Kim jest Ryś? Opowieść o chłopcu z zespołem Aspergera

Wydawnictwo: Harmonia
8,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788371348860
liczba stron
48
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Agnieszka

Kim jest Ryś? - to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne...

Kim jest Ryś? - to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne strony i pozytywne cechy. Opowiadanie skonstruowane jest w zatem w ten sposób, by pokazać kolegom z klasy charakterystyczne cechy dziecka z zespołem Aspergera - właśnie te, które mogą się wydawać dziwne czy denerwować innych. Książkę tę można wykorzystać zarówno do pracy z klasą czy z grupą, na przykład socjoterapeutyczną, jak i w trakcie indywidualnych rozmów psychologa, pedagoga, nauczyciela z dzieckiem. Natomiast wspólna lektura opowiadania z rodzicem oraz rozmowa na temat cech i zachowań głównego bohatera pomoże nawiązać nić porozumienia i zrozumieć specyfikę funkcjonowania osoby z zespołem Aspergera.

 

źródło opisu: http://harmonia.edu.pl/pl/p/KIM-JEST-RYS/1221

źródło okładki: http://harmonia.edu.pl/pl/p/KIM-JEST-RYS/1221

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 286
Agnieszka | 2017-04-20
Przeczytana: 20 kwietnia 2017

Ta książka bardzo przypadła mi do serca, bo w bardzo przystępny sposób opisuje życie dziecka z zespołem Aspergera oraz reakcje otoczenia na jego postawę.
Jest napisana bardzo poprawnym językiem, dodatkowo w tekście wytłuszczono idiomy, które na końcu książki są objaśnione. W zakończeniu zaś autorka zestawiła charakterystyczne cechy Rysia - chłopca z zespołem Aspergera. Książka zawiera także obszerne wyjaśnienie dotyczące zespołu chorobowego ZA ujęte w szerokim kontekście.

Po feriach do klasy dołącza nowy kolega - Rysiek. Zachowuje się inaczej niż większość dzieci, jest bardzo poważny, nie lubi przerw i spóźniania się. Nie bawi go wf i wygłupy chłopaków, nie uczestniczy w grach zespołowych, bo nie lubi dotykania. Nie wie co to radość, smutek i inne uczucia. Bardzo źle działa na niego hałas, agresja czy nagłe zdarzenia.
Niemniej Ryszard ma dużą wiedzę z przyrody i matematyki, potrafi długo i wyczerpująco opowiadać o bardziej lub mniej znanych gatunkach zwierząt. Pamięta o datach i uroczystościach. Wszystko co schematyczne, da się policzyć, uporządkować, zapisane łatwo, jest przyswajalne i zrozumiałe dla Ryśka. Dlatego z nim trzeba rozmawiać konkretnie, nazywając rzeczy po imieniu.

Koleżanki i koledzy z klasy okazali się dla Ryśka bardzo życzliwi, opiekuńczy, pojmujący i empatyczni. Przekonali się, że można w nim zdobyć świetnego, pomocnego kolegę z nieprzeciętną wiedzą, który na dodatek nią nie epatuje tylko jest nią zachwycony i umie się dzielić z innymi.

Trochę jak w "Trzech muszkieterach" - "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego".
Bardzo polecam.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Nowy autorytaryzm

Rozczarowanie. Książkę reklamowano i zapowiadano jako pracę socjologiczną opartą na wynikach badań w mieście powiatowym na Mazowszu. Tymczasem to tylk...

zgłoś błąd zgłoś błąd