Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Wydawnictwo: Helion
8,53 (34 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
8
8
11
7
4
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324635566
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Wyróżnienie dla "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" podczas 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko Naukowej. ECONOMICUS 2015 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"   Książka dostępna również w twardej oprawie » Nowa filozofia zarządzania Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie...

Wyróżnienie dla "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" podczas 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko Naukowej.







ECONOMICUS 2015 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"



 


Książka dostępna również w twardej oprawie »

Nowa filozofia zarządzania

Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki Doktryny jakości.

Początki oczywiście nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna… Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. Pamiętam, jak nasz pierwszy nauczyciel TQM, Jim Murray, wyraził zdumienie, że moi pracownicy zgodzili się poświęcić na szkolenie dni wolne od pracy. „W Anglii to by nie było możliwe” - powiedział.

Oczywiście na naukach Jima się nie skończyło. Dzięki niemu zacząłem jeździć do Anglii na coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM), a zdobywaną tam (również za pośrednictwem wielu znakomitych książek) wiedzę niezwłocznie przekazywałem moim pracownikom prowadząc dla nich wykłady. Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. I tak narodziło się moje konwersatorium z TQM, które prowadzę od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp wolny, a informacje o programie można znaleźć na mojej witrynie www.moznainaczej.com.pl. To taka moja prywatna misja, gdyż uważam, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki.


Andrzej Jacek Blikle - profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk). Prezes zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Rady Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz ponad dwudziestu innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990 – 2010 kierował firmą A.Blikle rozwijając ją w tym czasie z jednej cukierni do 15 placówek w Warszawie i 8 w sieci franchisingu poza Warszawą. Dziś jest członkiem jej rady nadzorczej.


Patroni wydania:

 

źródło opisu: Helion

źródło okładki: Helion

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (13)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1260
PrzeCzytana | 2019-06-05
Na półkach: Przeczytane, Biznes, Mam papier
Przeczytana: 05 czerwca 2019

"Doktryna jakości" przez długi czas była moim wyrzutem sumienia. Zaczęłam tę książkę czytać około roku temu. Na początku zachwyciłam się ideami, które są w niej opisane i czytanie szło szybko, ale w okolicach 90% na chwilę ją odłożyłam. I tak pozostała odłożona przez rok, zerkając na mnie z półki.

Aż w końcu kilka dni temu znów wzięłam ją do ręki i stwierdziłam, że jest to jedna z najbardziej pozaznaczanych książek w mojej biblioteczce. Na oko przykleiłam kilkadziesiąt zakładek na 600 stron książki. Zaczęłam więc przyglądać się tym zakładkom i przypomniałam sobie, dlaczego byłam tą książką tak zachwycona.

Kim jest Blikle?

Bliklego nie trzeba raczej przedstawiać. To nazwisko dobrze znają szczególnie łasuchy, bo po ich pączki w tłusty czwartek ustawiają się kolejki i ten, kto nie jadł pączków od Bliklego, to niewiele jadł. :~) Andrzej Jacek Blikle to profesor matematyki, który przez dwadzieścia lat (1990 – 2010) zarządzał rodzinną firmą i rozwinął ją z jednej cukierni do piętnastu...

książek: 60
DamianoMilano | 2019-01-20
Na półkach: Przeczytane

Elementarz zarządzania. Pozycja obowiązkowa.

książek: 271
Krzysiek | 2018-08-30
Na półkach: Przeczytane, 2018
Przeczytana: 30 sierpnia 2018

Doktrynę Jakości po prostu trzeba przeczytać... ale później do niej wracać, wracać, wracać i wdrażać w życie! Istne kompendium wiedzy o inteligentnym zarządzaniu, motywacji i ogólnie podejściu do wielu spraw nie tylko biznesowych. Szczerze polecam!

PS. Co najważniejsze, bo nie wszyscy wiedzą... książka jest dostępna na stronie autora w PDF za free!

książek: 111
Maciek | 2018-06-01
Na półkach: Przeczytane, Ulubione
Przeczytana: 04 lutego 2018

Bardzo dobry wstęp do TQM. Bogata bibliografia, książka napisana w sposób "naukowy" (w przeciwieństwie do licznych w tej dziedzinie "poradników").

książek: 185
Maks | 2018-02-28
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 28 lutego 2018

Polecam. Książka stosunkowo krótka, stanowi treściwą oraz skuteczną próbę wdrożenia doktryny jakości wzorowanej na metodologii japońskiej jak six sigma.
Pan Blikle pokazuje, że każdy proces w firmie może i powinien być z upływem czasu ulepszany

książek: 747
LordRuthven | 2016-10-14
Na półkach: Przeczytane, 2016
Przeczytana: 14 października 2016

Uwaga dla przyszłych czytelników tej książki. O ile w pierwszej części jest intrygująco i lekko o tyle druga część (powiedzmy ostatnia ćwiartka) jest już bardzo konkretna, z rozbudowanymi przykładami, sporo ilością tabelek i szczegółowych opisów. Zdecydowanie część praktyczna jest materiałem, do którego każdy czytelnik będzie wracał, jeśli podejmie próbę wdrożenia TQM w swojej firmie.

książek: 498
GZal | 2016-09-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 15 września 2016

Coraz częściej i głośniej mówi się w Polsce o braku klasy wielu naszych menadżerów. O “feudalnym” modelu zarządzania, w którym jest ekonom i podwłądni. Ekonom może wszystko, zaś podwładni pokornie znoszą jego fanaberie. Atmosfera w firmach na tym cierpi, ludzie są nielojalni, przełożeni tę nielojalność widzą i reagują na nią złością i lękiem. Rodzi to bunt i stres u obu stron.

Brakuje w tym wszystkim duchu partnerstwa, porozumienia, wzajemnego szacunku. Oskarżenia, poddaństwo, lizusostwo, gierki korporacyjne. Nie tak dawno znajomy pracujący przez lata w kilku firmach na terenie Europy zaczął współpracę w polskim oddziale globalnej firmy. Po kilku dniach otrzymał sugestię, że nie powinien się bratać ze swoimi podwładnymi. Usłyszał – „muszą się ciebie bać.”

Co jakiś czas słyszę historie, gdy ktoś otrzymuje awans i ludzie zaczynają się zastanawiać, co takiej osobie odbiło, bo nagle zaczyna się zachowywać nie jak partner czy zarządzający, tylko właśnie jak ekonom. Korzystając z...

książek: 1776

To lektura obowiązkowa dla wszystkich menadżerów.

książek: 7
Maciej Sasin | 2015-08-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 30 sierpnia 2014

Bardzo dobra, rzeczowa pozycja, ale przede wszystkim mądrze napisana przez człowieka z dużym doświadczeniem. Polecam serdecznie

książek: 717
scirus | 2015-02-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Świetnie napisana "cegła" opisujące model jakości promowamy przez autora. Wieloletnie doświadczenie autora w obszarze zarządzania jakością jest wyczuwalne w treści tej pozycji. Polecam ją wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem w praktyce. Jednak w celu jej dobrego zrozumienia wymagana jest praktyka w zarządzaniu.

zobacz kolejne z 3 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
zgłoś błąd zgłoś błąd