Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera

Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Wydawnictwo: Onepress
8,17 (58 ocen i 14 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
12
8
24
7
7
6
5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
data wydania
ISBN
9788324630592
liczba stron
288
słowa kluczowe
modele biznesowe, biznes, poradniki
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Mariusz

Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo — dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych! Alexander Osterwalder, Yves Pigneur - Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów; - Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe...

Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo — dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur


- Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów;
- Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę;
- Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań.

"Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To na pewno się nie przyjmie!"

A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!

Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?

Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich… nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.

470 menedżerów i specjalistów z 45 krajów, dla których wymyślanie i wdrażanie innowacji to chleb powszedni, pokaże Ci, że ten z pozoru niejasny proces można skutecznie usystematyzować!

Rzuć więc wyzwanie utartym schematom myślenia i przestarzałym rozwiązaniom! Masz okazję wykorzystać wiedzę i doświadczenie najsłynniejszych praktyków oraz strategów tej dziedziny, aby nauczyć się, jak metodycznie poszukiwać wizjonerskich pomysłów, opracowywać je i wcielać w życie biznesowe, a także przekuwać w dochodowe projekty!

Oto przewodnik od wizjonerów dla wizjonerów!

A zatem koniec z nudną, suchą teorią! Wiedza czysto praktyczna, podana w nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie sposób! Liczne rysunki, wzięte z życia ciekawe przykłady i gotowe, sprawdzone scenariusze do wykorzystania od zaraz. Tak wygląda nowoczesny podręcznik dla ludzi biznesowego czynu!

A zatem do dzieła! Od wizjonera do milionera!

 

źródło opisu: Wydawnictwo Onepress, 2012

źródło okładki: http://onepress.pl/ksiazki/tworzenie-modeli-biznes...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (14)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 307
Patryk8888 | 2019-03-05
Na półkach: Przeczytane, Marka

Po tej książce można spokojnie stwierdzić, że modele biznesowe są lepsze niż biznes plany które są już raczej formą przestarzałą.

książek: 49
Michal | 2019-01-02
Przeczytana: 17 marca 2018

Książka do której co jakiś czas wracam. Jej nie należy czytać i następnie notować/zapamiętywać - ją należy czytać i następnie z nią robić. Absolutnie świetnie przedstawia różne aspekty jakie należy zrozumieć prowadząc własny biznes (lub nawet chcąc zaproponować rozwiązanie klientowi). Jeśli ktoś profesjonalnie chce podchodzić do wykonywanego zawodu, gdzie ma kontakt z klientem, to ta książka jest obowiązkowa.

książek: 390
piotk | 2017-06-23
Na półkach: Przeczytane

Niestety nie udało mi się dobrnąć do końca. Wg mnie napisania dziwnie, bez polotu. Nie zachęciła mnie do planowania według podanej metody.

książek: 193
Maks | 2017-05-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 lutego 2014

Niekonwencjonalna, model w sumie został pewnym standardem ogólnym i wielu autorów powołuje się na Osterwaldera.

książek: 213
moneygrabbing | 2017-03-23
Przeczytana: 23 marca 2017

Bardzo fajna książka dla ludzi, którzy rozwijają biznesy, praktyczne przykłady pokazujące jak model biznesowy wpływa na funkcjonowanie firmy. Książka ma to do siebie, że nie jest zwykłą znaną nam książka - znajdziesz tam liczne obrazki, kolumny wyszczególnienie itd - nie musisz już podkreślać wszystko co ważna jest wyszczególnione. Książka tylko dla ludzi skupionych na rozwoju biznesu. Ja parę rzeczy dowiedziałem się polecam zajrzeć do książki.

książek: 139
Filip | 2017-01-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 22 kwietnia 2019

Dobra..

książek: 19
felipee86 | 2016-07-27
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 31 grudnia 2015

Kopalnia wiedzy - bardzo dobry tytuł.
Na wstępie chciałbym gorąco polecić tą książkę wszystkim, którzy zamierzają otworzyć lub usprawnić swoją firmę. Książka jest istną kopalnią wiedzy w temacie budowania biznesu korzystając z kilku podstawowych narzędzi do kreowania jak np. schematy modeli biznesowych, analiza SWOT itp. Zawiera wiele ciekawych i przydatnych przykładów zaczerpniętych z wielkich korporacji, które osiągnęły sukces na rynku międzynarodowym. Tworzona była przez ludzi z branży w oparciu o ich doświadczenia. W jej utworzeniu pomagała również społeczność internetowa - co na pewno jest jej wielką zaletą - gdyż bazuje na rzeczywistych przykładach z życia wziętych. Uważam, że jedyny jej minus, który odbiera gwiazdkę to to, że treść została wstawiona w wąskie ramy schematu wyjściowego, przez co niektóre przykłady nie są za jasne i przejrzyste - oczywiście to moje osobiste wrażenie i możliwe, że Tobie nie będzie to tak przeszkadzało.
Książka jest też świetnie ilustrowana co...

książek: 262
Sejbyl | 2016-07-07
Przeczytana: maj 2016

Treść przedstawiona w bardzo ciekawy sposób. Wiele zawartych w niej informacji zdaje się być jednak bardzo oczywistych.

książek: 29
Qbasista | 2015-08-31
Na półkach: Przeczytane, Ulubione

Książka pozwalająca ocenić model biznesowy naszej firmy. W prosty sposób daje obraz tego jak generujemy przychody, a jeśli nie gdzie najprawdopodobniej popełniamy błędy. Książka odmieniła moje spojrzenie na biznes. Z całego serca polecam.

książek: 262
Zzyciaksiazek | 2015-07-29
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: marzec 2012

„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” nie jest zwykłych podręcznikiem pozwalającym poznać budowę i elementy klasycznego biznesplanu. To nie zawarte na blisko 300 stronach kompendium wiedzy o tym, jak stworzyć własny biznes. To zaproszenie w podróż, gdzie biznes jest wciągającą i pasjonującą przygodą.

Podejście do biznesu twórców „Podręcznika wizjonera” to mix stylu Richarda Bransona i akademickiej postawy wobec powstawania przedsięwzięcia.

To, z jednej strony, schemat (uproszczony, uniwersalny, zawierający kluczowe elementy klasycznego biznesplanu), z drugiej kreatywna próba wypełnienia go pasją i radością z tworzenia czegoś nowego. Ważna jest analiza rynku, zestawienia, kalkulacje, wyciąganie wniosków z zapełnionych liczbami tabel i raportów o konkurencji. Potrzebna jest również pasja i otwartość umysłu. Dzięki temu można stworzyć coś nowego i poczuć się „artystą” w świecie biznesu.

Właśnie o tym jest książka przetłumaczona przez Bartosza Sałbuta. To zachęta do...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd