Opinie użytkownika
Świetnie napisany kawał fantastyki z akcją osadzoną w odległych czasach. Klimat nieco podobny do „Gry o tron”, ale bez nadmiernego epatowania seksem i przemocą (choć potyczek tu nie brakuje!). Fabuła kręci się wokół tytułowej patrycjuszki – młodej córki kupca, która nie wierzy w śmierć narzeczonego, opłaca więc najlepszego najemnika, by pomógł go jej odnaleźć. Zatrudniony...
więcej Pokaż mimo to
Książka Thino’pai to solidna porcja science fiction z elementami literatury young/new adult i nawiązaniami do kultury Japonii. Zaintrygowani? 😊
Akcja powieści toczy się na spokojnej i wręcz słynącej z nudy planecie Calcaris, w miasteczku specjalizującym się w hodowli gigantycznych królików. Główną bohaterką jest 17-letnia Hanako Sahara, wychowywana w konserwatywnej...
Na Kujawsko-Pomorskim Festiwalu Książki zauważyłam, że pewna cienka, niepozorna książeczka cieszy się niebywałym zainteresowaniem – mało kto przechodził obok niej obojętnie, można wręcz powiedzieć, że schodziła na pniu. Z ciekawości ją przejrzałam i okazało się, że zawiera ona mnóstwo anegdot na temat dawnej Bydgoszczy. „To bardzo znana książka, ale mało dostępna”-...
więcej Pokaż mimo toI tym razem bawiłam się świetnie. Świat słowiańskich bogów i demonów wciągnął mnie bez reszty -cieszę się, że wraca moda na naszą rodzimą mitologię :) W tym tomie autorka zgotowała czytelnikom kilka niespodzianek, pojawiły się też kolejne tajemnice i już nie mogę się doczekać kolejnych przygód Gosi.
Pokaż mimo to
Bardzo sympatyczna, wciągająca i trzymająca w napięciu lektura, opowiadająca o czwórce nieznajomych połączonych krzykiem kobiety, który usłyszeli w bibliotece. Uwielbiam książki, których bohaterowie są pisarzami, a tu jest ich aż troje :).
Duży plus za postać Leo, korespondencyjnego znajomego narratorki, który na bieżąco komentuje jej pracę :) :)
Uwielbiam książki Tahereh Mafi, ale ta akurat mnie rozczarowała - była krótka, nie polubiłam głównej bohaterki, no i skończyła się ni stąd, ni zowąd, zostawiając czytelników z kilkoma niezamkniętymi wątkami. Raczej do niej nie wrócę.
Pokaż mimo toKsiążka "Gen 56" liczy zaledwie 137 stron (więc czyta się ją szybko), jest zaskakująca i nie sposób się przy niej nudzić. Ze wszystkich powieści Adrianny Biełowiec, które miałam przyjemność przeczytać, ta jest jednak najbrutalniejsza, co nie każdemu musi przypaść do gustu, więc być może najlepiej będą się przy niej bawić czytelnicy płci męskiej, zwłaszcza fani SF i...
więcej Pokaż mimo toŚwietna, trzymająca w napięciu trylogia, pełna niespodziewanych zwrotów akcji. Aż dziwne, że tak mało o niej słychać, bo w niczym nie ustępuje swoim zagranicznym odpowiednikom. Warto dać jej szansę :)
Pokaż mimo to
“Gdzieś daleko stąd” to przesympatyczna baśń napisana z przymrużeniem oka. Choć dzieje się w zamierzchłych czasach, w alternatywnym świecie, zawiera współczesne elementy, jest też pisana swojskim, współczesnym językiem.
Nie ma tu przemocy ani przekleństw (a przynajmniej takich nieocenzurowanych :)), a każdy rozdział kończy się żartobliwym podsumowaniem tworzonym przez...
Najpierw zaintrygował mnie tytuł, potem opis. I dostałam mniej więcej to, czego się spodziewałam - przesympatyczną opowieść o trójce nastolatek, która w odpowiedzi na hejt ze strony rówieśników planuje szaloną wyprawę rowerową do Paryża. A ta, jak to z wyprawami bywa - obfituje w zaskakujące przygody.
Książkę czyta się szybko i przyjemnie, wpleciono w nią również kilka...
Nie ukrywam, że sięgałam po "Laleczki" Marcina Halskiego z pewną obawą, bowiem nie gustuję za bardzo w thrillerach i horrorach. Na szczęście okazało się, że martwiłam się niepotrzebnie, "Laleczki" bowiem wciągnęły mnie już od pierwszych stron i owo przyjemne uczucie towarzyszyło mi już do samego końca.
A o czym jest ta książka? Otóż opowiada ona o losach Horensa, byłego...
Uwielbiam okołosłowiańskie klimaty i swego czasu zaczytywałam się m.in. książkami Olgi Gromyko, a potem twórczością Marty Krajewskiej (polecam!), toteż „Droga do Wyraju” od razu wzbudziła moje zainteresowanie. I nie rozczarowała mnie :)
Jest to opowieść o wąpierzu Elginie o łagodnym jak na istoty jego pokroju usposobieniu i o tajemniczej przeszłości - i to tajemniczej...
"Wojna z Kandrok" to trzeci tom dziejącej się w dalekiej przyszłości serii Death Bringer, prawdziwej gratki dla fanów science fiction. :)
Część ta, moim skromnym zdaniem najlepsza z całej trylogii, liczy ponad tysiąc stron, ale ciężko się przy niej nudzić, bo autorce nie brakowało pomysłów.
Bohaterom poprzednich tomów przyjdzie zmierzyć się tu z nie lada przeciwnikami, nie...
Mam słabość do powieści pisanych w formie listów, toteż kiedy usłyszałam o pozycji "Zanim ziemia katyńska wchłonęła jego krew", stworzonej z pisanych w latach 30-tych XX wieku epistoł studenta, Pawła Słani do narzeczonej, podejrzewałam, że będzie to coś w sam raz dla mnie. I nie pomyliłam się.
Z powstaniem tej książki wiąże się zresztą niesamowita historia – otóż pewnego...
Przeczytałam z przyjemnością.
Autorka wykonała kawał dobrej roboty gromadząc liczne i bazujące na najnowszych badaniach ciekawostki na temat tego, jak w różnych czasach zmieniały się wytyczne odnośnie higieny osobistej.
Moim zdaniem zdecydowanie warto sięgnąć po tę pozycję :)
Przygody Tomka to strzał w dziesiątkę - bawię się przy nich równie dobrze jak moje dzieci :) Polecam wszystkim przedszkolakom i ich rodzicom. To trochę taki Mikołajek w polskich realiach.
Pokaż mimo to
Bardzo sympatyczny debiut z mnóstwem humoru i akcji! W pierwszej chwili wzięłam go za obyczajówkę, ale jak się okazuje – chyba niesłusznie 😉
„W tym domu straszę” to idealna lektura na rozweselenie. Jej główną bohaterką jest dwudziestoparoletnia Iskra, która wraz z najlepszym przyjacielem, Julkiem, wprowadza się do swojej babci, by opiekować się nią po przebytym zawale. Nie...
Świetne zakończenie równie świetnej serii! Tym razem akcja przenosi nas jakieś 20 lat po wydarzeniach z poprzedniego tomu. Bohaterowie, których wcześniej poznaliśmy, zdążyli się zestarzeć i teraz obserwujemy także życie ich dzieci, przy czym jest to życie w cieniu niewesołej przepowiedni o powrocie wilkarów. Czy fakt, że mieszkańcy wioski zostali o nim uprzedzeni cokolwiek...
więcej Pokaż mimo to
"Misja odrodzenie" to kawał (570 stron!) dobrze napisanego s-f. Jest to kontynuacja "Onkalota", jednak losy dotychczasowej głównej bohaterki, Anny Sandstorm, schodzą tu na dalszy plan.
Akcja powieści toczy się przez kilkanaście lat i kręci wokół prób przywrócenia do życia Forkisa, bowiem Zodiac Universum znajduje się w nie lada tarapatach, a następca genialnego Onkalota nie...
Cudowna, klimatyczna, niezwykle oryginalna opowieść. Nie jest to po prostu jedna z wielu kalek rynkowych bestsellerów, Christelle Dabos wybrała swoją własną drogę i trafiła w sedno :)
A jakie niespodzianki czekają na czytelników w trzecim tomie? Ofelia, po ponad dwóch latach spędzonych na Animie, wyrusza na poszukiwania Thorna, kierując się najbardziej obiecującym tropem -...