Śmierć Komandora. Metafora się zmienia

Okładka książki Śmierć Komandora. Metafora się zmienia
Haruki Murakami Wydawnictwo: Muza Cykl: Śmierć Komandora (tom 2) literatura piękna
480 str. 8 godz. 0 min.
Kategoria:
literatura piękna
Cykl:
Śmierć Komandora (tom 2)
Tytuł oryginału:
騎士団長殺し Kishidanchō goroshi/ Killing Commendatore
Wydawnictwo:
Muza
Data wydania:
2018-11-28
Data 1. wyd. pol.:
2018-11-28
Data 1. wydania:
2018-05-11
Liczba stron:
480
Czas czytania
8 godz. 0 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328710917
Tłumacz:
Anna Zielińska-Elliott
Tagi:
Anna Zielińska-Elliott literatura japońska artysta literatura światowa miłość obraz odmiana losu poszukiwanie sensu życia romans rozstanie samotność tajemnica uczucie wspomnienia

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

Zmiana niezbyt udana



1956 14 299

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
1323 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
3700
1547

Na półkach: , , ,

„Nie ma ludzi o ukończonym życiu. Wszyscy są zawsze nieukończeni.”

Najpierw pojawiła się idea, a teraz zmienia się metafora. Długo nie trzeba było czekać na dokończenie historii tokijskiego portrecisty (na szczęście!). Zakończenie pierwszej sprawiło, że byłam pod ogromnym wrażeniem całej książki i nie mogłam doczekać się tego, co jeszcze się wydarzy. Nie zmieni się tutaj styl autora, powieść wciąż jest opowiadana w narracji pierwszoosobowej i zostaną nam wyjaśnione zagadki z pierwszego tomu.

Drugi tom to wciąż historia porzuconego przez żonę malarza portrecisty. Pierwszą część kończy malowanie 13-letniej Marie Okikawy, uczennicy malarza. Nasz bohater po raz pierwszy w swojej karierze zdecydował się na stworzenie portretu kobiety. Dziewczynka okaże się bardzo kluczową postacią, dzięki niej rozstrzygnie się kilka niejasnych kwestii z pierwszej części i to ona spowoduje punkt zwrotny tej historii. Nie zdradzę tego, co wydarzyło się w tej części, musicie to odkryć sami. Dam Wam tylko małą podpowiedź – otwórzcie swój umysł na to, co niewyobrażalne. Choć poznany wiele wyjaśnień wątków z pierwszego tomu, m.in. przenosząc się do lat 30.XX wieku, poznamy historię pana Amady i odkryjemy genezę portretu „Śmierć Komandora” , to pojawią się też nowe motywy. Murakami zacznie bawić się z czytelnikiem i warto zachować otwarty umysł, bo realistyczna narracja zacznie przeplatać się z surrealistycznymi wątkami, fabuła wypełni się niezwykłymi postaciami uosabiającymi symbole, idee oraz metafory. Do poznanego już wcześniej Komandora dołączą nowi interesujący bohaterzy. Zatrze się granica między jawą a snem, nie będziemy w stanie rozróżnić tego, co jest marzeniem, a co rzeczywistością. Zjawiska logiczne będą tu musiały ustąpić tym metaforycznym, jednak one dla bohaterów okażą się całkowicie zrozumiałe i będą jednym możliwym wytłumaczeniem. Murakami po raz kolejny z łatwością nakreślił niezwykłe wizerunki swoich bohaterów i chwała mu za to. Fabuła wciąż kręcić się będzie wokół poznania tajemnicy ekscentrycznego milionera, ale dojdą też tu nowe motywy: wyschniętej studni oraz niewyjaśnionego i niewyjaśnianego zniknięcia.

W drugim tomie historia wciąż powiązana będzie drugą wojną światową, z japońskimi horrorami oraz rozszerzy się motyw niczym z Alicji z Krainy czarów. Wszystko to wciąż niesione będzie melodią Mozarta i Straussa. Podobnie jak przy pierwszym tomie cały czas podczas lektury towarzyszyła mi ciekawość, jak zakończy się historia malarza. Przewidziałam jedno, że tu także będzie zaskakujące zakończenie i takie było. Czy jestem nim zawiedziona? Absolutnie nie. Choć dzięki przenikaniu jawy z marzeniami różni się od pierwszego tomu, to nie znaczy, że jest gorszą częścią. Książka, mimo iż daje wyjaśnienie wcześniejszych wątków, jest równie ciekawa i pełna niewiadomych. Sprawia to, że wciąż z ogromną ciekawością zagłębiamy się w historię, bo nie zdoła odgadnąć tego, dokąd zaprowadzi nas bogata wyobraźnia Murakamiego. Wszystko stanie się jasne, jeśli tylko otworzymy umysł i damy się prowadzić fabule. Nie sposób się oderwać od książki i ponownie jestem pod ogromnym wrażeniem talentu autora. Warto było czekać na zakończenie historii malarza.

„Nie ma ludzi o ukończonym życiu. Wszyscy są zawsze nieukończeni.”

Najpierw pojawiła się idea, a teraz zmienia się metafora. Długo nie trzeba było czekać na dokończenie historii tokijskiego portrecisty (na szczęście!). Zakończenie pierwszej sprawiło, że byłam pod ogromnym wrażeniem całej książki i nie mogłam doczekać się tego, co jeszcze się wydarzy. Nie zmieni się tutaj...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    1 624
  • Chcę przeczytać
    645
  • Posiadam
    413
  • 2019
    90
  • Ulubione
    34
  • 2018
    32
  • Teraz czytam
    29
  • 2020
    23
  • Haruki Murakami
    21
  • 2020
    20

Cytaty

Więcej
Haruki Murakami Śmierć Komandora. Metafora się zmienia Zobacz więcej
Haruki Murakami Śmierć Komandora. Metafora się zmienia Zobacz więcej
Haruki Murakami Śmierć Komandora. Metafora się zmienia Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także