Opinie użytkownika
Nie spodziewałam się, że książka pani Ewy Bolesty Mroczek aż tak mi się spodoba. Oczekiwałam raczej historii o przygodach trzech sióstr, które wspólnie spędzają w wakacje w swoim ogrodzie. Zamiast tego dostałam powieść wielowarstwową, skłaniającą do refleksji i naładowaną pozytywnymi myślami i uczuciami. „Ogród pełen emocji” to opowieść dla wszystkich małych (I większych)...
więcej Pokaż mimo to
Są takie książki, które pomimo tego, że wydają nam się wtórne, potrafią nas zaskoczyć. Są też takie, w których autorów wykazał się wyobraźnią i dał nam coś nowego, niezwykłego i emocjonującego. Do tej drugiej kategorii zaliczam Papierowego Maga. O czym jest ta historia?
Charlie N. Holmberg przenosi nas do świata, w którym jest magia. Inny, tak odmienny Londyn to...
Fantastyka to taki gatunek, który kocham od dziecka. Uwielbiam odkrywać nowe, magiczne światy, przeżywać niezapomniane przygody z bohaterami i zakochiwać się w kolejnych lekturach. Dom między chmurami to powieść, która przyciąga czytelnika piękną, niemal hipnotyzującą okładką oraz intrygującą fabułą. Dodatkowo, napisana została przez naszą rodaczkę, a warto się wspierać...
więcej Pokaż mimo toJak tylko zobaczyłam zapowiedź tej książki, wiedziałam, że koniecznie będę musiała ją przeczytać. Najbardziej skusiła mnie mitologia słowiańska, która przeżywa swój renesans, ale wciąż mi jej mało w literaturze współczesnej, a to wspaniałe źródło inspiracji. Z racji tego, że niemal nie zachowały się źródła, które opisują tę religię, a wiedza, jaką posiadamy współcześnie,...
więcej Pokaż mimo toEve jest dziewczyną, która nie miała w życiu łatwo. Jej wygląd oraz miejsce pracy powodują, że ludzie przyklejają jej łatki. Daniel to jej przeciwieństwo – ułożony, dokładny, sumienny. Oboje są z dwóch różnych światów, dzieli ich przepaść. Gdy Daniel ze swoją dziewczyną, wprowadzają się do nowego mieszkania, znajdują pamiętnik, w którym narratorka opisuje swoje życie....
więcej Pokaż mimo toTy był świetnym thrillerem. Wejście w rolę psychopaty i mordercy nie jest łatwe, ale Caroline Kepnes udało się to perfekcyjnie. Z wielkimi oczekiwaniami podeszłam do Ukrytych ciał, które zaczęłam czytać, już po obejrzeniu drugiego sezonu serialu. Jeżeli boicie się, że książka Was nie zaskoczy, to możecie swoje obawy schować głęboko do kieszeni. Bo to, co się tutaj działo,...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Kocham retellingi baśni. Nie mogę przejść obojętnie obok takiej książki. Zaczytuje się w nich od dawna, ale jeszcze nie czytałam nic związanego z bajką o Babie Jadze i domku na kurzej stopce. Dom na kurzych łapach Sophie Anderson to historia przesiąknięta magią, obyczajami, zwyczajami i rzucająca nowe światło na tę niemal zapomnianą już historię.
Jagowie to ludzie, którzy...
Wojtek Drewniak swój kanał prowadzi już od kilku lat i robi to z pasją i zaangażowaniem nie mniejszym niż na początku działalności. Historia bez cenzury ma spore grono fanów (do którego zaliczam się i ja) i każdy nowy odcinek oglądam, a do tych starszych często wracam. Autor cechuje się specyficznym poczuciem humoru, które wielu może nie przypaść do gustu, a historię...
więcej Pokaż mimo toProza Marty Kisiel ma to do siebie, że wciąga od pierwszych słów i zdań. Nie da się od jej książek oderwać – autorka ma niezwykły talent do tworzenia światów, plątania rzeczywistości z magią i elementami fantastycznymi oraz do tworzenia postaci nietuzinkowych i intrygujących, chociaż nie zawsze pozytywnych. A język, jakim posługuje się pisarka? Toż to prawdziwa uczta...
więcej Pokaż mimo toBardzo lubię powieści historyczne, które pozwalają mi poznać dawne dzieje i spojrzeć na historię oczami ludzi, którzy w niej uczestniczyli. Nie ma drugiej takiej autorki jak Elżbieta Cherezińska, która pisze tak, że nie da się od jej powieści oderwać. Przenosi nas do świata odległego, ale jednocześnie bliskiego i robi to tak, że mamy wrażenie, jakbyśmy byli naocznymi...
więcej Pokaż mimo to
Zastanawialiście się kiedyś, jak niemieccy obywatele postrzegali wojnę, obozy koncentracyjne, holocaust? Czy byli tak zaślepieni miłością do wodza, że ślepo wierzyli w jego przekonania? Może nie chcieli wiedzieć albo bali się o własne życie, dlatego głośno się nie sprzeciwiali. Wojna dotknęła także ich, ale mało się o tym mówi.
Anette Hess dotyka problemu niewiedzy,...
Thriller postapokaliptystyczny? Czy to może się udać? Czy autor będzie umiał wyważyć wszystkie składniki tak, aby po połączeniu, powstało z tego coś dobrego? Wiele pytań, mało odpowiedzi. Cóż, przyznam, że „Magazyn” skusił mnie, bo chciałam poznać odpowiedź na te wszystkie pytania.
Chmura to olbrzymi kompleks, założony przez Gibbsona Wellsa. Na terenie USA znajduje się...
Dzięki książce Anety Jadowskiej, przenosimy się do posezonowej Ustki. To czas, kiedy nad morzem jest spokój, cisza, nie ma hordy turystów. Kocham ten czas o wiele bardziej niż letnie upały i bitwy o kawałek plaży. O wiele bardzo wolę przejść się w puchowej kurtce na spacer, pooglądać zimowe morze, niż szukać w nim ochłody w letni dzień. Niestety, nie dla wszystkich ten...
więcej Pokaż mimo to
To, o czym przeczytacie w Płuczkach Pawła Reszki, jest niewyobrażalne. Chociaż mieszkam między trzema obozami zagłady – Bełżec, Sobibór i Majdanek – nigdy nie słyszałam, o takim zachowaniu ludności cywilnej. O co chodzi, zapytacie?
Przez wiele lat, kobiety, mężczyźni, dzieci, całe rodziny, na terenie byłych obozów zagłady w Bełżcu i Sobiborze rozkopywali masowe groby, aby...
Po fenomenalnym, według mnie, Okrutnym Księciu, bez zwłoki zabrałam się za Złego Króla i przeczytałam go niemal na jednym wdechu, nie mogłam się oderwać, a potem zostałam z pustką w sercu, bo miałam ogromnego kaca książkowego. Bardzo, bardzo dużego. Takiego, że nie mogłam skupić się na żadnej innej lekturze, bo wszystko wydawało mi się mdłe i nijakie.
To jest jeszcze...
Collen Hoover to już marka sama w sobie, na którą autorka sobie zapracowała. Ta kobieta ma niezwykły talent, do tworzenia historii niesamowicie wzruszających i chwytających czytelnika za serce tak, aż płyną łzy. Ja uwielbiam książki Hoover, chociaż nie czytałam wszystkich jej powieści. Niektóre przepłakałam, inne nie wywołały we mnie wielkich emocji, jednak zawsze kończyłam...
więcej Pokaż mimo toMiłości matki do dziecka nie da łatwo się opisać. To uczucie, które pojawia się niespodziewanie i wypełnia nasze serca. Chcemy zrobić dla tych małych istotek wszystko, ale najbardziej pragniemy, aby były szczęśliwe. Aby nie zaznały głodu i zimna. Aby wyrosły na dobrych ludzi. Niestety, był taki czas, kiedy nie wszystkie matki mogły zapewnić dzieciom bezpieczeństwo, ciepły...
więcej Pokaż mimo toW małych miasteczkach wszyscy się znają, zwłaszcza w najbliższym sąsiedztwie. Aby coś ukryć, trzeba być bardzo przebiegłym i umieć grać. Gdy jeden chłopak włamuje się nocą do domów sąsiadów i poznaje ich sekrety, zrozpaczona matka, Olivia, wysyła anonimowe listy z przeprosinami. Plotki i podejrzenia napiętrzają się, a jedna z poszkodowanych zaczyna węszyć. Dodatkowo młoda...
więcej Pokaż mimo toPo lekturze „Adeptki”, do „Kandydatki” podeszłam dość sceptycznie. O ile pierwsza część serii Czarnego Maga (chociaż miała to być trylogia) mi się podobała, to przez drugą ciężko mi było przebrnąć. Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że serię napisaną przez Rachel E Carter dotknął syndrom drugiego tomu. Jak było w przypadku Kandydatki? Lepiej, gorzej? Czy miałam ochotę rzucić...
więcej Pokaż mimo toSą takie historie, które trafiają do nas bardziej i mocniej, niż byśmy tego chcieli. Takie opowieści, które zawiązują nam olbrzymi supeł w gardle i w sercu, którego nie da się rozplątać. Takie, które urzekają, ale wywołują namacalny ból, który chcielibyśmy wyrwać z siebie i wyrzucić, aby już do nas nie wracał, ale jednocześnie pragniemy o nim pamiętać, aby nie zatracić...
więcej Pokaż mimo to