Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji

Wydawnictwo: Onepress
8,48 (44 ocen i 13 opinii) Zobacz oceny
10
10
9
12
8
15
7
4
6
2
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788328330306
liczba stron
608
słowa kluczowe
Organizacje turkusowe
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
ppepito13

Pracuj z sensem! Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich...

Pracuj z sensem!
Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe.

W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu.
Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania.

Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.

 

źródło opisu: Onepress

źródło okładki: http://www.moznainaczej.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (356)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 271
Krzysiek | 2018-08-30
Na półkach: Przeczytane, 2018
Przeczytana: 30 sierpnia 2018

Doktrynę Jakości po prostu trzeba przeczytać... ale później do niej wracać, wracać, wracać i wdrażać w życie! Istne kompendium wiedzy o inteligentnym zarządzaniu, motywacji i ogólnie podejściu do wielu spraw nie tylko biznesowych. Szczerze polecam!

PS. Co najważniejsze, bo nie wszyscy wiedzą... książka jest dostępna na stronie autora w PDF za free!

książek: 80
Marjory | 2013-12-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Czytałam w formie ebooka, ale kiedy książka wyjdzie już drukiem, co niebawem ma się podobno wydarzyć, chętnie kupię fizyczny egzemplarz.

Nazwa domeny, z której można pobrać ebook - można inaczej - mówi wszystko ;) Ta książką jest o całkiem innym podejściu do zarządzania firmą. Innym sposobie motywowania pracowników, współpracy, realizacji zadań - innym niż to co powszechnie jest w modzie i co prowadzi wiele firm, często korporacji. Czasem świadomie, bazując na pseudo argumentach lub fałszywych eksperymentach dotyczących chociażby motywacji, czasem powielając pewne zachowania i nieświadomie kopiując to, co niewłaściwe.

Ta pozycja to wspaniałe źródło wiedzy na temat TQM. Koncpepcji, która na wielu studiach z zarządzania jest traktowana po macoszemu - jedynie jako ciekawostka. Koncepcji, której wielu ludzi nie rozumie - skupiając się tylko na haśle "jakość", bez głębszego zrozumienia o co tak naprawdę chodzi i z czego ta jakość wynika.

Andrzej Blikle jest prawdziwym prekursorem...

książek: 1313
MoznaPrzeczytac | 2014-07-25
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: 24 lipca 2014

Książki na temat optymalizacji i zarządzania firmą bądź zespołem można z grubsza podzielić na dwie grupy – teoretyczne i praktyczne. Doktryna jakości Andrzeja Jacka Blikle to właśnie hybryda obu tych grup. Są tu porady jak zarządzać, a powstały one na podstawie 20 lat prowadzenia przez autora rodzinnej firmy w Warszawie. Mamy więc równocześnie poradnik, studium przypadku, zbiór narzędzi oraz obszerny komentarz na temat pewnej filozofii zarządzania jakością poprzez wprowadzenie metody TQM (Total Quality Management).

Książka skupia się na metodzie zarządzania kompleksową jakością. Jak wyjaśnia sam autor nie jest to kolejna technika menadżerska jakich mnóstwo możemy spotkać w ostatnich latach. TQM to dość nowa filozofia zarządzania. Aby ją zrozumieć i opanować należy najpierw zmierzyć się z pewnymi utartymi schematami, które autor wraz tokiem książki ostatecznie zalicza do mitów. Dla przykładu należy porzucić przekonanie, że to nagroda jest główną motywacja, a kreatywność ma wyzwalać...

książek: 490
GZal | 2016-09-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 15 września 2016

Coraz częściej i głośniej mówi się w Polsce o braku klasy wielu naszych menadżerów. O “feudalnym” modelu zarządzania, w którym jest ekonom i podwłądni. Ekonom może wszystko, zaś podwładni pokornie znoszą jego fanaberie. Atmosfera w firmach na tym cierpi, ludzie są nielojalni, przełożeni tę nielojalność widzą i reagują na nią złością i lękiem. Rodzi to bunt i stres u obu stron.

