Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Moda w okupowanej Francji i jej polskie echa

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
8,44 (9 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
2
9
1
8
5
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788301179465
liczba stron
452
kategoria
historyczna
język
polski
dodała
walkiria

Pierwsza książka o modzie w okupowanej Francji i jej wpływie na modę w ówczesnej Polsce. Autor, na podstawie bogatej literatury i źródeł (m.in. artykułów prasowych, dokumentów, wspomnień), przystępnie ukazuje zapomniany świat mody i elegancji funkcjonujący we Francji mimo trwającej wojny i okupacji – ówczesne kolekcje mody i lansowane kreacje, aktywność domów mody, prasę i reklamę, katalogi i...

Pierwsza książka o modzie w okupowanej Francji i jej wpływie na modę w ówczesnej Polsce. Autor, na podstawie bogatej literatury i źródeł (m.in. artykułów prasowych, dokumentów, wspomnień), przystępnie ukazuje zapomniany świat mody i elegancji funkcjonujący we Francji mimo trwającej wojny i okupacji – ówczesne kolekcje mody i lansowane kreacje, aktywność domów mody, prasę i reklamę, katalogi i pokazy mody, modę różnych grup społecznych, używane perfumy i kosmetyki oraz wpływ wydarzeń wojennych na zmiany w modzie. W barwnej narracji nie pomija także tła społecznego, życia kulturalno-towarzyskiego prowadzonego w czasie wojny, a później okupacji niemieckiej. Prezentuje też inspirowaną przez Francję modę w Polsce okresu okupacji (w Generalnym Gubernatorstwie) oraz wpływ „zapomnianej” mody lat okupacji na okres powojenny.

Atrakcyjną i integralną częścią publikacji jest estetyczne wnętrze oraz ponad 350 kolorowych ilustracji m.in. z ówczesnej prasy, katalogów, zbiorów muzealnych i prywatnych, bezpośrednio powiązanych z omawianymi kolekcjami, kreacjami czy projektantami.

 

źródło opisu: www.pwn.pl/

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/251857/moda-w-oku...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1404
Alicja Kostrzak | 2016-08-21
Na półkach: Przeczytane

II Wojna Światowa zazwyczaj kojarzy się ludziom głównie z cierpieniem, bólem, śmiercią lub po prostu działaniami militarnymi i statystykami. Zapominamy o codzienności. A przecież świat się nie zatrzymał, ludzie wciąż żyli, starali się, by to życie utrzymywało się na odpowiednim poziomie mimo wszystko. To książka także o ludzkiej kreatywności.
W Polsce często utrwala się opinię, że Francja w czasie wojny była słaba, zdradziła nasz kraj, sama również się poddała. Białą flagę uznajemy za symbol Francji, choć zapominamy przy tym, że istniał Ruch Oporu. To wszystko w tym momencie jest nieważne, bo jednego nie możemy im odmówić. Paryż to stolica mody, a Francja jest matką projektantów. Ten kraj nie osiągnąłby tego, gdyby zatrzymał się w miejscu, dlatego nawet w czasie wojny kreatywność Francuzów nie zawodziła. Muszę przyznać, iż w trakcie lektury, momentami podziwiałam ich pomysłowość, a czasem byłam zszokowana niektórymi projektami. Wcześniej militarny styl kojarzył mi się z khaki lub innymi kolorami, a także krojami mundurów. Po lekturze tej książki zrozumiałam, że moda potrafi wyjść znacznie dalej, inspirując się np. różnymi modelami samolotów. Mam wrażenie, że ta aktywność Francuzów w sferze mody, odnalezienie się w trudnych, wojennych okolicznościach było pewnym przejawem walki z wrogiem. Nie pozwolili sobie odebrać w ten sposób tożsamości.
Ta książka to nie tylko pozycja dla miłośników świata mody, lecz również dla amatorów, zwykłych czytelników zainteresowanych innym krajem, przeszłością oraz po prostu życiem ludzi. Autor pisze o projektach modowych z tamtych lat, ale też o ludzkiej codzienności. Sądzę, że to ciekawa książka, ponieważ pokazuje naszą psychikę. U człowieka aktywuje się układ nagrody w mózgu, nie bacząc na okoliczności i wojenną zawieruchę. Każdy z nas chce być atrakcyjny. Ta książka pokazuje, jaki wpływ na społeczeństwo mają trendy. Nie będę zdradzać Wam szczegółów, reszty dowiecie się sami, gdy sięgniecie po "Modę w okupowanej Francji i jej polskie echa" ;) Dodam, że nie zawiodą Was również wrażenia estetyczne, ponieważ w tej publikacji znajduje się wiele pięknych zdjęć.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Dziewczyna z Dzielnicy Cudów

Główną bohaterką jest Nikita - dziewczyna pracująca dla Zakonu Cieni, głównie jako zabójca, ale jeśli dobrze zapłacą to podejmie się wszystkiego. Z po...

zgłoś błąd zgłoś błąd