Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Grinding It Out: The Making of McDonald's
- Wydawnictwo:
- Rebis
- Data wydania:
- 2017-10-24
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-10-24
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380622593
- Tłumacz:
- Anna Zdziemborska
- Tagi:
- literatura faktu biografie powieść oparta na faktach
OPOWIEŚĆ O NIEZWYKŁYM SUKCESIE McDONALD’S PIÓRA JEGO ZAŁOŻYCIELA RAYA KROCA!
Niewielu przedsiębiorców może poszczycić się tym, że radykalnie zmieniło styl życia ludzi, a Ray Kroc właśnie do nich należy. Jego rewolucja w funkcjonowaniu restauracji szybkiej obsługi, systemie franczyz, pomysły na ujednolicone szkolenia dla personelu i reklamę stawiają go w czołówce nawet wśród twórców biznesowych imperiów. Kroc nie był jednak typowym rekinem biznesu, swoją pierwszą franczyzę McDonald’s otworzył dopiero w wieku 52 lat. W Prawdziwej historii zaś spotykamy nie tylko Raya Kroca sprawnego biznesmena, lecz przede wszystkim Kroca człowieka kryjącego się za światowym gigantem w branży fast foodów.
Nieodparcie entuzjastyczny, wizjonerski, urodzony gawędziarz – Kroc fascynuje i inspiruje na każdej stronie swej Prawdziwej historii. Na podstawie tej jego autobiograficznej opowieści powstał film „McImperium” w reżyserii Johna Lee Hancocka z Michaelem Keatonem w głównej roli.
„Myszkuje w śmietnikach konkurencji, zachwyca lub zniechęca do siebie każdą nowo napotkaną osobę. Lecz nawet jego wrogowie zgadzają się, że w trzech kwestiach Ray Kroc nie ma sobie równych: w sprzedawaniu hamburgerów, zarabianiu pieniędzy i opowiadaniu historii”.
/fragment/
„Każda strona tej szczerej, zabawnej opowieści od zera do milionera jest pełna niespodzianek”.
– The Boston Globe
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 274
- 224
- 63
- 9
- 9
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
Opinia
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak powstała sieć restauracji McDonald's? Wszystko rozpoczęło się od ambitnego pomysłu, jaki zrodził się w głowie pewnego niepozornego sprzedawcy kubków jednorazowych marki Lily Cup. Niewielu przedsiębiorców ma odwagę poczynić radykalne kroki, aby wcielić w życie swoje plany biznesowe. Ray Kroc postawił wszystko na jedną kartę i udało się! Prawdziwa historia McDonald's to książka o marzeniach i pasji, jaka pozwoliła je zrealizować. Kroc zrewolucjonizował rynek restauracji szybkiej obsługi. Jesteście ciekawi, jak mu się to udało?
Pomysł na otworzenie sieci barów szybkiej obsługi narodził się w głowie Ray'a Korc'a podczas wizyty w restauracji braci McDonald w San Bernardino. Mężczyzna był pod wrażeniem funkcjonowania tego lokalu. Wszystko było przemyślane od samej obsługi po proces przygotowywania jedzenia. Bracia McDonald ogromną wagę przywiązywali do jakości świadczenia usług w swojej restauracji. Kroc zaproponował współpracę właścicielom lokalu.
Prawdziwa historia McDonald's nie jest typową autobiografią. Poza elementami związanymi z tworzeniem się sieci restauracji sporo dowiadujemy się o życiu prywatnym i ideologii Kroca. Mężczyzna nigdy nie zadowalał się zastosowaniem półśrodków. Muszę przyznać, że autor nie był typowym biznesmenem dla którego najbardziej liczył się zysk. Dbał zarówno o swój biznes, jak i tworzących go pracowników. Wraz ze swoimi współpracownikami tworzył wielką rodzinę McDonald's.
Kroc zdecydowanie należał do ludzi kreatywnych stawiających na innowacyjne rozwiązania. Swoją przygodę z poważnym biznesem zaczął w późnym wieku- pierwszą restaurację otworzył McDonald's w wieku 52 lat. Dla jednych był szaleńcem, dla innych wzorem do naśladowania. Wielokrotnie w trakcie lektury zaimponował mi swoją postawą. Autor okazał się bardzo empatyczną osobą. Spodobało mi się, że Kroc nie poddawał się i wierzył w sukces swojego pomysłu. Dzięki jego determinacji sieć restauracji McDonald's prężnie rozwija się do dnia dzisiejszego.
Dzięki książce poznałam od kuchni cały proces tworzenia tej popularnej sieciówki. Kolejne wydarzenia pokazywały, że autorowi nie było łatwo. Pojawiające się komplikacje związane były z brakiem porozumienia z braćmi McDonald i nowymi franczyzobiorcami. Każdy kolejny problem stanowił dla Kroc'a ciekawe wyzwanie. Dzięki książce miałam również okazję bliżej poznać życie prywatne autora i muszę przyznać, że było ono bardzo barwne.
Karierę w sprzedaży Kroc rozpoczął od stanowiska przedstawiciela handlowego firmy Lily Cup zajmującej się dystrybucją jednorazowych kubków. Wcześniej autor imał się różnych zajęć m.in. był sprzedawcą w sklepie muzycznym oraz grał na pianinie w nocnym klubie. Dało się odczuć, że Kroc miał potrzebę otworzenia własnego biznesu. Autor w sprzedaży czuł się, jak ryba w wodzie. Kroc chciał czegoś więcej, niż tylko realizować wyznaczone cele sprzedażowe. Wizyta w San Bernardino pomogła mu podjąć ostateczną decyzje co do dalszej kariery.
Książkę czytałam z zaciekawieniem. Kroc na każdym kroku mnie zaskakiwał swoim niekonwencjonalnym podejściem do biznesu. Imponowała mi determinacja autora w realizacji wyznaczonego celu. Książka napisana jest w lekkim, gawędziarskim stylu, co zdecydowanie ułatwia lekturę. Śmiało mogę stwierdzić, że Kroc był wizjonerem przewidującym przyszłe zachowania rynku. Momentami miałam wrażenie, że sieć restauracji McDonald's to największa miłość Kroc'a, której poświęcił swoje życie. Co ciekawe Ray Kroc zaczynał praktycznie od zera i do wszystkiego, co osiągnął doszedł sam. Autor dosłownie zarażał pozytywnym nastawieniem.
Prawdziwa historia McDonald's to pasjonująca lektura udowadniająca, że do sukcesu można dojść ciężką pracą. To ciekawa pozycja dla przedsiębiorców i osób zainteresowanych rozwojem biznesu. Z czystym sumieniem polecam!
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak powstała sieć restauracji McDonald's? Wszystko rozpoczęło się od ambitnego pomysłu, jaki zrodził się w głowie pewnego niepozornego sprzedawcy kubków jednorazowych marki Lily Cup. Niewielu przedsiębiorców ma odwagę poczynić radykalne kroki, aby wcielić w życie swoje plany biznesowe. Ray Kroc postawił wszystko na jedną kartę i udało...