Współczesna pedagogika rodziców i nauczycieli w aktywności psychologicznej dziecka
- Kategoria:
- poradniki
- Tytuł oryginału:
- Współczesna pedagogika rodziców i nauczycieli w aktywności psychologicznej dziecka
- Wydawnictwo:
- EkstraTrener
- Data wydania:
- 2019-07-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-07-01
- Liczba stron:
- 261
- Czas czytania
- 4 godz. 21 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 0000000000000
- Tagi:
- psychologia pedagogika edukacja
"Współczesna pedagogika rodziców i nauczycieli w aktywności psychologicznej dziecka" to nowatorskie podejście do pedagogiki z wykorzystaniem aktywności psychologicznej zakłada, iż program nauczania jest sprawą drugorzędną. W pierwszej kolejności każdy nauczyciel i trener powinien zmienić własny sposób myślenia i uwrażliwić się na potrzeby innych. Wówczas uda się realizować podstawowe treści nauczania.
Jeżeli proces wychowawczy będzie przebiegał zgodnie z proponowaną przez autorów książki metodą, dziecko, uczeń lub zawodnik wykształci w sobie postawy empatyczne, a w konsekwencji uniknie wpływów pierwotnej potrzeby konsumpcji.
Pedagodzy powinni wspierać proces samokształcenia każdego młodego człowieka, w wyniku czego nastąpi jego własny rozwój osobowościowy. Życie dorosłe nie powinno ograniczać się do spełniania funkcji odtwórczej (służebnej) w kontekście społecznym, ale powinno być pełne kreatywnych działań.
Celem pracy pedagoga, trenera i wychowawcy jest uchronienie dziecka od uzależnienia od pochlebstw i podziwu innych. Dobremu nauczycielowi powinno zależeć na tym, aby dziecko nie straciło własnej wolności samostanowienia. Dzięki temu uczeń uniknie bycia w przyszłości „niewolnikiem/zakładnikiem” odczuć i potrzeb innych.
Takie podejście jest dobrą szkołą cierpliwości, budowania pewności siebie i umiejętności wychodzenia z porażek. Uczeń prowadzony w opisany sposób zawsze będzie skoncentrowany i w odpowiednim czasie podejmie wyzwanie, nie odwlekając swoich zadań w czasie, z radością będzie też funkcjonował dla grupy. Co najistotniejsze, dziecko nauczy się, że z wartości „ja” tworzy się wartość „my”, a prawdopodobieństwo spełnienia marzeń rodzinnych, zawodowych, sportowych i społecznych wzrośnie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 18
- 12
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Współczesna pedagogika rodziców i nauczycieli w aktywności psychologicznej dziecka
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Styl tej książki ma w sobie trochę z wykładu profesora starej daty, merytoryki nie brak, ale porwać masy tym ciężko.
A z drugiej strony dla mnie jako laika mnóstwo rzeczy nowych, na tyle przekonujących, że "w branży" powinno się je natychmiast powszechnie wdrożyć.
Styl tej książki ma w sobie trochę z wykładu profesora starej daty, merytoryki nie brak, ale porwać masy tym ciężko.
Pokaż mimo toA z drugiej strony dla mnie jako laika mnóstwo rzeczy nowych, na tyle przekonujących, że "w branży" powinno się je natychmiast powszechnie wdrożyć.
Przystępna. Siłą rzeczy najnowszą publikację profesora Tadeusza Hucińskiego oraz Tomasza Wilczewskiego i profesora Kazimierza Mikołajca trzeba porównać do głośnego i popularnego “Imopeksisu”. I w tym zderzeniu “Współczesna pedagogika” wypada bardzo pozytywnie.
O ile metoda Imopeksis propagowana przez profesora Hucińskiego na wielu szkoleniach i konferencjach w ostatnim czasie staje się coraz popularniejsza, o tyle książki o tym tytule – “IMOPEKSIS – psychopedagogiczna metoda zarządzania sobą, grupą i sytuacją stresową” – nie sposób zakupić już w internecie. Od dawna.
