Opinie użytkownika
"Śniło mi się tej nocy, że znowu byłam w Manderley."
Mimo, że od przeczytania przeze mnie najbardziej znanej z książek Daphne du Maurier minęło już trochę czasu, to nadal zdarza mi się, podobnie jak narratorce, powracać myślami do czasu spędzonego razem z nią w tym niezwykłym miejscu.
Wspominam niepowtarzalny klimat pięknej angielskiej posiadłości. Odkrywanie jej krok po...
Thriller erotyczny, to gatunek, który coraz częściej gości w domowych biblioteczkach Polaków. Jako zagorzałej fance thrillerów i mi przyszło sięgnąć po ten jego podgatunek sięgając po powieść "Ona".
Na łamach najnowszej książki Adriana Bednarka poznajemy najpierw nastoletniego, później dorosłego już Piotra, obsesyjnie zauroczonego swoją sąsiadką Alicją. Już od pierwszych...
Sięgając po "Influencerkę" Ellery Lloyd nastawiłam się na otrzymanie emocjonującego, współczesnego thrillera opartego na niebezpieczeństwach jakie niesie za sobą dzielenie się swoim życiem w mediach społecznościowych. Niestety otrzymałam książkę, która owszem ukazuje prawdziwą stronę życia w sieci, ale niestety z rasowym thrillerem ma niewiele wspólnego.
Emmy Jackson, to...
"Ostatnie piętro", to powieść nieszablonowa, zdecydowanie wyróżniająca się na rynku wydawniczym. Louise Candlish zafundowała nam thriller psychologiczny, który pochłania bez reszty i do ostatniej strony trzyma w napięciu.
Powieść, czyta się zdecydowanie lepiej nie znając opisu fabuły. Opis wydawniczy zdradza zdecydowanie zbyt wiele, dodatkowo nie oddaje klimatu jaki panuje...
Postaci Księżnej Diany, nazwanej również Lady Di, nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Mimo, iż od jej śmierci minęło już sporo czasu, nadal jest to postać, która wzbudza wiele emocji oraz jest chyba najbardziej rozpoznawalną członkinią rodziny Windsorów (mimo, iż niedługo przed swoją śmiercią rozwiodła się z następcą królewskiego tronu).
W pierwszej polskiej bibliografii...
"Szelest", to pozycja, której byłam niezmiernie ciekawa. Nazwisko Małgorzaty Oliwii Sobczak jest już dość znane na polskim rynku książkowym za sprawą jej trylogii "Kolory zła", która przyjęta została bardzo pozytywnie przez czytelników. Mi niestety nie było jeszcze dane się z nią zapoznać, ale po przeczytaniu "Szelestu" jeszcze bardziej czuję, że muszę to jak najszybciej...
więcej Pokaż mimo to"Siedem wieków śmieci", to moje pierwsze spotkanie z twórczością Richarda Shepherda, jednak wiem już, że z pewnością nie ostatnie. Autor posiada niezwykle lekkie pióro, mimo iż poruszane przez niego tematy do lekkich nie należą. Książkę czyta się niezwykle szybko oraz z ogromnym zaciekawieniem. Myślę, że każdy miłośnik literatury popularnonaukowej będzie zadowolony z...
więcej Pokaż mimo to
Po "Zew" sięgnęłam z uwagi na to, że jej autorem jest pomysłodawca oraz współautor polskiego serialu "Wataha", który bardzo mi się podobał. Sama tematyka książki jest do niego również zbliżona. Po raz kolejny mogłam więc przenieść się do świata polskich pograniczników i przyjrzeć się rozwiązywaniu kryminalnej zagadki przez jednego z nich.
Główny bohater powieści Ryszard...
Po książkę "Prezydentka" sięgnęłam, ponieważ spodziewałam się po niej ciekawego wątku kryminalnego połączonego z grą o władzę, a wszystko to w świecie, w którym kobiety próbują pokazać swoją silną stronę. Niestety w książce dostałam zlepek kilku bohaterek, które niby coś łączy, ale jest to totalnie naciągana 'przyjaźń', która narodziła się za sprawą jednego przypadkowego...
więcej Pokaż mimo to
Wojciecha Chmielarza oraz jego twórczości miłośnikom polskich kryminałów z pewnością nie trzeba przedstawiać. Wielbicielom innych zaś gatunków, nazwisko to z pewnością również nie raz, obiło się już o uszy. Chmielarz już od wielu bowiem lat dostarcza nam kolejne, bardzo poczytne i popularne książki na pograniczu thrillera, kryminału oraz powieści sensacyjnej.
Podobnie jest...
