Marketing 3.0
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Marketing 3.0 From Products to Customers to the Human Spirit
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2010-10-20
- Data 1. wyd. pol.:
- 2010-10-20
- Liczba stron:
- 198
- Czas czytania
- 3 godz. 18 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-62195-92-3
- Tłumacz:
- Dorota Gasper
- Tagi:
- marketing klient satysfakcja zakupu produkt
Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i odzwierciedlać ich wartości.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar, w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0),oznacza holistyczne podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest właśnie Marketing 3.0.
Autorzy jasno wykładają swoje koncepcje i przytaczają przykłady, które pomogą ci we wdrożeniu praktyk Marketingu 3.0 we własnej organizacji. Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę zmieniającą świat i współpracować z konsumentami – orędownikami marki.
Książka idzie jednak dalej – nie tylko porusza kwestie relacji z konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje, w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników, partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.
Philip Kotler jest honorowym profesorem w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University i jednym z głównych światowych autorytetów w sprawach marketingu. Jego prace determinują działania marketingowe na całym świecie od czterdziestu lat. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie Chicagowskim, a doktorat, również z ekonomii, obronił w Massachusetts Institute of Technology. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na co najmniej dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Hermawan Kartajaya jest założycielem i dyrektorem zarządzającym MarkPlus, Inc. i jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu” według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii.
Iwan Setiawan jest starszym konsultantem w MarkPlus, Inc., gdzie doradza klientom w sprawach strategii marketingowych.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 72
- 62
- 17
- 5
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Ciekawa pozycja obrazująca jak wygląda marketing w XXI wieku :)
Ciekawa pozycja obrazująca jak wygląda marketing w XXI wieku :)
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPodobało mi się pół książki i końcówka. Lektura obowiązkowa dla osób pracujących nad zagadnieniami skupiającymi się nad działaniami marketingu i sprzedaży, a może i PR. Według mnie autor bardzo chciał, żeby każdy mógł zrozumieć jego słowa i napisał wszystko dość przystępnym językiem. To na pewno zaleta dla mniej doświadczonych osób, w tym i mnie. Mam sporo notatek, które zrobiłem podczas czytania, co chyba jest niezłą rekomendacją.
Podobało mi się pół książki i końcówka. Lektura obowiązkowa dla osób pracujących nad zagadnieniami skupiającymi się nad działaniami marketingu i sprzedaży, a może i PR. Według mnie autor bardzo chciał, żeby każdy mógł zrozumieć jego słowa i napisał wszystko dość przystępnym językiem. To na pewno zaleta dla mniej doświadczonych osób, w tym i mnie. Mam sporo notatek, które...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toAutor skoncentrował się na filozofii działań jakimi powinny się kierować współczesne firmy. Oraz na tym jak zmienił się marketing na przełomie lat i w którą stroną zmierza.
Obowiązkowa lektura dla osób prowadzących biznes i menedżerów - nie tylko tych związanych z marketingiem.
Polecam.
Autor skoncentrował się na filozofii działań jakimi powinny się kierować współczesne firmy. Oraz na tym jak zmienił się marketing na przełomie lat i w którą stroną zmierza.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toObowiązkowa lektura dla osób prowadzących biznes i menedżerów - nie tylko tych związanych z marketingiem.
Polecam.
Kotler wprawdzie wszechobecny i zaraz wyjdzie nam z lodówki. Formuła książki bardzo górnolotna i brzmi niezwykle szlachetnie. Ale jest inspirująca co w marketingu jest bardzo ważne. Nie trzeba przecież traktować jej całkowicie serio. Największym chyba problemem jest budżet, jaki jest potrzebny do realizacji wskazanej koncepcji. Jak dla mnie najistotniejszą rzeczą w lekturze o m3 to dialog i interaktywne relacje z klientem a nie traktowanie go jako pasywnego odbiorce komunikatów. Interakcja zwiększa zaangażowanie w markę a zaangażowany klient = prosument = najlepsza wizytówka firmy. Wiarygodność, zaufanie no i ogólnie- emocje. To one powodują, że klient wybiera spośród tysiąca takich samych produktów właśnie naszą markę (zazwyczaj). Ale w zasadzie to już dawno temu potwierdziły badania neuromarketingowe a Kotler sprawnie zabrał się za opisanie nowej ery marketingu.
Konkluzja z książki: Dzisiaj, produkt bez marki nie istnieje na rynku. Markę kreują prosumenci dlatego trzeba z nimi trzymać sztamę ;)
Generalnie każdy specjalista zajmujący się marketingiem i sprzedażą powinien znać tę pozycję a przynajmniej jej założenia
Kotler wprawdzie wszechobecny i zaraz wyjdzie nam z lodówki. Formuła książki bardzo górnolotna i brzmi niezwykle szlachetnie. Ale jest inspirująca co w marketingu jest bardzo ważne. Nie trzeba przecież traktować jej całkowicie serio. Największym chyba problemem jest budżet, jaki jest potrzebny do realizacji wskazanej koncepcji. Jak dla mnie najistotniejszą rzeczą w lekturze...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo tolllll-ppppppvhvcggvkh
lllll-ppppppvhvcggvkh
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPrzeczytane
Przeczytane
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to