“Współczesna pedagogika rodziców i nauczycieli w aktywności psychologicznej dziecka” to coś więcej niż Imopeksis. To sposób patrzenia na edukację, trening i wychowanie dzieci i młodzieży. A może nawet dorosłych?
To książka dająca do myślenia. Pokazująca nowe trendy, ale i kierunek, w którym zmierza świat.
Książka szokująca. Szokująca jak wiele w życiu daje sport. I jak wiele zależy od nauczycieli w klasach 1-3. Od tego czy zarażą nas chęcią do sportu, czy wręcz przeciwnie – zniechęcą do niej.
Dlaczego swojego podopiecznego należy upodmiotawiać, a nie uprzedmiotawiać? Dlaczego warto dać mu decydować za siebie? Zaufać? Oddać odpowiedzialność?
“Współczesna pedagogika” potwierdza potrzebę wypracowania w człowieku takich cech jak: wolność, odpowiedzialność, umiejętność dokonywania wyboru oraz przekraczania własnych ograniczeń. Celem szkoły już dawno przestało być tylko dostarczanie wiedzy, jej zadaniem jest dziś przede wszystkim oddziaływanie mające charakter wspomagający rozwój psychospołeczny uczniów. Składowe tego procesu to rozwój emocjonalny, rozwój moralny oraz rozwój indywidualnego potencjału młodego człowieka – czytamy.
Naukowe dowody i sposoby radzenia sobie w sytuacjach codziennych Huciński i spółka opisali w sposób dużo prostszy i przystępniejszy niż wcześniej.
“Polski Phil Jackson” chciałby zmienić postrzeganie naszej edukacji oraz procesów treningowych. Nie tylko w koszykówce, z której się wywodzi i gdzie sięgał po medale Mistrzostw Europy, ale znacznie szerzej.
Gdzie nie pojawią się Huciński z Wilczewskim, tam porywają publiczność. Dają jej do myślenia, potrafią zburzyć światopogląd.
Dzieci próbują swoich sił w wielu obszarach życia społecznego. Rolą rodzica jest przyzwolenie dziecku na uczestnictwo we wszystkich inicjatywach, mimo że może to trwać bardzo krótko. Któż z nas podchodzi z takim zrozumieniem do “słomianego zapału”?
Czytając “Współczesną pedagogikę”, tak jak wcześniej “Imopeksis”, wydaje się nam, że podświadomie wiedzieliśmy już, iż system jest wywrócony do góry nogami. Myślimy sobie: wiedziałem, pewnie! Potwierdzili moje przypuszczenia!
Ale jak zaimplementować to swoje życie?
Jak zapanować nad sobą i kontrolować emocje? Jak się wycofać i stać obserwatorem tego, co dzieje się wokół nas? Albo właśnie nie nas, a wokół naszych podopiecznych?
Każdy pedagog powinien znać taką zasadę: jeżeli nauczyciel podchodzi do ucznia i zaczyna mówić, uczeń słucha tylko w 30%, jeśli uczeń podchodzi do nauczyciela i zaczyna pytać, wówczas słucha nauczyciela w 80%.
Któż nie chciałby osiągnąć takiego efektu?
Po lekturze “Współczesnej pedagogiki” chce się więcej. Chce się poznać duet Huciński-Wilczewski bliżej, zasięgnąć ich warsztatu, tajników wiedzy oraz pracy. Skosztować praktyki i ich warsztatu. Tak chyba powinna “działać” dobra książka?
Przystępna. Siłą rzeczy najnowszą publikację profesora Tadeusza Hucińskiego oraz Tomasza Wilczewskiego i profesora Kazimierza Mikołajca trzeba porównać do głośnego i popularnego “Imopeksisu”. I w tym zderzeniu “Współczesna pedagogika” wypada bardzo pozytywnie.
więcej Pokaż mimo toO ile metoda Imopeksis propagowana przez profesora Hucińskiego na wielu szkoleniach i konferencjach w ostatnim...