Siła różnic w zespole
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2019-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-01-01
- Liczba stron:
- 258
- Czas czytania
- 4 godz. 18 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380878099
Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni odnajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef – pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole – czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swoim stylem współpracy
i możliwościami, które daje firma?
Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje między ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy. Wskazuje, co pozytywnie wpływa na efektywność zespołu, ale też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie. Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest lepsze zrozumienie siebie nawzajem.
Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych). Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, ale także podejmuje tematy, które – choć wcale do przyjemnych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, ale i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy – rzeczywiście mają znaczenie dla budowania efektywnego środowiska pracy.
Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, aby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako trener i konsultant HR. Pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, ale jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyznaczonych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 30
- 27
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Zaczęłam czytać z entuzjazmem. Pierwsze 80 stron było dobre - reszta niestety stosunkowo słaba. Dużo przemyśleń autorki, niestety nie zawsze poparte badaniami (innymi niż jej własne). Mało konkretnych wskazówek.
Zaczęłam czytać z entuzjazmem. Pierwsze 80 stron było dobre - reszta niestety stosunkowo słaba. Dużo przemyśleń autorki, niestety nie zawsze poparte badaniami (innymi niż jej własne). Mało konkretnych wskazówek.
Pokaż mimo toKompetencje miękkie są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Ich brak może spowodować wiele trudności, nie tylko od strony lidera w przedsiębiorstwie, ale również w przypadku niższych pozycji zawodowych. Dzięki takim książkom można więcej dowiedzieć się na temat ludzkiej psychiki, a wiedza taka przydaje się nie tylko w pracy, ale w każdej relacji, którą się podejmuje.
[SPOILER]
Praca w zespole wymaga złożonego działania i przemyśleń. Nie pamiętam, abyśmy byli uczeni w szkole, w jaki sposób rozpoznawać emocje innych osób. W szkole raczej nastawia się uczniów na indywidualizm i rywalizację, aniżeli na współpracę, może poza paroma wyjątkami.
Pamiętam historię Pana Romana Kluski, który opowiadał, że będąc szefem w Optimusie znalazł się na szkoleniu, na którym nie bardzo chciał się znaleźć, gdyż dotyczyło właśnie kompetencji miękkich, które nie za bardzo Go w tamtym czasie interesowały. W trakcie szkolenia Pan Kluska wykonał zadanie najlepiej spośród zebranych. Następnie zostały Mu przydzielone osoby z najgorszymi wynikami. Okazało się, że nie tylko Jego zespół zwyciężył, ale że uzyskał rewelacyjny wynik, znacząco prześcigając pozostałe zespoły, złożone z osób ze średnimi wynikami. Pan Kluska powiedział, że była to najważniejsza informacja, jaką uzyskał w całym swoim życiu na temat pracy zespołowej. Potwierdziły się słowa "diabła korsykańskiego":
"Stado baranów prowadzone przez lwa jest groźniejsze niż stado lwów prowadzone przez barana".
Książka w sposób obrazowy i ciekawy pokazuje, że siła zespołu leży w jego właściwym zarządzaniu. Najtrudniejsze zadanie spoczywa oczywiście na liderze, który musi umiejętnie podchodzić do tematu, chcieć poznać i zrozumieć potrzeby swojego zespołu. Przecież inaczej rozmawia się o nowej liczbie obowiązków z ambitnych, 30-letnim singlem, niż z samotną matką trójki dzieci... Inteligencja emocjonalna, wzbudzanie zaufania, które rodzi lojalność, dbanie o pracowników - to tylko kilka z pozycji, które są niezbędne do budowania silnego zespołu.
Każdemu życzę takiego szefa, który posiądzie w praktyce wiedzę na temat odpowiedniego traktowania swoich podwładnych, a także takiego zespołu, który będzie wewnętrznie się doceniał i wspierał.
Kompetencje miękkie są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Ich brak może spowodować wiele trudności, nie tylko od strony lidera w przedsiębiorstwie, ale również w przypadku niższych pozycji zawodowych. Dzięki takim książkom można więcej dowiedzieć się na temat ludzkiej psychiki, a wiedza taka przydaje się nie tylko w pracy, ale w każdej relacji, którą się podejmuje....
więcej Pokaż mimo to"W zespole każdy jest równy, tylko pełni różne funkcje, stąd jeśli jesteś na innej niż szefowska pozycji, weź tak samo odpowiedzialność za to, nad czym pracujesz, i sprawdzaj z przełożonym to, jak dobrze rozumiesz oczekiwania, a nie zakładaj z góry, że wszystko jest czy ma być dla ciebie jasne." Książka pozwoliła mi w innym świetle spojrzeć na kwestie budowania silnego zespołu - pozwala spojrzeć na różnice w zespole z punktu widzenia przewagi a nie słabości.
Niezwykle kształcąca, wzbogacająca lekturze - polecam nie tylko menedżerom.
"W zespole każdy jest równy, tylko pełni różne funkcje, stąd jeśli jesteś na innej niż szefowska pozycji, weź tak samo odpowiedzialność za to, nad czym pracujesz, i sprawdzaj z przełożonym to, jak dobrze rozumiesz oczekiwania, a nie zakładaj z góry, że wszystko jest czy ma być dla ciebie jasne." Książka pozwoliła mi w innym świetle spojrzeć na kwestie budowania silnego...
więcej Pokaż mimo toŚwietna książka dla każdego, kto interesuje się HR . Bardzo dobrze się czyta, przekazuje ogromnie potrzebną wiedzę. Polecam
Świetna książka dla każdego, kto interesuje się HR . Bardzo dobrze się czyta, przekazuje ogromnie potrzebną wiedzę. Polecam
Pokaż mimo toŚwietnie napisana i bardzo potrzebna książka, która może pomóc w budowaniu zespołu. Porozumienie z ludźmi, z którymi pracujemy, jest ważne, ale niedoceniane. Trudno nam zaakceptować, że nie wszyscy myślimy tak samo.
Nieco wymęczył mnie aspekt feministyczny, chociaż założenie jego było obiektywne i nienachalne.
Polecam wszystkim, którzy pracują w zespołach.
Świetnie napisana i bardzo potrzebna książka, która może pomóc w budowaniu zespołu. Porozumienie z ludźmi, z którymi pracujemy, jest ważne, ale niedoceniane. Trudno nam zaakceptować, że nie wszyscy myślimy tak samo.
Pokaż mimo toNieco wymęczył mnie aspekt feministyczny, chociaż założenie jego było obiektywne i nienachalne.
Polecam wszystkim, którzy pracują w zespołach.
Interesujące, poparte badaniami podejście do różnic, ale także tego, co nas łączy w zespołach. Do tego wiele praktycznych wskazówek i historii potwierdzających skuteczność prezentowanych tez.
Interesujące, poparte badaniami podejście do różnic, ale także tego, co nas łączy w zespołach. Do tego wiele praktycznych wskazówek i historii potwierdzających skuteczność prezentowanych tez.
Pokaż mimo toWiele mądrych rad dla liderów - do wykorzystania zarówno w pracy jak i w domu;)
Wiele mądrych rad dla liderów - do wykorzystania zarówno w pracy jak i w domu;)
Pokaż mimo to