Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Auschwitz i Holokaust. Dylematy i wyzwania polskiej edukacji

Wydawnictwo: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau
5 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-60210-76-5
liczba stron
397
słowa kluczowe
Żydzi, Auschwitz, Holocaust
język
polski
dodała
Juta

Inspiracją do powstania tej książki była ogólnopolska konferencja naukowo-dydaktyczna pt. "Auschwitz i Holokaust - dylematy i wyzwania polskiej edukacji" zorganizowana przez Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście we współpracy z Centrum Badania Holokaustu UJ, która odbyła się w październiku 2008 r. Jej głównym celem było podsumowanie polskiego dorobku naukowo-dydaktycznego w...

Inspiracją do powstania tej książki była ogólnopolska konferencja naukowo-dydaktyczna pt. "Auschwitz i Holokaust - dylematy i wyzwania polskiej edukacji" zorganizowana przez Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście we współpracy z Centrum Badania Holokaustu UJ, która odbyła się w październiku 2008 r. Jej głównym celem było podsumowanie polskiego dorobku naukowo-dydaktycznego w tej dziedzinie oraz zastanowienie się nad obecnymi dylematami i wyzwaniami związanymi z nauczaniem o Auschwitz i Holokauście w przyszłości. Przedmiotem refleksji dydaktycznej w ww. wymienionej publikacji są zarówno metody, jak i środki dydaktyczne do nauczania o Auschwitz i Holokauście. Rozważania te dotyczą np. kwestii wykorzystania w szkole audiowizualnych relacji ocalonych z zagłady i jej świadków, sztuki współczesnej, twórczości artystycznej więźniów, technik audiowizualnych, historii oralnej, pracy metodą dramy czy WebQuest. Książka umiejętnie łączy sferę nauki ze sferą dydaktyki. Teksty wybitnych badaczy dziejów edukacji, także psychologów, dobrze korespondują z tym, co mają do powiedzenia praktycy eduakcji. Stanowi ona zatem cenny materiał pomocniczy dla osób zajmujących się nauczaniem o Holokauście, przede wszystkim nauczycieli, jak i dla tych wszystkich, którzy zajmują się upamiętnianiem i upowszechnianiem wiedzy na ten temat.

 

źródło opisu: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, 2008

źródło okładki: http://pl.auschwitz.org/m/index.php?page=shop.prod...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (13)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 325
Juta | 2012-05-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 maja 2012
książek: 3204
basdzi | 2017-03-13
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 787
Karolina | 2016-02-06
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 16
Iwona Szydło | 2016-01-09
Na półkach: Przeczytane
książek: 14
NicoleGanbold | 2015-05-16
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 729
monika | 2015-03-05
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 228
occultus | 2013-10-19
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 268
manson | 2013-09-25
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1475
ola | 2013-04-26
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 258
yanusz | 2013-02-19
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 3 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd