Szminka. O stylu, pięknie i moralności
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Zwierciadło
- Data wydania:
- 2022-09-28
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-09-28
- Liczba stron:
- 312
- Czas czytania
- 5 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381323635
Równie ceniona w Europie epoki baroku i na początku XXI wieku, co w starożytnym Rzymie czy przedrewolucyjnej Francji. Szminka do ust, niemy świadek rzeczywistości i niebanalny wyznacznik mód i obyczajów, wywołuje emocje, wzbudza pożądanie i dostarcza inspiracji, z roku na rok zyskując na popularności. W czym jednak tkwi sekret jej sławy?
Monografia przedstawia dzieje woskowego kosmetyku, od najwcześniejszych barwiczek po zaawansowany technologicznie produkt do makijażu, kreśli portrety uszminkowanych kobiet (i kilku mężczyzn) oraz analizuje obecność kredki do ust w różnych obszarach działalności twórczej.
Rola pomadki do ust, zazdrośnie ukrytej w metalowej tulejce, wykracza bowiem daleko poza walory estetyczne. W woskowym sztyfcie kryje się sekret, kobieca tajemnica, pewien rodzaj niedopowiedzianej historii, rozumianej instynktownie i przytaczanej wciąż na nowo, epoka po epoce.
Magdalena Pruszkiewicz
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonatka historii mody i makijażu, wielbicielka sztuki, estetka. Płynnie mówi po włosku. Od 2015 roku mieszka w Rzymie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 18
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Monografia Magdaleny Pruszkiewicz “Szminka. O stylu, pieknie i moralności”, absolwentki dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, pasjonatki historii mody, makijażu, przedstawia dzieje tego woskowego kosmetyku - od najwcześniejszych wersji, sięgających czasów prehistorycznych, po zaawansowany współcześnie technologiczny produkt do makijażu. Została ona podzielona na cztery części. Pierwsza z nich odnosi się do historii szminki, druga przedstawia liczne informacje i ciekawostki jej dotyczące. Trzecia zaś część skupia się na portretach uszminkowanych kobiet, a czwarta na obecności szminki w literaturze, filmie, muzyce, polityce, a nawet w architekturze, ekonomii, psychologii i języku. Rola pomadki do ust wykracza daleko poza jej walory estetyczne. W tym niewielkim woskowym sztyfcie kryje się niebywały sekret, kobieca tajemnica, a także pewnego rodzaju historia zmieniającego się świata, poglądów, przedstawiana epoka po epoce.
Choć szminka ma za sobą bardzo bogatą przeszłość, pełną wzlotów i upadków, to pamiętajmy, że w tę historię wpisane są losy wielu kobiet i mężczyzn malujących nią usta czy autorów tego najpopularniejszego na świecie kosmetyku. O ludziach, twórcach szminek, pomadek, błyszczyków, o najsłynniejszych uszminkowanych kobietach, artystkach, aktorkach, muzach sporo Pruszkiewicz w książce pisze. I właśnie ten rozdział monografii zatytułowany “O uszminkowanych” zainteresował mnie najbardziej. Tyle znakomitych nazwisk. Począwszy od starożytnych królowych: Nefretete i Kleopatry, angielską monarchinię Elżbietę I, Józefinę Bonaparte czy bardziej współczesne - Coco Chanel, która nie pokazywała się publicznie bez uszminkowanych ust; Polę Negri, Josephine Baker i inne gwiazdy XX-wiecznego kina: Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Sophia Loren oraz inne sławne osoby, kobiety władzy - Elżbieta II, Margaret Thatcher. Trudno nie wspomnieć o twórcach kosmetycznych imperiów: wymieniany wcześniej Max Factor, Estee Lauder, Revlon, Helena Rubinstein, MAC Cosmetics i wiele, wiele innych.
Książka Pruszkiewicz o historii szminki to niezwykle wnikliwe i rzetelne opracowanie. Zdumiała mnie dokładność i skrupulatność przekazu, gruntowne zgłębienie tematu, odwołanie się do badań naukowych. Zachwyciły ciekawostki o szmince, szczegóły i szczególiki jej dotyczące. Uważam, że monografia Magdalena Pruszkiewicz na temat szminki to wartościowa pozycja, skierowana do wszystkich, nie tylko do osób zainteresowanych modą i kosmetykami. Niezwykle staranne, albumowe wydanie, elegancka okładka, kredowy papier i moc barwnych, sugestywnych ilustracji, fotografii, rycin zachęcają do lektury tej książki. Szczerze polecam, naprawdę warto zapoznać się z tą publikacją, bo ona niejednokrotnie zaciekawi i zaskoczy czytelnika. Zakończę słowami Charlotte Tilbury, brytyjskiej wizażystki, z którymi się zgadzam: “Szminka to szczęście w sztyfcie”.
Współpraca recenzencka z popularną ksiegarnią internetową TaniaKsiazka.pl
Cała recenzja: https://www.taniaksiazka.pl/szminka-o-stylu-pieknie-i-moralnosci-magdalena-pruszkiewicz-p-1695076.hml
Monografia Magdaleny Pruszkiewicz “Szminka. O stylu, pieknie i moralności”, absolwentki dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, pasjonatki historii mody, makijażu, przedstawia dzieje tego woskowego kosmetyku - od najwcześniejszych wersji, sięgających czasów prehistorycznych, po zaawansowany współcześnie technologiczny produkt do makijażu....
więcej Pokaż mimo toSzminka, synonim kobiecości i piękna. Sprawia, że pokryte nim wargi stają się bardziej ponętne, a kobieta zyskuje więcej pewności siebie.
Pod tym kolorowym kosmetykiem kryje się sięgający miliardy dolarów przemysł urodowy.
Marki prześcigają się w tworzeniu nie tylko nowych odcieni pomadek, ale również stawiają na nowe konsystencje i wykończenie makijażu. Nie bez powodu szminki doczekały się aż swojej monografii.
Magdalena Pruszkiewicz w swojej publikacji przybliża nam historię pomadki, która sięga aż starożytności.
Wspomina jaki wpływ na rozwój branży makijażowej miał przemysł filmowy. Jak kolejne kultowe marki typu Estee Lauder, Maybelline, Guerlain czy Bourjois z rozmachem wchodziły na prężnie rozwijający się rynek.
Autorka doskonale opisuje zmiany w obyczajach i ich oddziaływanie na całą kulturę, sztukę i modę.
Możemy również poznać technologię tworzenia szminki, a nawet we własnych warunkach domowych spróbować ją samemu zrobić.
Wisienką na torcie jest rozdział poświęcony kultowym kobietom oraz ich sposobie podkreślania piękna. Mowa tu m.in. o Coco Chanel, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor czy Elżbiecie II.
Podsumowując, „Szminka” Magdaleny Pruszkiewicz to świetne kompendium wiedzy nie tylko o szmince, ale również duży ukłon w stronę kobiet.
Szminka, synonim kobiecości i piękna. Sprawia, że pokryte nim wargi stają się bardziej ponętne, a kobieta zyskuje więcej pewności siebie.
więcej Pokaż mimo toPod tym kolorowym kosmetykiem kryje się sięgający miliardy dolarów przemysł urodowy.
Marki prześcigają się w tworzeniu nie tylko nowych odcieni pomadek, ale również stawiają na nowe konsystencje i wykończenie makijażu. Nie bez powodu...