"Trzy trupy" Małgorzaty Podstawnej to literacki debiut na pograniczu powieści obyczajowej oraz kryminału. Poznajemy w nim historię powracającej do pracy po dłuższej nieobecności policjantki Joanny, która na skutek nieudanej akcji została postrzelona i cudem uszła z życiem. Niedługo po jej powrocie na służbę, do jej zespołu trafia sprawa zabójstwa księgowej zamordowanej w...
więcej Pokaż mimo to
Nowe, uzupełnione wydanie reportażu o Leszku Pękalskim szerzej znanym jako "Wampir z Bytowa" wywarło na mnie ogromne wrażenie. Nie czytałam poprzedniej wersji książki, więc cała lektura była dla mnie nowością. Z samą historią Pękalskiego nie byłam również wcześniej jakoś szczególnie zaznajomiona.
Autorce, dzięki latom wytężonej pracy nad przypadkiem jednego z...
Historię Paula Ingrama i jego rodziny poznałam dopiero na kartach książki “Szatan w naszym domu. Kulisy śledztwa w sprawie przemocy rytualnej”. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej rodzinie, ani sytuacji jaka ich spotkała. Do lektury podeszłam więc z ogromnym zaciekawieniem oraz absolutnym brakiem jakichkolwiek przypuszczeń, z czym przyjdzie mi się mierzyć.
Historia, która...
"Ostatni dom na zapomnianej ulicy", to ta książka, która jeszcze przed premierą atakowała mnie ze wszystkich możliwych stron. Nie było chyba dnia żebym nie natknęła się gdzieś na jej okładkę. Nie zniechęciło mnie to jednak do sięgnięcia po nią, wręcz przeciwnie, wszystkie pozytywne opinie, na które było mi dane się natknąć, sprawiły, że zasiadłam do lektury z wypiekami na...
więcej Pokaż mimo to“Pod pokładem” autorstwa Sophie Hardcastle, to historia młodej Olivii, która za sprawą jednego wieczoru i przypadkowego spotkania z pewnym mężczyzną odkrywa w sobie miłość do morza. Postanawia pozostawić swoje dotychczasowe, na pozór poukładane życie, odrzucić propozycję stażu, którego większość znajomych jej zazdrości i związać się na dobre z morską żeglugą. Na lądzie...
więcej Pokaż mimo to“Wizjer” Magdaleny Witkiewicz, to niepokojący thriller ukazujący kierunek w jakim może podążać świat zdominowany przez nowoczesne technologie. Książka oprócz dostarczania czytelnikom czystej rozrywki niesie za sobą również pewną przestrogę. Wskazuje, jak wielki wpływ na nasze życie mogą zyskiwać wielkie koncerny poprzez gromadzone o nas informacje. Co bardziej przerażające,...
więcej Pokaż mimo to
Gdy myślę o "To nie moja wina" Sebastiana Sadleja to od razu nasuwa mi się na myśl stwierdzenie, że to naprawdę świetny debiut!
Książka idealnie sprawdzi się zarówno dla fanów kryminałów, czy thrillerów (chociaż muszą oni liczyć się z tym, że nie jest to typowa pozycja z tych gatunków i będzie ona sporo odbiegać od tego co zazwyczaj serwują nam ich autorzy), jak i dla...
Tytułową dziewczynkę z Widow Hills poznajemy, gdy jest już młodą kobietą, która próbuje odciąć się od dawnego życia oraz traumatycznych przeżyć z dzieciństwa. Jako dziecko Arden Maynor podczas nocnego lunatykowania została porwana przez nurt wody, który powstał na skutek panującej nad miasteczkiem burzy. Po trzech dniach intensywnych poszukiwań, w które zaangażowało się...
więcej Pokaż mimo to"Instynkt mordercy" Rachel Caine to kolejny, piąty już tom cyklu "Stillhouse Lake", z którym niestety nie miałam okazji zapoznać się wcześniej. Już zaczynając lekturę wiedziałam, że czytanie tej serii w ten sposób nie jest najlepszym pomysłem, ale z uwagi na to, że i tak zaspoilerowałam sobie już sporo ważnych wydarzeń z części poprzednich, postanowiłam książkę dokończyć....
więcej Pokaż mimo toPodczas czytania "Miasteczka kłamców" Megan Mirandy w głowie bez przerwy słyszałam głos dr Housa wypowiadającego jego słynne "Everybody lies". Jego maksyma idealnie opisuje mieszkańców miasteczka Cooley Ridge, w którym każdy ma coś do ukrycia, każdy stara odciąć się od tragicznych wydarzeń sprzed lat i na nowo ułożyć sobie życie. Jednak czy jest to możliwe pozostając w...
więcej Pokaż mimo to