Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
- Kategoria:
- poradniki
- Seria:
- Punkty Przełomowe
- Tytuł oryginału:
- Onward: How Starbucks Fought for Its Life without Losing Its Soul
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2012-03-12
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-03-12
- Liczba stron:
- 312
- Czas czytania
- 5 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324016884
- Tłumacz:
- Mariusz Gądek
W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął
wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.
Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła:
„Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.
Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.
Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”.
Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi.
Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.
Efekt?
Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach.
Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom lodu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.
STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 313
- 83
- 29
- 10
- 10
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
Dodaj cytat
Opinia
Najwyższa nota. Przeczytałam tę książkę w dwa dni. Z wypiekami na twarzy. Wypisywałam na kartce pomysły i to, co mniej w niej wzrusza (wzrusza!). Że kubki z imionami, że tablice z ogłoszeniami, że obsługa zna imiona dzieci klientów, że kierownictwo jedzie bezinteresownie pomagać w usuwaniu skutków Katriny. Nie bywam w Starbucksie, ale autentycznie – chyba zacznę. Nie chodzi o to, że książka jest reklamą. Chodzi o to, że ta książka, a właściwie autor, który jest doskonałym liderem, wyzwala emocje. Pokazuje przykład, daje propozycje, podkreśla, że warto ku czemuś dążyć i w dodatku osiąga sukces. Teraz ja chcę coś zrobić. Chcę działać. Pomysły to jest najważniejsza rzecz na świecie. :)
Najwyższa nota. Przeczytałam tę książkę w dwa dni. Z wypiekami na twarzy. Wypisywałam na kartce pomysły i to, co mniej w niej wzrusza (wzrusza!). Że kubki z imionami, że tablice z ogłoszeniami, że obsługa zna imiona dzieci klientów, że kierownictwo jedzie bezinteresownie pomagać w usuwaniu skutków Katriny. Nie bywam w Starbucksie, ale autentycznie – chyba zacznę. Nie chodzi...
więcej Pokaż mimo to