Moda w okupowanej Francji i jej polskie echa
- Kategoria:
- powieść historyczna
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2014-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-01-01
- Liczba stron:
- 452
- Czas czytania
- 7 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301179465
- Tagi:
- moda historia Francja kobiety II wojna światowa
Pierwsza książka o modzie w okupowanej Francji i jej wpływie na modę w ówczesnej Polsce. Autor, na podstawie bogatej literatury i źródeł (m.in. artykułów prasowych, dokumentów, wspomnień), przystępnie ukazuje zapomniany świat mody i elegancji funkcjonujący we Francji mimo trwającej wojny i okupacji – ówczesne kolekcje mody i lansowane kreacje, aktywność domów mody, prasę i reklamę, katalogi i pokazy mody, modę różnych grup społecznych, używane perfumy i kosmetyki oraz wpływ wydarzeń wojennych na zmiany w modzie. W barwnej narracji nie pomija także tła społecznego, życia kulturalno-towarzyskiego prowadzonego w czasie wojny, a później okupacji niemieckiej. Prezentuje też inspirowaną przez Francję modę w Polsce okresu okupacji (w Generalnym Gubernatorstwie) oraz wpływ „zapomnianej” mody lat okupacji na okres powojenny.
Atrakcyjną i integralną częścią publikacji jest estetyczne wnętrze oraz ponad 350 kolorowych ilustracji m.in. z ówczesnej prasy, katalogów, zbiorów muzealnych i prywatnych, bezpośrednio powiązanych z omawianymi kolekcjami, kreacjami czy projektantami.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 91
- 14
- 7
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
II Wojna Światowa zazwyczaj kojarzy się ludziom głównie z cierpieniem, bólem, śmiercią lub po prostu działaniami militarnymi i statystykami. Zapominamy o codzienności. A przecież świat się nie zatrzymał, ludzie wciąż żyli, starali się, by to życie utrzymywało się na odpowiednim poziomie mimo wszystko. To książka także o ludzkiej kreatywności.
W Polsce często utrwala się opinię, że Francja w czasie wojny była słaba, zdradziła nasz kraj, sama również się poddała. Białą flagę uznajemy za symbol Francji, choć zapominamy przy tym, że istniał Ruch Oporu. To wszystko w tym momencie jest nieważne, bo jednego nie możemy im odmówić. Paryż to stolica mody, a Francja jest matką projektantów. Ten kraj nie osiągnąłby tego, gdyby zatrzymał się w miejscu, dlatego nawet w czasie wojny kreatywność Francuzów nie zawodziła. Muszę przyznać, iż w trakcie lektury, momentami podziwiałam ich pomysłowość, a czasem byłam zszokowana niektórymi projektami. Wcześniej militarny styl kojarzył mi się z khaki lub innymi kolorami, a także krojami mundurów. Po lekturze tej książki zrozumiałam, że moda potrafi wyjść znacznie dalej, inspirując się np. różnymi modelami samolotów. Mam wrażenie, że ta aktywność Francuzów w sferze mody, odnalezienie się w trudnych, wojennych okolicznościach było pewnym przejawem walki z wrogiem. Nie pozwolili sobie odebrać w ten sposób tożsamości.
Ta książka to nie tylko pozycja dla miłośników świata mody, lecz również dla amatorów, zwykłych czytelników zainteresowanych innym krajem, przeszłością oraz po prostu życiem ludzi. Autor pisze o projektach modowych z tamtych lat, ale też o ludzkiej codzienności. Sądzę, że to ciekawa książka, ponieważ pokazuje naszą psychikę. U człowieka aktywuje się układ nagrody w mózgu, nie bacząc na okoliczności i wojenną zawieruchę. Każdy z nas chce być atrakcyjny. Ta książka pokazuje, jaki wpływ na społeczeństwo mają trendy. Nie będę zdradzać Wam szczegółów, reszty dowiecie się sami, gdy sięgniecie po "Modę w okupowanej Francji i jej polskie echa" ;) Dodam, że nie zawiodą Was również wrażenia estetyczne, ponieważ w tej publikacji znajduje się wiele pięknych zdjęć.
II Wojna Światowa zazwyczaj kojarzy się ludziom głównie z cierpieniem, bólem, śmiercią lub po prostu działaniami militarnymi i statystykami. Zapominamy o codzienności. A przecież świat się nie zatrzymał, ludzie wciąż żyli, starali się, by to życie utrzymywało się na odpowiednim poziomie mimo wszystko. To książka także o ludzkiej kreatywności.
więcej Pokaż mimo toW Polsce często utrwala się...