnę! Będę o Was pamiętał Łowcy Kości, Podpalacze Mostów...
Nigdy jeszcze nie dałem maksymalnej oceny za żaden film czy książkę - nie myślałem, że coś zasługuje na to - jednak się myliłem... chapeau bas Steven Erikson
Książka jako zakończenie wielu wątków z całej sagi... ech jestem świeżo po zakończeniu książki - aż łezka w oku się kręci. Co to była za przygoda, co tam się działo - szkoda, że to już koniec - ale jedno jest pewne - nie zapomnę! Będę o Was pamiętał Łowcy Kości, Podpalacze Mostów...
więcej Pokaż mimo toNigdy jeszcze nie dałem maksymalnej oceny za żaden film czy książkę - nie myślałem, że coś...