Opinie użytkownika
Książka to druga pozycja dziecięcej serii „Jesteś Ważny”. Opowiada o tym, jak budować zdrowe i zadowalające relacje z rówieśnikami.
Przyjaciele Pinka to Lulka, Bingo i Leo. Spędzają ze sobą wiele czasu, ale jak to bywa nawet w najlepszych relacjach, doświadczają oni czasami pewnych problemów. Książka ta uczy, kim jest przyjaciel i jak być dobrym przyjacielem. Ponadto,...
Książki Pana Jakuba Małeckiego biorę w ciemno. Jak dotąd mnie nie zawiódł i po tej lekturze to się nie zmieniło. Autor ponownie daje dojść do głosu bohaterom nieco osobliwym – ojcu, który tańczy za szybą, Łucji, którą niszczą ambicje i pasja, oraz Anastazji – dziewczynce z porażeniem mózgowym. Uwielbiam postaci nietuzinkowe, momentami ekscentryczne i może dlatego mam...
więcej Pokaż mimo to
Przyznam szczerze, że sięgając po tę książkę, myślałam, że będzie to kolejna łzawa historia, którą przeczytam, w trakcie po współczuję, a potem zapomnę. Teraz jednak wiem, że tak nie będzie… nie zapomnę.
Książka to bardzo osobista i intymna historia Lidii Stevens, rozpoczynająca się w Łodzi w latach 70. Autorka pisze w taki sposób, że lektura intryguje już właściwie od...
„Saturnin” to najbardziej wyczekiwana przeze mnie książka w tym roku, wobec której miałam spore oczekiwania. Oczywiście Pan Jakub mnie nie zawiódł – przepadłam po kilku stronach i ocknęłam się dopiero kilka godzin po przeczytaniu, ponieważ musiałam ochłonąć.
Książka porusza takie tematy jak rodzinna tajemnica, ból, chęć zemsty, miłość i wojna. Całość została okraszona...
Siedemdziesięciotrzyletnia Krystyna jest emerytowaną policjantką. W czasach młodości spotkała ją i jej rodzinę ogromna tragedia – w górach podczas pięcioosobowej wycieczki studentów zaginął jej brat i nigdy się nie odnalazł. Ze wszystkich wrócił tylko jeden z – Jacek.
Pewnego dnia Krystyna przez przypadek spotyka Jacka w sklepie, który mieszka pod zmienionym nazwiskiem w...
Zofia Karaś to polska lekarka, zatrudniona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w XX-leciu międzywojennym. Książka jest zbiorem wspomnień z pracy. Warto nadmienić, że spisała je na konkurs, w którym zdobyła pierwsze miejsce.
Raczej nie lubię krótkich książek, ale ta bardzo mi się podobała. Jedyne co mam jej do zarzucenia to, że wbrew opisowi na okładce, ta pozycja mnie nie...
W oczekiwaniu na wyniki konkursu, możecie przeczytać moją opinię. 😊
Rzadko sięgam po książki, w których romans jest jednym z tematów przewodnich, jakoś nigdy nie miałam do nich szczęścia. Zazwyczaj byłam nimi strasznie znudzona albo strasznie zażenowana. A jak było w tym przypadku?
Sięgnęłam po tę książkę, ponieważ zaintrygował mnie opis i to, że kupując ją, wspieramy...
Jest lipiec 1997. Dla czwórki chłopaków – Kacpra, Darka, Józka i Grześka rozpoczynają się wakacje. Kompletnie nie przejmują się alarmami powodziowymi. Jednak kiedy woda zalewa Głuchołazy, chłopcy dokonują makabrycznego odkrycia, a dla jednego z nich wakacje 1997 okażą się ostatnimi w życiu...
„Topiel” to dobry thriller obyczajowy. Tak, dobry. Strasznie zależało mi na...
Dwudziestojednoletni Filip pasjonuje się rapem, który sam też tworzy, studiuje, ma dziewczynę – Hanię. Mogłoby się wydawać, że nie wyróżnia go nic specjalnego, a jednak – walczy on z demonami przeszłości, które nazywa Hydrą.
Demonami przeszłości są wspomnienia z dzieciństwa i mechanizmy obronne, jakie wykształcił, funkcjonując w rodzinie patologicznej. Nie pozwalają mu one...
Jedenastoletni Amelia i Kuba oraz ich rodzeństwo wybierają się na koncert, gdzie przypadkiem spotykają Złotą Kaczkę. Bez czytania podpisują z nią umowę – muszą wydać milion złotych w jeden dzień tylko na przyjemności. Czy to okaże się łatwe? Jakie pułapki czekają na małych bohaterów?
Jest to jedna z lepszych książek dla dzieci, jaką przeczytałam w ciągu jakiś dwóch lat!...
