Opinie użytkownika
Był taki czas, że bardzo ciekawiła mnie sprawa zielonej karty w Stanach Zjednoczonych. Bardzo prawdopodobne, że było to związane z serialem Jane The Virgin, gdzie w pewnym momencie był to bardzo ważny motyw dla całej rodziny Villanueva. Dlatego też, gdy dostałam propozycję zrecenzowania książki Glody Moldavsky „Powiedz tak”, bez wahania podjęłam się współpracy.
Jimena...
Nie chciałabym za bardzo spoilerować osobom, które 1 tomu jeszcze nie czytały, więc zamiast fabuły raczej opiszę moje uczucia związane z tym tomem „Stypendium Pentagramu”. Nie zmienia to faktu, że KONIECZNIE MUSICIE PRZECZYTAĆ TĘ DYLOGIĘ!!!
Najważniejsze co musicie wiedzieć, to to, że początek „… Córki Eshell” jest bezpośrednią kontynuacją tego, co działo się w „Stypendium...
Pamiętam jak kilka lat temu miałam podejście do debiutu Edyty Prusinowskiej. Nie przebrnęłam przez tamtą książkę. I szczerze myślałam, że nigdy więcej już po tę autorkę nie sięgnę, jednak promocja wydawnictwa Moondrive zrobiła swoje, a ja od miesięcy czekałam na opowieść o wampirze, który boi się krwi.
Życie Dakoty najpierw zawisło na włosku, żeby potem upaść i odwrócić...
Adalyn Grace zrobiła coś, co wszyscy próbowaliśmy zrobić grając w The Sims! Napisała „Belladonnę”, w której znajdziemy romans między samym Śmiercią a dziewczyną, która nie może umrzeć!
Signa Farrow (jeśli na początku myśleliście, że główna bohaterka będzie się nazywała Belladonna, to nie jesteście sami… hehe) ma śmiertelnego pecha i to dosłownie, każdy członek jej rodziny,...
Zadziwiające jest to, że dwa dzieła, tak różne od siebie i oddzielone kilkoma latami są jednocześnie tak do siebie podobne. Tak jest właśnie ze „Stypendium Pentagramu” Anety Swobody i produkcją Netflixa „Wednesday”. I od razu was uprzedzę, jeśli myślicie, że niedawna premiera książki tutaj dużo mówi, to Stypendium było pisane jako pierwsze! A więc tak: Jeśli jesteście...
więcej Pokaż mimo to
Można by powiedzieć, że jest to książka idealna dla miłośników komedii romantycznych. Jednak muszę was zmartwić. „Eksperyment: Komedia Romantyczna” Ciary Smyth wcale nie stoi romansem.
Saoirse kończy właśnie szkołę, a przed nią najdłuższe wakacje jej życia, które zamierza spędzić w domu. Zanurzyć się w horrorowej (Saoirse uwielbia oglądać horrory) i imprezowej otchłani i...
„Solitaire” jest debiutem Alice Oseman, osoby autorskiej takich hitów jak „Heartstopper” czy „Loveless”, mimo to patrząc na chronologię świata Osemanverse zamieszczoną na stronie https://aliceoseman.com/ ta powieść toczy się w trakcie 4 tomu Heartstoppera podobnie jak „This Winter”.
„Solitaire” w końcu pozwala nam poznać bliżej bohaterkę, która podbiła serca wielu...
Moja przygoda z Klubem Pustych Portfeli rozpoczęła się od przygotowania dla @bookstaza (autorki tej książki) i jej patronek zakładek z Hannah i Ashem. To wtedy właśnie już pokochałam tych bohaterów. Nie znając całej ich historii, tylko poszczególne fakty wyrwane z ich życia. Teraz, pisząc dla Was ten post, patrzę na nich (wiszą nad moim biurkiem) i uśmiecham się wspominając...
więcej Pokaż mimo to
Marcel Moss na Targach Książki w Krakowie, do którego kolejka była jak stąd do Warszawy (z Katowic), powiedział mi, że „Nasz Pierwszy Rok” będzie plasterkiem po „Mój ostatni miesiąc”.
Nigdy już nie uwierzę w słowa autorów, kiedy powiedzą coś takiego.
Bo jeżeli już w pierwszym rozdziale Moss strzela mi w kolano przywołując „Dziennik alternatywnej rzeczywistości”, w którym...
Romantyczny dramat opowiadający o przypadkowo połączonej parze, którą do zawarcia małżeństwa skłoniła podstawowa potrzeba - zapewnienia bezpieczeństwa.
Ktoś powie pieniądze - i owszem one zapewniają bezpieczeństwo - bliskich, a także samych bohaterów, jak na przykład opiekę medyczną. Ten nic nie znaczący związek pod wpływem przeżyć i napotkanych zdarzeń przeobraża się w...
