Doktryna Jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Wydawnictwo: Andrzej Blikle
8,53 (34 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
8
8
11
7
4
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324692712
liczba stron
544
kategoria
poradniki
język
polski
dodał
z10l0

Część I: Wprowadzenie (rozdziały 1 i 2) Wyjaśniam dla kogo napisałem tę książkę i na czym polegają podstawowe paradygmaty zarządzania kompleksową jakością (TQM): co to jest ja-kość, jak ją mierzymy i jak ją tworzymy. Zaczynam też oswajać czytelnika z myślą, że TQM to nie kolejna technika menadżerska, ale nowa filozofia zarządzania, której opanowanie i wdrożenie wymaga porzucenia wielu utartych...

Część I: Wprowadzenie (rozdziały 1 i 2) Wyjaśniam dla kogo napisałem tę książkę i na czym polegają podstawowe paradygmaty zarządzania kompleksową jakością (TQM): co to jest ja-kość, jak ją mierzymy i jak ją tworzymy. Zaczynam też oswajać czytelnika z myślą, że TQM to nie kolejna technika menadżerska, ale nowa filozofia zarządzania, której opanowanie i wdrożenie wymaga porzucenia wielu utartych mitów.

Część II: Przywództwo (rozdziały od 3 do 9) Ta część jest poświęcona najważniejszym i zarazem najtrudniejszym do wdrożenia aspektom zarządzania jakością, jakimi są aspekty związane z motywowaniem, budowaniem zespołu i utrzymywaniem partnerskich relacji pomiędzy liderem i zespołem. Staram się wyjaśnić, jakimi drogami lider powinien budować zaangażowanie zespołu i sprawiać, aby jego członkom chciało się chcieć. Bez opanowania tej wiedzy, wdrożenie TQM nie jest możliwe. Rozstajemy się z mitem, że głównym zadaniem lidera jest wydawanie poleceń i kontrola ich wykonania, a także, że kij i marchewka to najskuteczniejsze narzędzia motywowania. W szczególności głębokiej rewizji zostaje poddany paradygmat zarządzania przy pomocy budżetów traktowanych jako kontrakty menadżerskie.

Część III: Komunikacja interpersonalna (rozdziały 10, 10 i 12) O ile Część II wyjaśnia w jaki sposób lider powinien budować swoje relacje z zespołem, o tyle ta jest poświęcona budowaniu indywidualnych relacji pomiędzy ludźmi w ogólności, co w naszym przypadku przekłada się na budowanie relacji pomiędzy członkami zespołu, wśród których lider jest jednym z nich. Rozstajemy się z mitem, że lider powinien być sędzią lub prokuratorem oraz, że aby jedna ze stron sporu wygrała, druga musi przegrać.

Część IV: Posłysz głos procesu losowego (rozdziały od 13 do 16) Ta część rozpoczyna prezentację technicznych narzędzi TQM, kontynuowaną w częściach V i VI. Omówiona w niej metoda kart kontrolnych Shewharta stanowi podstawowe narzędzie statystyczne stosowane przy ocenie przebiegu procesów losowych, z którymi każdy menadżer spotyka się na co dzień w swojej praktyce zawodowej. Rozstajemy się z mitem, że każda zmienność ma swoją identyfikowalną przyczynę i że w każdym przypadku wystarczy chcieć, aby móc.

Część V: Zarządzanie procesowe (rozdziały od 17 do 20) Omawiam nowy paradygmat zarządzania operacyjnego, gdzie synchronizacja pracy jednostek organizacyjnych firmy dokonuje się przez ich bilateralne kontakty, a nie przez realizację poleceń kierownictwa. Zarządzanie procesowe wyposaża też firmę w narzędzia gwarantujące docieranie pochodzącej od klienta informacji o jakości na wszystkie stanowiska pracy. Rozstajemy się z mitem, że wywodząca się z armii hierarchiczna struktura zarządzania firmą jest jedyną możliwą.

Część VI: Koła jakości (rozdziały 21 i 22) Kontynuacja wykładu o technicznych aspektach TQM poświęcona wiedzy o organizowaniu pracy kół jakości i o narzędziach, jakimi te koła najczęściej się posługują. Rozstajemy się z mitem, że jakość tworzy w firmie wydział do spraw ja-kości.

Część VII: Nowa epoka w zarządzaniu (rozdziały 23 i 24) Pewnie nikt dziś nie potrafi przewidzieć, jak będą wyglądały firmy za sto lat, jednak kierunki zmian są już dość wyraźnie zaznaczone. Tym zagadnieniom, a także praktycznym zasadom wdrażania TQM, poświęcona jest ostatnia część mojej książki.

 

źródło opisu: http://www.moznainaczej.com.pl/moja-ksiazka

źródło okładki: http://www.moznainaczej.com.pl/moja-ksiazka

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (291)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 243
Krzysiek | 2018-08-30
Na półkach: 2018, Przeczytane
Przeczytana: 30 sierpnia 2018

Doktrynę Jakości po prostu trzeba przeczytać... ale później do niej wracać, wracać, wracać i wdrażać w życie! Istne kompendium wiedzy o inteligentnym zarządzaniu, motywacji i ogólnie podejściu do wielu spraw nie tylko biznesowych. Szczerze polecam!

PS. Co najważniejsze, bo nie wszyscy wiedzą... książka jest dostępna na stronie autora w PDF za free!

książek: 80
Marjory | 2013-12-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Czytałam w formie ebooka, ale kiedy książka wyjdzie już drukiem, co niebawem ma się podobno wydarzyć, chętnie kupię fizyczny egzemplarz.

