Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych
127 str.
2 godz. 7 min.
- Kategoria:
- rozrywka
- Wydawnictwo:
- Orka
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 127
- Czas czytania
- 2 godz. 7 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-927229-0-8
- Tagi:
- gry komputerowe - historia
W książce tej autor przybliża czytelnikowi niezwykle barwną przeszłość elektronicznej rozrywki: od pierwszej adaptacji gry w kółko i krzyżyk na komputer EDSAC, przez Ponga, Pac-Mana, Tetris i Jet Set Willy, aż po Another World i inne hity lat dziewięćdziesiątych. Najważniejsze wydarzenia, największe przeboje, najsłynniejsi twórcy (plus historia rozwoju gier w Polsce!). Wszystko to w przystępnej formie i z dużą liczbą ilustracji.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 67
- 63
- 23
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych
Dodaj cytat
Opinia
Pozycja, która docenią szczególnie ci, którym dane było dorastać i cieszyć się komputerową rozrywką w omawianym przez autora, "pionierskim" dla zjawiska okresie. Miłe wspominki, wywołujące rozrzewniającą nostalgię są w przypadku tej książki naprawdę bezcenne. Młodsi czytelnicy mogą mieć problemy ze zobrazowaniem sobie tego, o czym się tu pisze, choć mniemam, że w paru przypadkach zapoznanie się z treścią "Dawno temu w grach" może stanowić dla nich bodziec do szerszego researchu, poszukania odpowiednich treści w internecie, czy filmików ilustrujących to, jak to opisana przez autora rozrywka wyglądała "w praktyce".
Mam kilka zarzutów pod adresem autora. Przede wszystkim to, że poszczególne zagadnienia zostały potraktowane nieco zdawkowo, skrótowo a przy całkiem niezłym warsztacie, jaki prezentuje Pan Kluska i jego niezaprzeczalnym talencie do "pisarskiego gawędziarstwa", chciałoby się, żeby niektóre myśli rozwinął i niektóre tematy bardziej zgłębił. Po drugie, trochę raziło mnie raczej niepotrzebne, przy tak niewielkiej objętościowo książce powtarzanie, co jakiś czas tych samych faktów, w odrobinę tylko innym kontekście.
Poza tym, książka wywiera jak najbardziej pozytywne wrażenia, widać, że napisana jest z sercem, przez osobę, która ongiś niemało czasu spędziła na łamaniu joysticków i wklepywaniu komend w tekstówkach.
Ponadto duży plus za udostępnienie pozycji za darmo. Swoją drogą mam nadzieję, że niebawem ukaże się również elektroniczne wydanie nowej książki autora, "Bajty polskie", na które, po przeczytaniu niniejszej pozycji bardzo czekam.
Pozycja, która docenią szczególnie ci, którym dane było dorastać i cieszyć się komputerową rozrywką w omawianym przez autora, "pionierskim" dla zjawiska okresie. Miłe wspominki, wywołujące rozrzewniającą nostalgię są w przypadku tej książki naprawdę bezcenne. Młodsi czytelnicy mogą mieć problemy ze zobrazowaniem sobie tego, o czym się tu pisze, choć mniemam, że w paru...
więcej Pokaż mimo to