Mimo że dotąd diety niespecjalnie mnie interesowały, to wiedziałam, że muszę tę książkę przeczytać, bo miałam wrażenie, że wiele się z niej dowiem. I właśnie tak było! Autorka naprawdę wyczerpująco opisuje różne aspekty jedzenia np. zmiana jego dostępności, walka z otyłością w różnych państwach, czy odchodzenie od gotowania na rzecz gotowych produktów. Dla mnie...
więcej Pokaż mimo toTa część diametralnie różni się od pierwszej i wiem, że „Opowieść Podręcznej” jest powszechnie bardziej ceniona, ale mi o wiele bardziej podobały się „Testamenty”. Przyznam szczerze, że po części pierwszej, do tej pozycji przysiadałam trochę opornie, ale po kilku rozdziałach strasznie się wciągnęłam! Przede wszystkim cała historia była o wiele ciekawsza – pisana z...
więcej Pokaż mimo to
Książka to relacja byłego księdza Piotra Babińskiego opowiadająca o potężnej i skomplikowanej machinie – kościele rzymskokatolickim, w którym, o dziwo nie rządzi Bóg…
To, że w kościele ostatnio nie dzieje się najlepiej wiemy chyba wszyscy. Ta książka zdaje się to tylko potwierdzać. Autor przytacza tu różne rozbieżności pomiędzy Biblią a nauką kościoła. O części z nich...
Książka to relacja Romana Klasy, operatora numeru alarmowego 112, który w tym zawodzie przepracował prawie 6 lat. Autor przedstawia realia tego niedocenionego zawodu i dzieli się z nami konsekwencjami, które poniósł w związku z poczuciem odpowiedzialności za ludzkie zdrowie, czasem nawet życie.
Od samego początku byłam bardzo zainteresowana tą książką. Wiedziałam, że muszę...
Jak dotąd żadna książka pana Wojciecha Chmielarza mnie nie zawiodła i tak jest również w przypadku najnowszego dzieła! Różni się ona od poprzednich np. „Rany” czy „Żmijowiska” – mniej zwrotów akcji i ogólnie pojętego zła.
Tu autor bardziej skupił się na wątku obyczajowym i na analizie psychologicznej postaci, szczególnie Macieja Tomskiego. I tak jak wspomniałam, zwrotów...
Książka to zbiór 22 opowiadań o przygodach krasnoludka Niezdarka i jego przyjaciół. Wszystkie są związane z Wrocławiem lub jego okolicami, a niektóre z nich inspirowane są faktami historycznymi i miejskimi legendami.
Jedne opowiadania były lepsze inne trochę słabsze (w niektórych brakowało mi większego polotu), ale całość jak najbardziej na plus. Bardzo podobał mi się...
„Opowieść podręcznej” chciałam przeczytać już kilka ładnych lat temu, ale jakoś nie było okazji. Dzięki Czytam Pierwszy taka okazja się nadarzyła i z chęcią ją zamówiłam. Strasznie zaintrygował mnie opis, pomysł i fakt, że nigdy nie czytałam powieści antyutopijnej, a przynajmniej sobie tego nie przypominam.
Życie Podręcznych w Republice Gileadu, gdzie mieszkała główna...
W roku 1942 w drzwiach domu rodziny Rzewnickich, która ukrywała Żydów, pojawia się rodzina polskiego pułkownika i prosi o schronienie przed Niemcami. Dla Rzewnickich ukrycie całej rodziny byłoby zbyt niebezpieczne, dlatego pomoc otrzymuje tam dwójka najmłodszych dzieci, a pozostali muszą uciekać dalej. Wkrótce po tym Niemcy przyjeżdżają po Antoniego Rzewnickiego, ten jedzie...
więcej Pokaż mimo toNie, nie i jeszcze raz nie! Po pierwsze, myląca okładka, która sugeruje, że książka będzie o Queen czy Freddym Mercurym, a tak nie jest. To historia Petera Hince’a,- członka zespołu technicznego. W sumie nie powinnam być zdziwiona, bo przecież na okładce jest napisane „Moje życiu u boku najlepszego zespołu rockowego XX wieku”, jednak i tak jestem strasznie zawiedziona i...
więcej Pokaż mimo to
Fascynująca i zakulisowa opowieść o Kim Dzong Unie – przywódcy chyba najbardziej tajemniczego kraju na świecie – komunistycznej Korei Północnej.
Jest to moja kolejna książka na ten temat, jednak ta pozycja znacznie różni się od poprzednich, ponieważ ta głównie skupiona jest na trzecim dyktatorze KRLD. Książka jest bardzo ciekawa, ponieważ autorka starała się dotrzeć do...