Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Marketing 3.0

Tłumaczenie: Dorota Gasper
Wydawnictwo: MT Biznes
6,52 (33 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
6
7
7
6
14
5
2
4
0
3
1
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Marketing 3.0 From Products to Customers to the Human Spirit
data wydania
ISBN
978-83-62195-92-3
liczba stron
198
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
Joanna Bożek

Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą...

Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i odzwierciedlać ich wartości.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar, w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0), oznacza holistyczne podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest właśnie Marketing 3.0.
Autorzy jasno wykładają swoje koncepcje i przytaczają przykłady, które pomogą ci we wdrożeniu praktyk Marketingu 3.0 we własnej organizacji. Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę zmieniającą świat i współpracować z konsumentami – orędownikami marki.
Książka idzie jednak dalej – nie tylko porusza kwestie relacji z konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje, w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników, partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.
Philip Kotler jest honorowym profesorem w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University i jednym z głównych światowych autorytetów w sprawach marketingu. Jego prace determinują działania marketingowe na całym świecie od czterdziestu lat. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie Chicagowskim, a doktorat, również z ekonomii, obronił w Massachusetts Institute of Technology. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na co najmniej dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Hermawan Kartajaya jest założycielem i dyrektorem zarządzającym MarkPlus, Inc. i jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu” według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii.
Iwan Setiawan jest starszym konsultantem w MarkPlus, Inc., gdzie doradza klientom w sprawach strategii marketingowych.

 

źródło opisu: http://www.empik.com/marketing-3-0,prod58962440,ks...(?)

źródło okładki: http://empikmedia.pl/c/marketing-3-0-bprod58962440.jpg

pokaż więcej

Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (91)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 80
Karolina Cebulska | 2015-01-17
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

Kotler wprawdzie wszechobecny i zaraz wyjdzie nam z lodówki. Formuła książki bardzo górnolotna i brzmi niezwykle szlachetnie. Ale jest inspirująca co w marketingu jest bardzo ważne. Nie trzeba przecież traktować jej całkowicie serio. Największym chyba problemem jest budżet, jaki jest potrzebny do realizacji wskazanej koncepcji. Jak dla mnie najistotniejszą rzeczą w lekturze o m3 to dialog i interaktywne relacje z klientem a nie traktowanie go jako pasywnego odbiorce komunikatów. Interakcja zwiększa zaangażowanie w markę a zaangażowany klient = prosument = najlepsza wizytówka firmy. Wiarygodność, zaufanie no i ogólnie- emocje. To one powodują, że klient wybiera spośród tysiąca takich samych produktów właśnie naszą markę (zazwyczaj). Ale w zasadzie to już dawno temu potwierdziły badania neuromarketingowe a Kotler sprawnie zabrał się za opisanie nowej ery marketingu.

Konkluzja z książki: Dzisiaj, produkt bez marki nie istnieje na rynku. Markę kreują prosumenci dlatego trzeba z nimi...

książek: 64
Krzysztof | 2015-10-22
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 2014 rok

Autor skoncentrował się na filozofii działań jakimi powinny się kierować współczesne firmy. Oraz na tym jak zmienił się marketing na przełomie lat i w którą stroną zmierza.

Obowiązkowa lektura dla osób prowadzących biznes i menedżerów - nie tylko tych związanych z marketingiem.

Polecam.

książek: 25
Mateusz | 2013-04-25
Na półkach: Chcę przeczytać

lllll-ppppppvhvcggvkh

książek: 54
Marcin | 2016-09-09
Na półkach: Przeczytane
książek: 1449
zuzka123456789 | 2016-06-15
Na półkach: Przeczytane
książek: 83
Jacek Artemiuk | 2016-02-26
Przeczytana: 02 marca 2016
książek: 645
laurka | 2016-02-07
Przeczytana: 07 lutego 2016
książek: 35
Hubert | 2015-12-17
Na półkach: Przeczytane
książek: 196
jaking | 2015-09-18
Na półkach: Przeczytane
książek: 2045
SEKAi | 2015-09-14
zobacz kolejne z 81 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd