Opinie użytkownika
"Szmira" Bukowskiego to nietypowa książka, będąca pastiszem stylów występujących w prasie brukowej. Przedstawia losy prywatnego detektywa, Nicka Belane'a. Na samym początku powieści do bohatera przychodzi trójka klientów, każdy z innym zadaniem. Osią lektury stają się działania detektywa na rzecz rozwiązania zadanych zleceń.
Ta książka wywołuje u mnie bardzo wiele...
"Kopalnie króla Salomona" Haggarda to dziewiętnastowieczna powieść przygodowa, otwierająca cykl książek przedstawiających losy Allana Quatermaina. Lektura opowiada o wyprawie, której celem jest odnalezienie brata jednego z głównych bohaterów. Zaginął on w skutek powzięcia kroków, mających pozwolić mu na odnalezienie skarbów ukrytych w odległej krainie Afryki.
Powieść...
"Gdzie leży granica?" to jedna z najpopularniejszych książek Lodge'a, która mimo upływu lat nie traci na aktualności. Nie jest to jedna z powieści uniwersyteckich, jednak opowiada o środowisku zbliżonym, w niezwykły sposób łącząc wydarzenia historyczne lat 60. i 70., zmiany społeczne oraz tematykę kościoła katolickiego, tworząc poruszającą czarną komedię.
Książka opowiada...
"Narzeczeni" to pierwsza włoska powieść historyczna. Powstała w okresie romantyzmu i wciąż jest czytana, we Włoszech sięgając pozycji "Pana Tadeusza" w Polsce. Jednak jest to zgoła inna historia, której w żaden sposób nie można przyrównać do dzieła Mickiewicza - powieść ta mimo upływu czasu pozostaje uniwersalna, a czyta się ją lepiej niż niejedną pozycję współczesną....
więcej Pokaż mimo to
"Między kłamstwem a ironią" to jedna z wielu książek Umberto Eco, której treść stanowią eseje o podobnej tematyce. Jest to krótki zbiór, składający się jedynie z czterech utworów. Nie zmienia to jednak faktu, że książeczka jest wspaniałym źródłem refleksji, analizy rzeczy dotąd traktowanych jako oczywiste.
Lektura ta skupia się wokół problematyki słowa - jego...
"Podróż na południe" to jedna z tych książek, które na długo zapadają w pamięć. Jest ona zupełnie nietypowa, awangardowa i pełna zaskakujących wątków, bohaterów. Nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się znaleźć podobną powieść, ale zdecydowanie na to liczę - podróż, w którą wyruszamy dzięki Ajvazowi jest jednym z najlepszych przeżyć, o jakich możemy marzyć; jest to...
więcej Pokaż mimo to"Sztorm i furia" to pierwszy tom nowej serii Jennifer L. Armentrout, będącej kontynuacją cyklu "Dark Elements". Dzięki temu na nowo wchodzimy do jednego z uniwersum autorki, mając szansę lepiej je poznać, zrozumieć. Dodatkowo, możemy ponownie spotkać starych bohaterów (którzy, jak w każdej książce tej pisarki, są intrygujący, zabawni i fascynujący), a także zapoznać się z...
więcej Pokaż mimo to
Uwaga! W tekście pojawiają się fragmenty spoilerujące treści z całej serii.
Seria "After" Anny Todd jest jednym z bardziej znanych cykli. Doczekała się ekranizacji pierwszej części, a niedługo pojawić się ma filmowa kontynuacja historii Tessy i Hardina. Wpływa to na jej trwającą popularność i ciągłe pojawianie się nowych fanów wokół tych książek.
"After" opowiada o...
"Dziewczyny Znikąd" Amy Reed to książka inna niż wszystkie. Wykazuje się wychodzącą poza standardowe fabuły historią, jest onieśmielająca w analizie współczesnego świata. Głośno mówi o sprawach, o których ludzie wolą milczeć. I dlatego, zasługuje na pełną uwagę jak największej liczby osób.
Książka opowiada o trzech dziewczynach - Grace, Rosinie i Erin. Wszystkie zupełnie...
"Znajdź mnie" Andre Acimana jest kontynuacją bestsellerowych "Tamtych dni, tamtych nocy". Ekranizacja pierwszej części przypomniała o książce i wzniosła ją na wyżyny popularności, dzięki czemu autor zdecydował się powrócić do części bohaterów, tworząc drugą część, nad którą dzisiaj się pochylę.
"Znajdź mnie" opowiada o losach Samuela-ojca Elio, jego synu i Oliverze...
"Podróż nieślubna" autorstwa Christiny Lauren to przeurocza historia, idealna na lato. Jest jedną z najprzyjemniejszych książek jakie czytałam w ostatnim czasie i zupełnie mnie pochłonęła, przez co na pewien czas kompletnie oderwałam się od rzeczywistości.
Książka opowiada o losach Olive i Ethana, którzy w wyniku niefortunnego ciągu wydarzeń jadą w podróż poślubną...
"Drugie zapiski na pudełku od zapałek" to felietony Umberto Eco pisane we wczesnych latach dziewięćdziesiątych dla L'Espresso. Są to bardzo krótkie utwory podejmujące najróżniejszą tematykę, od ekologii po abstrakcyjne rozważania nad interpretacją lub odbiorem książek.
Jest to niezwykły zbiór myśli, pozwalający na zapoznanie się z sytuacją Włoch w tamtym okresie, a także...
"Baku, Moskwa, Warszawa" Marcina Michała Wysockiego to niezwykła książka, na którą natknęłam się dzięki serwisowi Nakanapie. Jest to nowość wydawnicza, będąca jednocześnie pierwszą papierową książką wydaną przez wydawnictwo QES Agency.
Książka snuje historię życia pochodzącego z Azerbejdżanu Sadiqa Aszurowa. Opowiada o jego losach, skupiających się wokół tytułowych trzech...
"Tamte dni, tamte noce" Andre Acimana to niezwykła opowieść romansu między chłopakiem, a mężczyzną, rozgrywającym się w latach osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych we Włoszech. Historia podbiła serca ogromu ludzi dzięki swojej ekranizacji, w skutek której powieść przetłumaczono na język polski. O ile film jest niezmiennie doceniany, książka cieszy się nierówną...
więcej Pokaż mimo to
"QualityLandia" Marca-Uwe Klinga to świeżo wydana w Polsce powieść, której autora przyrównuje się do George'a Orwella. Niemiecki pisarz równie sprawnie tworzy wizję przyszłości nie tak odległej od naszej rzeczywistości.
Książka opowiada o Piotrze Bezrobotnym - młodym mężczyźnie, zajmującym się złomowaniem popsutych maszyn. Wiedzie spokojne życie, nie przejmując się zbytnio...
"Obrzydliwa anatomia" Mary Altman to niezwykła przygoda prowadząca nas przez wszystkie zawstydzające miejsca ciała, nie omijając ignorowanych ze względu na dobry smak odruchów dotyczących każdego z nas. Jest to niesamowicie szczery zbiór felietonów, który każdemu przypadnie do gustu.
Już pierwszy rozdział omawiający temat włosów bardzo przypadł mi do gustu - szczere,...
"Kłamstwo" i "Prawda" Care Santos to krótka seria opowiadająca o Ericu i Xenii, nastolatkach muszących przezwyciężyć gamę problemów i niekorzystnych kolei losu, by zdołać pozostać razem.
Ich uczucie dla obojga jest zaskakujące, szczególnie ze względu na jego siłę, obezwładniającą i już od pierwszych chwil tak intensywną, że nie mogli z siebie zrezygnować.
Zdecydowałam się...
Zamieszczam tu fragment mojej opinii, jeżeli podoba Ci się ona, zapraszam na mojego bloga: https://zgrajaksiazek.blogspot.com/
"Orzechowa Czarownica" to fascynująca książka, skierowana zarówno do młodszych, jak i starszych czytelników. Jest to wielowątkowa historia, która przenosi nas do zupełnie innego, tajemniczego świata, pełnego zagadek i uczuć.
Książka opowiada o...
Ta opinia jest również dostępna na moim blogu: https://zgrajaksiazek.blogspot.com/
"Saturnin" Zdenka Jirotki to humorystyczna opowieść o losach młodego arystokraty-narratora, który postanowił zatrudnić sługę, tytułowego Saturnina. Jest to dynamiczny opis wakacji bohatera, przepełnionych niezwykłymi sytuacjami i nietuzinkowymi bohaterami.
Muszę przyznać, że nie do końca...
tę recenzję znajdziecie również na moim blogu: https://zgrajaksiazek.blogspot.com/
"Życie Pi" Yanna Martela to niezwykła opowieść, będąca inna niż wszystkie. Opowiada historię niekonwencjonalną, zaskakującą i zapierającą dech w piersi. A co najważniejsze, pełną zawirowań oraz rzeczywistości, tak odmiennej od codzienności.
Powieść Martela dotyczy Pi - młodego chłopca z...