Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Nowa Summerhill

Tłumaczenie: Maria Duch
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Antropos". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
7,62 (34 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
6
8
9
7
11
6
3
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The New Summerhill
data wydania
ISBN
837150862X
liczba stron
396
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodał
gainsbourg

Nowa Summerhill prezentuje doświadczenia A. S. Neilla z pięćdziesięcioletniego okresu kierowania dziełem swego życia - stworzoną przez siebie, ukochaną szkołą Summerhill. Szkoła zasłynęła w świecie dzięki pionierskiemu podejściu do problemu wolności i samorządności uczniów, a sam Neill stał się szeroko znany ze swej radykalnej filozofii życia. Na kształtowanie się jego poglądów wpływ wywarli...

Nowa Summerhill prezentuje doświadczenia A. S. Neilla z pięćdziesięcioletniego okresu kierowania dziełem swego życia - stworzoną przez siebie, ukochaną szkołą Summerhill. Szkoła zasłynęła w świecie dzięki pionierskiemu podejściu do problemu wolności i samorządności uczniów, a sam Neill stał się szeroko znany ze swej radykalnej filozofii życia. Na kształtowanie się jego poglądów wpływ wywarli nie pedagodzy, lecz psychologowie, m.in. Freud, Stekel, Reich, Homer Lane. Neill bardziej dbał o "psychologię" niż "edukację" wychowanków. Powołana przez niego szkoła jest najstarszą szkołą samorządową oferującą nieobowiązkowe lekcje. Początkowo przyjmował dzieci z problemami przystosowawczymi, ale potem prowadził nabór uczniów zgodnie z przyjętymi zasadami. Traktował Summerhill jako szkołę terapeutyczną dla dzieci normalnych, wykorzystywał okres dzieciństwa i dojrzewania do rozwijania w uczniach silnej, dojrzałej emocjonalnej osobowości. Kluczem do takiego rozwoju było pozostawienie im całkowitej swobody w spędzaniu czasu.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000

źródło okładki: www.zysk.com.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (114)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1007
Recenzentka | 2014-03-29
Na półkach: Przeczytane

Nigdy nie spotkałam się z osobą o tak dużej wrażliwości, jak A.S. Neill. Ten mężczyzna stworzył coś pięknego i trwał przy swoim tak długo, jak długo żył. Znosił wiele cierpień i opłacało się. To zadanie było bardzo trudne, ponieważ jako założyciel szkoły i jednocześnie jej dyrektor, powinien dla wielu być autorytetem. Neillowi władza nie uderzyła nigdy do głowy. Dla uczniów był po prostu Neillem – człowiekiem, do którego można przyjść po radę, z którym można świetnie się bawić i tak samo często żartować.
Chciałabym chodzić do takiej szkoły, nawet gdybym dokonywała złych wyborów. Niestety ukrytego programu i wieloletniego urabiania nie da się już zmienić. Dziś, jako studentka, poznałam program Summerhill jedynie poprzez czytanie kart książki. Pozostaje mi tylko zastanawianie się dlaczego muszę o tym czytać, a nie mogę tego wcielić w życie. Zachęcam Was do przeczytania tej książki. Wy jesteście w znacznie lepszej sytuacji, bo nikt Was do tego nie zmusza, a książka jest warta każdej...

książek: 302
Lidka Aribaldi | 2016-02-26
Na półkach: Przeczytane

Rewelacyjna książka i metody ale to prawda, dzisiejsze dzieci są coraz bardziej cwane i te metody już nie z każdym uczniem przejdą.

książek: 7
szarek | 2013-06-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Książka opisuje prawdziwą szkołę w Wielkiej Brytanii, która dzięki niesamowitej wrażliwości dyrektora uczy jak żyć. Nigdy nie spotkałem się wcześniej tak dużym zrozumieniem drugiego człowieka. Pomysły jakie zostały zaproponowane, sprawdzone praktyce oraz ich wyniki wstrząsy moim światopoglądem.

książek: 0
| 2015-07-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: czerwiec 2014

Osobiście nie odnalazłabym sie w takiej szkole i nie chciałabym żeby wszystkie szkoły na świecie tak wyglądały.

książek: 56
Pazio777 | 2013-11-14
Na półkach: Przeczytane

Naprawdę genialna książka. Chyba jedyna ciekawa z którą miałem styczność na moich studiach :D
Polecam wszystkim rodzicom jak i archetypowym pedagogom jak i przyszłym "fachowcom" ;)

książek: 87
agasala | 2016-09-02
Na półkach: Przeczytane
książek: 449
ewa | 2016-08-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 236
Ofelia | 2016-06-19
książek: 170
tomkoff | 2016-04-23
Na półkach: Przeczytane
książek: 316
okrzemkowa | 2016-04-03
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 104 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd