Opinie użytkownika
Książka wymaga dokładnego wytłumaczenia nastolatkom treści po to, aby uniknąć nieprawidłowej interpretacji przedstawionych informacji.
Pokaż mimo to,,Oblężenie i nawałnica” to drugi tom trylogii o griszach. Po poprzednim nie spodziewałam się zbyt wiele, chociaż w stosunku do ,,Szóstki wron” seria ta zawodzi mnie niesłychanie. Immersję i odbiór psują dodatkowo takie elementy jak błędy składniowe i ,,zjadanie” liter, które pojawiło się w moim wydaniu. Oczywiście jest to kwestia polskiego przekładu i książki, która nie...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toJuż od ogłoszenia ,,Mapy Dni” nie byłam przekonana co do kontynuowania opowieści o Pani Peregrine i jej podopiecznych. Przyznaję bez bicia – nastawiłam się negatywnie, ponieważ w moim świecie opowieści o Osobliwcach funkcjonowały jako trylogia z otwartym zakończeniem, która ,,trzymała się kupy” i spełniała swoje zadanie. Wprowadzenie kolejnej części budziło obawę, iż...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
,,Trzecia ludzkość” to dzieło, choć krótkie, niesamowicie toporne w odbiorze. Nie wiem czy sprawia to narracja czy jest to kwestia tłumaczenia, ale dla mnie było bardzo ciężkie do przejścia, wręcz nieporęczne, jak na książkę.
Sam zamysł fabuły jest dobry, zaciekawiły mnie drogi ludzkości oraz pomysły na ewolucję ludzi. Pod względem logicznym rozwiązania te nie miały zbyt...
Zabierając się za książkę Sandry Lipsitz Bem ,,Męskość, kobiecość. O różnicach wynikających z płci” tak naprawdę nie wiedziałam, czego się spodziewać, ponieważ z jednej strony studiuję kierunek pośrednio związany ze zjawiskiem płci zarówno biologicznej, jak i kulturowej, z drugiej całość ideologii gender to wciąż dla mnie coś nowego, o czym nie posiadam zbyt wielu...
więcej Pokaż mimo to,,Witajcie w Rosji” to zbiór opowiadań, po których nie spodziewałam się zbyt wiele – ot, Glukhovky’emu się nudziło i nabazgrolił parę linijek, w których opisuje życie w szaroburej Matuszce Rossiji. Ale jako, że jestem wielkim fanem Uniwersum Metro 2033, które przemówiło do mnie nawet pomimo początkowych trudności, zdecydowałam się sięgnąć i po opowiadania. Chociaż po...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to,,Księga jesiennych demonów” urzeka klimatem i niesamowitym ciągle budowanym napięciem, podtrzymywanym dodatkowo na każdym kroku. Wszystko tam jest mroczne, pokazuje drugą stronę ludzkiej egzystencji, gdzie nie ma tylko białego i szarego, ale występują także odcienie szarości. Nie wszystkie opowiadania są dla wszystkich, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Mnie najbardziej...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toDzisiaj skończyłam czytać ,,Astrofizykę dla zabieganych”. Interesuję się tym tematem od dłuższego czasu, niestety – jestem oporna na wiedzę fizyczną, w jakimkolwiek stanie skupienia; są rzeczy, których pojąć nie mogę za żadne skarby. I nie oszukujcie się, że książka ta coś zmieni, ponieważ jak dla mnie, jest napisana dość ciężko i wiele rzeczy musiał tłumaczyć mi chłopak....
więcej Pokaż mimo toZabierając się za ,,Królestwo Kanciarzy” spodziewałam się, iż książkę wciągnę jednym haustem spragnionego powietrza. Tak się jednak nie stało z powodu nawału obowiązków. Mea culpa. Niemniej jednak kontynuacja ,,Szóstki wron” zrobiła na mnie wrażenie z powodu misternie utkanego przez autorkę, stojącą za Kazem Brekkerem, planu. Jego doskonałość (planu, nie Kaza) zaparła mi...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Zabierając się za ,,Siostrzyczka musi umrzeć” mniej więcej po opisie spodziewałam się jak będzie to wyglądać – w końcu sporo napisano na tylnej okładce. Ale wiadomo, dreszczowce, kryminały i thrillery potrafią zaskoczyć. Chyba za to je kochamy, czyż nie?
Jak zazwyczaj w przypadku tego, co mi się podoba – czy to anime, czy książka, czy serial – wlokę się niemiłosiernie....
,,Echo zgasłego świata” to pierwsza część opowiadań z uniwersum metra, z którą miałam do czynienia. Sam pomysł poszerzania postapokaliptycznego świata wykreowanego przez Dimitrija Głuchowskiego wydaje się ciekawym pomysłem i chyba chętnie skorzystam z następnego konkursu, o ile takowy zapowiedzą :)
Podniosło się wiele głosów, iż opowiadania są wtórne, sztampowe i...
,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” to kompendium wiedzy odnośnie magicznych stworzeń istniejących w uniwersum Harry'ego Pottera. Znajdziemy w niej przeszło 80 różnorakich gatunków opisanych pokrótce i oznaczonych symboliką niebezpieczeństwa zaaprobowaną przez Ministerstwo Magii. Ogólnie książkę czyta się dość przyjemnie i szybko, z potrzebnymi informacjami, jak...
więcej Pokaż mimo to
*OPINIA NAPISANA PRZEZ OSOBĘ DOROSŁĄ – MOŻE BYĆ NIEADEKWATNA, ZWAŻYWSZY NA TARGET KSIĄŻKI*
Odkąd zobaczyłam tę książkę w Empiku, zapragnęłam ją mieć – no ej, w końcu to kolejna książka Katarzyny Berenik Miszczuk, którą uwielbiam za serię o Wiktorii i nieco mniej za Wilka i Wilczycę. ,,Szeptucha” od razu przyciągnęła mój wzrok, dobry opis na odwrocie też wyglądał na...
,,Baśnie Barda Beedle'a” to coś, co od zawsze chciałam mieć. A tak właściwie, odkąd pojawiły się w sklepach. Najpierw planowałam kupić stare wydanie, ale kiedy nie udało mi się to w Poznaniu, na parę lat porzuciłam plany. Aż do teraz.
Po przeczytaniu mogę stwierdzić, iż odbyło się to prosto, szybko, przyjemnie i bezboleśnie. Baśnie zawierają wiele elementów i schematy...
Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle… Z całym szacunkiem, ale panią Monikę poniosło i nie oddało. Wciągający thriller psychologiczny? Nie. Fabuła do bólu przewidywalna i miałka? Jak najbardziej. Jako ktoś, kto powoli zaczyna wciągać się w kryminały liczyłam na powieść wyższych lotów, która faktycznie nie pozwoli i zasnąć, jednak nudziłam się podczas czytania jak rzadko...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toMajstrowanie z czasem to zawsze zły pomysł. Ale nie potrzebowałam nowej części Harry'ego Pottera, żeby o tym wiedzieć. Zabierając się za lekturę nie spodziewałam się fabuły najwyższych lotów. Podobnie było z konstrukcją i imersją. Niby pojawiają się dokładnie te same osoby, niby zaczyna się od chwili, w której kończy się VII część, ale to już nie to. Cytując koleżankę:...
więcej Pokaż mimo toKiedy pierwszy raz usłyszałam o ,,Dziewczynie z pociągu” spojrzałam na nią neutralnie – dość standardowy format, ładne duże litery i śmiesznie mało stron – jak to mówię >400 to nie książka. Ale jednak opowieść ma coś w sobie – czyta się jednym tchem i pierwszego dnia wciągnęłam z niej ponad 100 stron. Bardzo mnie zaciekawiła i niesamowicie dobrze wzrok prześlizgiwał się po...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
,,Prawo do użycia siły” zapowiadało się ciekawie – jak niemal wszystko z uniwersum Metro 2033. Pokochałam wytwór Głuchowskiego i chciałam więcej, dużo więcej, stąd na mojej półce, obok ,,Prawa do życia”, ,,Pitera” i ,,Echa zgasłego świata” znalazła się także książka powyższa, która miała zaspokoić moją ciekawość i głód postapokaliptycznego świata.
Jednym z zażaleń, które...
Zapowiadało się dobrze, a skończyło jak zwykle… Od samego początku książka mnie wciągała i chciałam więcej. Nie tylko po to, żeby dowiedzieć się jak potoczy się fabuła, ale książka sama z siebie wydawała się niezwykle ciekawa, a prowadzona narracja była niesamowita – dobrze się zapowiadała, nie męczyła, czytało się ją jak opowieść na dobranoc. Ale w pewnym momencie coś się...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKiedy przeczytałam, że ,,Szóstka wron” opowiada o grupie niebezpiecznych wyrzutków i niewykonalnym skoku, trochę inaczej to sobie wyobrażałam, nawet dodając do tego magię. Jurda parem, griszowie i Lodowy Dwór to niesamowicie wykreowane twory występujące w tej książce. Zaskoczyła mnie wertykalność opisów – wszystkie postaci, zjawiska i rzeczy są opisane w taki sposób, że są...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to