Siła różnic w zespole
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2019-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-01-01
- Liczba stron:
- 258
- Czas czytania
- 4 godz. 18 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380878099
Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni odnajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef – pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole – czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swoim stylem współpracy
i możliwościami, które daje firma?
Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje między ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy. Wskazuje, co pozytywnie wpływa na efektywność zespołu, ale też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie. Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest lepsze zrozumienie siebie nawzajem.
Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych). Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, ale także podejmuje tematy, które – choć wcale do przyjemnych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, ale i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy – rzeczywiście mają znaczenie dla budowania efektywnego środowiska pracy.
Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, aby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako trener i konsultant HR. Pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, ale jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyznaczonych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 30
- 25
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Zaczęłam czytać z entuzjazmem. Pierwsze 80 stron było dobre - reszta niestety stosunkowo słaba. Dużo przemyśleń autorki, niestety nie zawsze poparte badaniami (innymi niż jej własne). Mało konkretnych wskazówek.
Zaczęłam czytać z entuzjazmem. Pierwsze 80 stron było dobre - reszta niestety stosunkowo słaba. Dużo przemyśleń autorki, niestety nie zawsze poparte badaniami (innymi niż jej własne). Mało konkretnych wskazówek.
Pokaż mimo toKompetencje miękkie są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Ich brak może spowodować wiele trudności, nie tylko od strony lidera w przedsiębiorstwie, ale również w przypadku niższych pozycji zawodowych. Dzięki takim książkom można więcej dowiedzieć się na temat ludzkiej psychiki, a wiedza taka przydaje się nie tylko w pracy, ale w każdej relacji, którą się podejmuje.
[SPOILER]
Praca w zespole wymaga złożonego działania i przemyśleń. Nie pamiętam, abyśmy byli uczeni w szkole, w jaki sposób rozpoznawać emocje innych osób. W szkole raczej nastawia się uczniów na indywidualizm i rywalizację, aniżeli na współpracę, może poza paroma wyjątkami.
Pamiętam historię Pana Romana Kluski, który opowiadał, że będąc szefem w Optimusie znalazł się na szkoleniu, na którym nie bardzo chciał się znaleźć, gdyż dotyczyło właśnie kompetencji miękkich, które nie za bardzo Go w tamtym czasie interesowały. W trakcie szkolenia Pan Kluska wykonał zadanie najlepiej spośród zebranych. Następnie zostały Mu przydzielone osoby z najgorszymi wynikami. Okazało się, że nie tylko Jego zespół zwyciężył, ale że uzyskał rewelacyjny wynik, znacząco prześcigając pozostałe zespoły, złożone z osób ze średnimi wynikami. Pan Kluska powiedział, że była to najważniejsza informacja, jaką uzyskał w całym swoim życiu na temat pracy zespołowej. Potwierdziły się słowa "diabła korsykańskiego":
"Stado baranów prowadzone przez lwa jest groźniejsze niż stado lwów prowadzone przez barana".
Książka w sposób obrazowy i ciekawy pokazuje, że siła zespołu leży w jego właściwym zarządzaniu. Najtrudniejsze zadanie spoczywa oczywiście na liderze, który musi umiejętnie podchodzić do tematu, chcieć poznać i zrozumieć potrzeby swojego zespołu. Przecież inaczej rozmawia się o nowej liczbie obowiązków z ambitnych, 30-letnim singlem, niż z samotną matką trójki dzieci... Inteligencja emocjonalna, wzbudzanie zaufania, które rodzi lojalność, dbanie o pracowników - to tylko kilka z pozycji, które są niezbędne do budowania silnego zespołu.
Każdemu życzę takiego szefa, który posiądzie w praktyce wiedzę na temat odpowiedniego traktowania swoich podwładnych, a także takiego zespołu, który będzie wewnętrznie się doceniał i wspierał.
Kompetencje miękkie są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Ich brak może spowodować wiele trudności, nie tylko od strony lidera w przedsiębiorstwie, ale również w przypadku niższych pozycji zawodowych. Dzięki takim książkom można więcej dowiedzieć się na temat ludzkiej psychiki, a wiedza taka przydaje się nie tylko w pracy, ale w każdej relacji, którą się podejmuje....
więcej Pokaż mimo toWiele mądrych rad dla liderów - do wykorzystania zarówno w pracy jak i w domu;)
Wiele mądrych rad dla liderów - do wykorzystania zarówno w pracy jak i w domu;)
Pokaż mimo to"W zespole każdy jest równy, tylko pełni różne funkcje, stąd jeśli jesteś na innej niż szefowska pozycji, weź tak samo odpowiedzialność za to, nad czym pracujesz, i sprawdzaj z przełożonym to, jak dobrze rozumiesz oczekiwania, a nie zakładaj z góry, że wszystko jest czy ma być dla ciebie jasne." Książka pozwoliła mi w innym świetle spojrzeć na kwestie budowania silnego zespołu - pozwala spojrzeć na różnice w zespole z punktu widzenia przewagi a nie słabości.
Niezwykle kształcąca, wzbogacająca lekturze - polecam nie tylko menedżerom.
"W zespole każdy jest równy, tylko pełni różne funkcje, stąd jeśli jesteś na innej niż szefowska pozycji, weź tak samo odpowiedzialność za to, nad czym pracujesz, i sprawdzaj z przełożonym to, jak dobrze rozumiesz oczekiwania, a nie zakładaj z góry, że wszystko jest czy ma być dla ciebie jasne." Książka pozwoliła mi w innym świetle spojrzeć na kwestie budowania silnego...
więcej Pokaż mimo toŚwietna książka dla każdego, kto interesuje się HR . Bardzo dobrze się czyta, przekazuje ogromnie potrzebną wiedzę. Polecam
Świetna książka dla każdego, kto interesuje się HR . Bardzo dobrze się czyta, przekazuje ogromnie potrzebną wiedzę. Polecam
Pokaż mimo toInteresujące, poparte badaniami podejście do różnic, ale także tego, co nas łączy w zespołach. Do tego wiele praktycznych wskazówek i historii potwierdzających skuteczność prezentowanych tez.
Interesujące, poparte badaniami podejście do różnic, ale także tego, co nas łączy w zespołach. Do tego wiele praktycznych wskazówek i historii potwierdzających skuteczność prezentowanych tez.
Pokaż mimo toŚwietnie napisana i bardzo potrzebna książka, która może pomóc w budowaniu zespołu. Porozumienie z ludźmi, z którymi pracujemy, jest ważne, ale niedoceniane. Trudno nam zaakceptować, że nie wszyscy myślimy tak samo.
Nieco wymęczył mnie aspekt feministyczny, chociaż założenie jego było obiektywne i nienachalne.
Polecam wszystkim, którzy pracują w zespołach.
Świetnie napisana i bardzo potrzebna książka, która może pomóc w budowaniu zespołu. Porozumienie z ludźmi, z którymi pracujemy, jest ważne, ale niedoceniane. Trudno nam zaakceptować, że nie wszyscy myślimy tak samo.
Pokaż mimo toNieco wymęczył mnie aspekt feministyczny, chociaż założenie jego było obiektywne i nienachalne.
Polecam wszystkim, którzy pracują w zespołach.