Nazwa domeny, z której można pobrać ebook - można inaczej - mówi wszystko ;) Ta książką jest o całkiem innym podejściu do zarządzania firmą. Innym sposobie motywowania pracowników, współpracy, realizacji zadań - innym niż to co powszechnie jest w modzie i co prowadzi wiele firm, często korporacji. Czasem świadomie, bazując na pseudo argumentach lub fałszywych eksperymentach dotyczących chociażby motywacji, czasem powielając pewne zachowania i nieświadomie kopiując to, co niewłaściwe.

Ta pozycja to wspaniałe źródło wiedzy na temat TQM. Koncpepcji, która na wielu studiach z zarządzania jest traktowana po macoszemu - jedynie jako ciekawostka. Koncepcji, której wielu ludzi nie rozumie - skupiając się tylko na haśle "jakość", bez głębszego zrozumienia o co tak naprawdę chodzi i z czego ta jakość wynika.

Andrzej Blikle jest prawdziwym prekursorem...

książek: 1243
MoznaPrzeczytac | 2014-07-25
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: 24 lipca 2014

Książki na temat optymalizacji i zarządzania firmą bądź zespołem można z grubsza podzielić na dwie grupy – teoretyczne i praktyczne. Doktryna jakości Andrzeja Jacka Blikle to właśnie hybryda obu tych grup. Są tu porady jak zarządzać, a powstały one na podstawie 20 lat prowadzenia przez autora rodzinnej firmy w Warszawie. Mamy więc równocześnie poradnik, studium przypadku, zbiór narzędzi oraz obszerny komentarz na temat pewnej filozofii zarządzania jakością poprzez wprowadzenie metody TQM (Total Quality Management).

Książka skupia się na metodzie zarządzania kompleksową jakością. Jak wyjaśnia sam autor nie jest to kolejna technika menadżerska jakich mnóstwo możemy spotkać w ostatnich latach. TQM to dość nowa filozofia zarządzania. Aby ją zrozumieć i opanować należy najpierw zmierzyć się z pewnymi utartymi schematami, które autor wraz tokiem książki ostatecznie zalicza do mitów. Dla przykładu należy porzucić przekonanie, że to nagroda jest główną motywacja, a kreatywność ma wyzwalać...

książek: 393
GZal | 2016-09-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 15 września 2016

Coraz częściej i głośniej mówi się w Polsce o braku klasy wielu naszych menadżerów. O “feudalnym” modelu zarządzania, w którym jest ekonom i podwłądni. Ekonom może wszystko, zaś podwładni pokornie znoszą jego fanaberie. Atmosfera w firmach na tym cierpi, ludzie są nielojalni, przełożeni tę nielojalność widzą i reagują na nią złością i lękiem. Rodzi to bunt i stres u obu stron.

Brakuje w tym wszystkim duchu partnerstwa, porozumienia, wzajemnego szacunku. Oskarżenia, poddaństwo, lizusostwo, gierki korporacyjne. Nie tak dawno znajomy pracujący przez lata w kilku firmach na terenie Europy zaczął współpracę w polskim oddziale globalnej firmy. Po kilku dniach otrzymał sugestię, że nie powinien się bratać ze swoimi podwładnymi. Usłyszał – „muszą się ciebie bać.”

Co jakiś czas słyszę historie, gdy ktoś otrzymuje awans i ludzie zaczynają się zastanawiać, co takiej osobie odbiło, bo nagle zaczyna się zachowywać nie jak partner czy zarządzający, tylko właśnie jak ekonom. Korzystając z...

książek: 751
LordRuthven | 2016-10-14
Na półkach: Przeczytane, 2016
Przeczytana: 14 października 2016

Uwaga dla przyszłych czytelników tej książki. O ile w pierwszej części jest intrygująco i lekko o tyle druga część (powiedzmy ostatnia ćwiartka) jest już bardzo konkretna, z rozbudowanymi przykładami, sporo ilością tabelek i szczegółowych opisów. Zdecydowanie część praktyczna jest materiałem, do którego każdy czytelnik będzie wracał, jeśli podejmie próbę wdrożenia TQM w swojej firmie.

książek: 669
scirus | 2015-02-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Świetnie napisana "cegła" opisujące model jakości promowamy przez autora. Wieloletnie doświadczenie autora w obszarze zarządzania jakością jest wyczuwalne w treści tej pozycji. Polecam ją wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem w praktyce. Jednak w celu jej dobrego zrozumienia wymagana jest praktyka w zarządzaniu.

książek: 108
Vmark | 2015-01-03
Na półkach: Przeczytane

Książka pokazuje zupełnie nowe podejście do zarządzania. Każdy kto interesuję się tym zagadnieniem powinien ją przeczytać. Autor burzy praktycznie cały dotychczasowy pogląd, że metoda kija i marchewki jest najlepsza... Polecam przeczytać, przemyśleć i wyciągnąć wnioski!

książek: 151
Maks | 2018-02-28
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 28 lutego 2018

Polecam. Książka stosunkowo krótka, stanowi treściwą oraz skuteczną próbę wdrożenia doktryny jakości wzorowanej na metodologii japońskiej jak six sigma.
Pan Blikle pokazuje, że każdy proces w firmie może i powinien być z upływem czasu ulepszany

książek: 47
Maciek | 2018-06-01
Na półkach: Ulubione, Przeczytane
Przeczytana: 04 lutego 2018

Bardzo dobry wstęp do TQM. Bogata bibliografia, książka napisana w sposób "naukowy" (w przeciwieństwie do licznych w tej dziedzinie "poradników").

książek: 7
Maciej Sasin | 2015-08-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 30 sierpnia 2014

Bardzo dobra, rzeczowa pozycja, ale przede wszystkim mądrze napisana przez człowieka z dużym doświadczeniem. Polecam serdecznie

zobacz kolejne z 281 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd