Opinie użytkownika
Na ogół nie sięgam po tak mocne kryminały, ale opis wyjątkowo mnie skusił i książka z każdą stroną nabierała tempa. Watek kryminalny dobrze skonstruowany i każdy kolejny trop wywoływał u mnie większe napięcie i zaciekawienie, co zdecydowanie zasługuje na plus.
Książka rozczarowała mnie jedynie na końcu, miałam wrażenie, że akcja dzieje się stanowczo za szybko. W głowie...
Nie znałam wcześniej twórczości autorki, ale nie mogłam się doczekać premiery tej książki. A to dlatego, że Rybnik jest mi bardzo dobrze znany, poza tym sama pochodzę z rodziny górniczej, więc temat mi bliski.
Książka wciągnęła mnie już od samego początku, a gdy bohaterka dociera na Śląsk, przepadłam. Zaś od końcówki wprost nie mogłam się oderwać.
Bohaterowie zostali...
To moja pierwsza książka pani Witkiewicz, ale bardzo przypadła mi do gustu. Przede wszystkim to, że czytając ją, miałam wrażenie, że oglądam film. Dobry film.
Duża ilość bohaterów powoduje, że nie jest nudno, poznajemy kilka historii, które pięknie łączą się w jedną całość.
Z początku czytając opis, pomyślałam: "Dom seniora? Co tam może być ciekawego?" Co? Wszystko!...
Choć Celina w pierwszej części nie zachwyciła mnie swoim zachowaniem i postawą, dałam jej jeszcze jedną szansę dlatego, że znam możliwości pani Rogali i ta część zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu.
Autorka zaskakuje tym, jak zręcznie potrafi skonstruować fabułę, by wpleść multum wątków, zaplątać do maksimum, a potem powyjaśniać tak, że wszystkie elementy pasują do...
Zachwyciła mnie pierwsza część serii z domkami i myślałam, że żadna książka z serii jej nie przebije, ale muszę stwierdzić, że "Najlepsze, co mnie spotkało" to zdecydowanie najlepsza część.
Choć Olgę można było poznać już wcześniej, były to tylko strzępki informacji, a dopiero tutaj poznałam Olgę z całą historią rodzinną.
Autorka pięknie pokazała relacje dorosłej już...
Po przeczytaniu komedii Agaty Przybyłek stwierdzam, że są świetne. Nina i jej zabawne perypetie życiowe bardzo mi się spodobały, a dialogi rozbawiły. Szczególnie bawiły mnie rezolutne dzieci kobiety i naprawdę się uśmiałam.
Historia przeniesiona do szpitala psychiatrycznego również mi się spodobało, a spotkanie lekarza i salowej pokazało, że to samo miejsce pracy nie...
„Szczęście za horyzontem” to typowa książki z kategorii obyczajówka. Spodziewałam się jakiegoś lekkiego romansu wakacyjnego, jak sugeruje okładka, ale nic z tych rzeczy. Nie ma banalnego romansu, romantycznych randek, ale mimo wszystko książka mi się podobała.
Autorka w piękny sposób pokazała, że ocenianie i krytykowanie, które ludzie stosują na porządku dziennym, nieraz...
Po książce „Dlatego od ciebie odeszłam” spodziewałam się naprawdę wiele – cudowna okładka, ciekawe zapowiedzi i pochlebne opinie. Ale książka mnie nieco rozczarowała.
Ada jakoś nie przypadła mi do gustu – zwodzi jednego chłopaka, kręci z drugim – trójkąt miłosny to nie mój gust czytelniczy. Jeszcze żeby Damian miał jakieś poważne wady, ale faktycznie wydaje się być...
Choć w książce „W promieniach szczęścia” autorka porusza dosyć trudne tematy, jak porzucenie dziecka, adopcja, depresja, opowieść czyta się lekko i przyjemnie. Tak jak w pierwszej części jest sielski klimat nadmorskiej miejscowości, szum morza i popołudnia spędzane na plaży, czyli wszystko to, by zrelaksować się i odprężyć.
Bardzo polubiłam wszystkich bohaterów, a...
„Trzy życzenia” stanowi piękne dopełnienie Serii Mazurskiej, choć głównymi bohaterami są zupełnie inne osoby. Cieszę się, że autorka wszystkie wątki zakończyła szczęśliwie, bo dramatów w serii było już wystarczająco.
Minusem książki jest zbyt dużo niepełnosprawności, ułomności, bo nierealne wydaje się, żeby ani jeden bohater nie był „normalny”. Kaleka noga, krótsza ręka,...
Gdy tylko przeczytałam fragment listu, zobaczyłam okładkę i tytuł liczyłam, że książka będzie napisana w stylu „Anioła do wynajęcia”. I poniekąd tak było. Był klimat świąteczny, była bolesna przeszłość, była magia Bożego Narodzenia, ale w „Pejzażu z Aniołem” zabrakło mi tego czegoś, co nie oznacza, że książka mi się nie podobała.
Plus dla autorki za to, jak wykreowała...
Książka Małgorzaty Rogali była jedną z najbardziej wyczekiwanych. Uwielbiam serię z Agatą i Sławkiem, dlatego książki z ich udziałem biorę w ciemno, bo wiem, że się nie zawiodę. Tak było również tym razem.
Skomplikowana zagadka kryminalna sprawiła, że kartki przerzucały się same, akcja nie nudziła, co rusz pojawiały się nowe wątki, ale trudno było orzec, o jaki motyw...
Po cudownej opowieści świątecznej (części pierwszej) przyszedł czas na piękną obyczajówkę wiosenną. Autorka w „Świetle o poranku” kontynuuje wątki, nie pomijając żadnego bohatera. I choć wydaje się, że na pierwszy plan wysuwa się Bianka, nie brakuje rodzeństwa Łaniewskich, Mirskich, a nawet Elizy i Patrycji.
Babcię Kalinę w części świątecznej wyobrażałam sobie nieco...
Po „Rywalce” spodziewałam się mocnego kryminału, ale takiego się nie doczekałam. Dostałam za to bardzo fajną obyczajówkę z ciekawym zakończeniem. Co prawda takie rozwiązanie przemknęło mi przez myśl zanim jeszcze zaczęłam czytać, potem pojawił się inny trop, ale i tak byłam zaskoczona zakończeniem.
Przeszkodą w czytaniu była dla mnie narracja pierwszoosobowa, na ogół nie...
Po fenomenalnej serii z Agatą i Sławkiem trochę sceptycznie podeszłam do nowej serii pani Rogali. I faktycznie, książka z Celiną była zupełnie odmienna, mało w niej kryminału, którego się spodziewałam, choć niektórych elementów nie zabrakło. Celina swoim zachowaniem na początku mnie irytowała, ale z czasem wciągnęłam się w jej historię, choć odniosłam wrażenie, że prym...
więcej Pokaż mimo toNa ogół książki wielotomowe mają to do siebie, że pierwsze część jest rewelacyjna, druga to zburzenie poukładanego happy endu, a trzecia jest czasami naciąganiem historii, żeby nastąpił kolejny happy end. W Serii Mazurskiej było zupełnie na odwrót. „Gwiazdka z nieba” wywołała mieszane uczucia i gdyby nie intrygujące zakończenie, nie wiem, czy sięgnęłabym po kolejną część....
więcej Pokaż mimo to
Książka wciąga od początkowych stron, akcja toczy się szybko, pojawia się wiele tropów, ale tak zagmatwanej intrygi się nie spodziewałam. Podziwiać autorkę, że stworzyła tak logiczną całość, a zakończenie naprawdę zaskakujące.
Bardziej oczywiście pochłonęła mnie część kryminalna, prywatne życie pary policjantów trochę znudzało, gdy czekało się do dalej, ale dopełniało też...
Jakoś długo zwlekałam po sięgnięcie po książki Agaty Przybyłek, ale po mojej obronie magisterskiej, gdy przeczytałam opis książki, wiedziałam, że muszę ją od razu przeczytać. Akurat moje klimaty.
Książka na ogół bardzo spokojna, bez jakichś porywów, ale w sielankowym otoczeniu wsi naprawdę odpoczęłam. Wakacyjna historia akurat na wakacyjny relaks.
Z początku miałam obawy...
Pierwszą część serii przeczytałam już dawno, ale wiedziałam, że po kolejne części również sięgnę. Gdy wreszcie trafiła w moje ręce książka „Mniej złości, więcej miłości” od razu zaczęłam czytać.
Książka podobała mi się, choć Hania z pierwszej części wzbudzała moją większą sympatię, dlatego bardzo mi jej brakowało w tej części. Ale pojawia się za to szalona Mira, która...
Po intrygującym zakończeniu Gwiazdki wiedziałam, że sięgnę po kolejny tom, żeby przekonać się, czy moje przypuszczenia są słuszne. I na szczęście takie się okazały, choć Oliwię wyobrażałam sobie jako spokojną i miłą dziewczynę, może nieco zagubioną, ale dawno żadna bohaterka aż tak mnie nie zirytowała, delikatnie mówiąc. W niektórych momentach sama miałam ochotę jej...
więcej Pokaż mimo to