Kiedy otrzymaliśmy propozycję recenzji książki Katarzyny Michalak ucieszyłam się, pomyślałam, że odpocznę, zatopię się w dobrej kobiecej literaturze, zrelaksuję się.
Jednak moja przygoda czytelnicza początkowo “szła jak po grudzie” - raziły mnie młodzieżowe, trochę sztuczne zwroty językowe, nieforemne zdania. Chociaż przyznaję, treściowo opowieść Michalak od początku była...
Jak wszyscy wiemy, książki Victorii Schwab są w pewnym sensie wyjątkowe. Seria „Miasto Duchów” jak dotąd ani razu mnie nie zawiodła, każdy tom czytałam z taką samą fascynacją i dreszczykiem, kiedy Posłaniec Śmierci chuchał mi na kark.
Razem z Duchodzeniowcami tym razem przybywamy do Nowego Orleanu, miasta doskonale znanego nam m.in. dzięki animacji Disneya „Księżniczka i...
Znacie to uczucie, kiedy książka zapowiada się naprawdę dobrze, ale później okazuje się, może nie klapą, ale po prostu słaba, taka meh?
Ja właśnie tak miałam z „Martwym Punktem” Hamish’a Steele’a.
Ten komiks miał ogromny potencjał, w końcu grupa dzieciaków (którzy są 20+), gadający pies i nawiedzony dom (jak teraz to piszę to mam w głowie tylko jedno: Scooby Doo!), a do...
„Księżniczka” Andrzeja Pilipiuka, to dugi tom cyklu „Kuzynki Kruszewskie”. Na szczęście nie zawiodłam się. Nawet powiem, że akcja przyspieszyła! To już nie była spokojna powieść fantastyczna, to już „fantastyka akcji” lub „akcja fantastyczna” jak kto woli. Pościg goni pościg, walka na szable, pistolety, noże, wróg jest wszędzie – pod wieloma postaciami. Dziewczyny walczą z...
więcej Pokaż mimo to„Kuzynki” Andrzeja Pilipiuka z ilustracjami Pawła Zaręby, to majstersztyk wydawniczy. Książka, która zachwyca – niby czarno-białe ilustracje, niby zwykły, lekko żółty papier, ale wszystko tak dopasowane, kompozycja tak przemyślana – zachwyca! Książkę, chce się trzymać w ręku, a jak ma się jeszcze egzemplarz z dedykacją autorską… Wisienka na torcie 😊 To edytorska strona, a...
więcej Pokaż mimo to
Raz Wiedźmie Śmierć to kolejna powieść Adama Fabera rozpoczynająca już trzecią serię i przypominająca cudowne czasy z Kronik Jaaru. Saga Rodu Bies rozpoczyna się książką intrygującą i niewątpliwie pełną magii.
Gdy do świata żywych nagle powraca dawno zmarła ciotka, życie rodziny Biesów odwraca się do góry nogami. Gdyby ciotka sprawiała zbyt mało kłopotów, to do kolekcji...
O „Zadaniu Domowym” Lizy Wiemer było już głośno długo przed premierą dzięki Karolinie – Come Book. Mówiono, że jest to powieść, która w świetny sposób porusza problem niemoralnych zadań na całym świecie. Mówiono, że jest świetna.
Czy zasłużenie?
Zdecydowanie tak.
Jest to chyba pierwsza książka, która wywołała we mnie tyle skrajnych emocji! (potwierdzić to może...
Kojarzycie te wszystkie książki celebrytów, którzy mimo tego, że czasem są molami książkowymi nie mają pojęcia o pisaniu? Wszyscy wiemy jaką opinię ma Again but better czy 365 dni. Więc czy powieść (podobno z wątkami autobiograficznymi) napisana przez piosenkarkę, która sama w wywiadzie na temat swojej książki potwierdziła, że wcześniej nie miała styczności z pisaniem, a...
więcej Pokaż mimo to
Nie jestem wielką fanką Lany Del Rey, jednak kiedy zobaczyłam zapowiedź tej książki, wiedziałam, że muszę ją kupić. Tak, głównie ze względu na okładkę…
Jak już jesteśmy przy okładce, to spójrzcie na nią! Jest Cudowna! Pomarańcze na niej przywołują na myśl lato, nie takie burzowe, jakie mamy teraz, tylko to przyjemnie słoneczne sprzed kilku lat, kiedy słońce przyjemnie...
Lubicie książki z wątkiem "Mulan"?
Przez cały marzec czytam głównie niebieskie książki. I wszystkie te niebieskie są naprawdę dobre i świetnie się na nich bawiłam! Tak samo właśnie było z „Tkając Świt” Elizabeth Lim.
Na pewno znacie kultową już animację Disneya – Mulan, a jak blurb z tyłu okładki głosi, Tkając Świt to połączenie MULAN z reality show Project Runway! I taka...