Brakuje w tym wszystkim duchu partnerstwa, porozumienia, wzajemnego szacunku. Oskarżenia, poddaństwo, lizusostwo, gierki korporacyjne. Nie tak dawno znajomy pracujący przez lata w kilku firmach na terenie Europy zaczął współpracę w polskim oddziale globalnej firmy. Po kilku dniach otrzymał sugestię, że nie powinien się bratać ze swoimi podwładnymi. Usłyszał – „muszą się ciebie bać.”

Co jakiś czas słyszę historie, gdy ktoś otrzymuje awans i ludzie zaczynają się zastanawiać, co takiej osobie odbiło, bo nagle zaczyna się zachowywać nie jak partner czy zarządzający, tylko właśnie jak ekonom. Korzystając z...

książek: 1253
PrzeCzytana | 2019-06-05
Na półkach: Przeczytane, Biznes, Mam papier
Przeczytana: 05 czerwca 2019

"Doktryna jakości" przez długi czas była moim wyrzutem sumienia. Zaczęłam tę książkę czytać około roku temu. Na początku zachwyciłam się ideami, które są w niej opisane i czytanie szło szybko, ale w okolicach 90% na chwilę ją odłożyłam. I tak pozostała odłożona przez rok, zerkając na mnie z półki.

Aż w końcu kilka dni temu znów wzięłam ją do ręki i stwierdziłam, że jest to jedna z najbardziej pozaznaczanych książek w mojej biblioteczce. Na oko przykleiłam kilkadziesiąt zakładek na 600 stron książki. Zaczęłam więc przyglądać się tym zakładkom i przypomniałam sobie, dlaczego byłam tą książką tak zachwycona.

Kim jest Blikle?

Bliklego nie trzeba raczej przedstawiać. To nazwisko dobrze znają szczególnie łasuchy, bo po ich pączki w tłusty czwartek ustawiają się kolejki i ten, kto nie jadł pączków od Bliklego, to niewiele jadł. :~) Andrzej Jacek Blikle to profesor matematyki, który przez dwadzieścia lat (1990 – 2010) zarządzał rodzinną firmą i rozwinął ją z jednej cukierni do piętnastu...

książek: 747
LordRuthven | 2016-10-14
Na półkach: Przeczytane, 2016
Przeczytana: 14 października 2016

Uwaga dla przyszłych czytelników tej książki. O ile w pierwszej części jest intrygująco i lekko o tyle druga część (powiedzmy ostatnia ćwiartka) jest już bardzo konkretna, z rozbudowanymi przykładami, sporo ilością tabelek i szczegółowych opisów. Zdecydowanie część praktyczna jest materiałem, do którego każdy czytelnik będzie wracał, jeśli podejmie próbę wdrożenia TQM w swojej firmie.

książek: 110
Vmark | 2015-01-03
Na półkach: Przeczytane

Książka pokazuje zupełnie nowe podejście do zarządzania. Każdy kto interesuję się tym zagadnieniem powinien ją przeczytać. Autor burzy praktycznie cały dotychczasowy pogląd, że metoda kija i marchewki jest najlepsza... Polecam przeczytać, przemyśleć i wyciągnąć wnioski!

książek: 715
scirus | 2015-02-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Świetnie napisana "cegła" opisujące model jakości promowamy przez autora. Wieloletnie doświadczenie autora w obszarze zarządzania jakością jest wyczuwalne w treści tej pozycji. Polecam ją wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem w praktyce. Jednak w celu jej dobrego zrozumienia wymagana jest praktyka w zarządzaniu.

książek: 182
Maks | 2018-02-28
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 28 lutego 2018

Polecam. Książka stosunkowo krótka, stanowi treściwą oraz skuteczną próbę wdrożenia doktryny jakości wzorowanej na metodologii japońskiej jak six sigma.
Pan Blikle pokazuje, że każdy proces w firmie może i powinien być z upływem czasu ulepszany

książek: 111
Maciek | 2018-06-01
Na półkach: Przeczytane, Ulubione
Przeczytana: 04 lutego 2018

Bardzo dobry wstęp do TQM. Bogata bibliografia, książka napisana w sposób "naukowy" (w przeciwieństwie do licznych w tej dziedzinie "poradników").

zobacz kolejne z 346 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd