Opinie użytkownika
Nawet jeśli tak jak ja raczej stronicie od poradników, śmiało możecie sięgnąć po książkę Olgi Kordys-Kozirowskiej pod tytułem “Miłość to czasownik”. Nie jest to bowiem typowy irytujący poradnik, mimo że chyba najprościej właśnie jako poradnik tę pozycję sklasyfikować. Nie znajdziecie tu jednak nadętego uderzania w patetyczne tony i przedstawiania oczywistości niczym prawd...
więcej Pokaż mimo to
Ta książka przyciągnęła mnie przepiękną oryginalną okładką i totalnie zauroczyła treścią.
Język autorki to absolutny majstersztyk. Przepadłam w nim już od pierwszych stron a każda kolejna utwierdzała mnie w zachwycie. Papużanka stworzyła jedyny w swoim rodzaju poetycki strumień świadomości dziewczynki, która nie jest już małym dzieckiem, ale też daleko jej do dorosłych,...
Czasem lubię wyjść z mojej strefy czytelniczego komfortu mieszczącej się głównie w okolicach literatury faktu i kryminałów i sięgnąć po coś zupełnie innego. Pokaźnych rozmiarów pięknie wydana powieść o wczesnośredniowiecznej Słowiańszczyźnie, sygnowana przez wydawnictwo SQN, które bardzo lubię, wydała mi się dobrym i interesującym wyborem. Początek naprawdę przypadł mi do...
więcej Pokaż mimo to
Kulawe Konie” to pierwsza z cyklu książek Slough House. Polskie tłumaczenie ukazuje się dobrych kilka lat po pierwszym brytyjskim wydaniu, ale w samą porę, by zdążyć się z nim zapoznać przed premierą serialu, w którym główną rolę zagra Gary Oldman.
Mick Herron serwuje nam solidną dawkę sensacji wzorując się na typowych historiach szpiegowskich, ale robi to w oryginalnym...
“Violet robi mostek na trawie” to debiutancki tomik poezji Lany Del Rey. Może stanowić idealny prezent dla fanów piosenkarki, ale nie tylko, jest bowiem przepięknie wydany. Oprawa graficzna to zdecydowanie najmocniejszy punkt tej książki, wydawnictwo SQN świetnie się spisało - twarda okładka z urzekającą, przywołującą na myśl ciepłe lato grafiką, skany maszynopisów i duża...
więcej Pokaż mimo to
Brytyjska rodzina królewska nieustannie dostarcza pożywki mediom a jej losy z żywym zainteresowaniem śledzą miliony osób na całym świecie.
Po głośnym, szeroko komentowanym wywiadzie udzielonym przez Harry’ego i Meghan kilka tygodni temu nastąpiło coś, co zwiastuje nieuchronny koniec pewnej epoki - najpierw śmierć a potem pogrzeb Księcia Filipa, komentowany zresztą m.in...
Powieściami Jodi Picoult zaczytywałam się jako nastolatka, dlatego gdy zobaczyłam jej najnowszą książkę, sięgnęłam po nią z dużym zainteresowaniem. Chciałam się przekonać, czy styl autorki po tylu latach wciąż będzie do mnie trafiał. “Księga dwóch dróg” wprawdzie znacząco różni się od książek, które pamiętam z przeszłości, ale ogólnie mi się podobała.
To solidna powieść...
“Obyś żył w ciekawych czasach” to znane chińskie przekleństwo, którego sens możemy chyba odczuć teraz mocniej niż kiedykolwiek. Siedzę sobie zatem w domu, w trakcie szalejącej na zewnątrz kolejnej już fali pandemii, i czytam tę książkę o problemach społecznych, smutnych ludziach i ich płytkich relacjach, która to w ogóle do mnie nie trafia, myśląc, że może jestem na ten...
więcej Pokaż mimo to“Winni jesteśmy wszyscy” to pierwsza książka Bartosza Szczygielskego jaką miałam okazję przeczytać. Szczerze mówiąc sięgnęłam po nią przede wszystkim za sprawą przyciągającej wzrok okładki, ale na szczęście nie poczułam się rozczarowana jej zawartością, jak to niestety często bywa w takich przypadkach. To naprawdę niezła pozycja, choć dla mnie opowiedziana historia nie jest...
więcej Pokaż mimo to
Muszę przyznać, że mam problem z oceną tej książki. Stawiane w niej tezy, wyjaśnienia pewnych zjawisk oraz prognozy i pomysły dotyczące przyszłości są niesamowicie ciekawe, natomiast są podane w momentami trudnej do odbioru formie. Trzeba być po prostu na to przygotowanym.
Możliwe, że tytuł zasugerował mi, że będzie to książka podobna do “Homo Deus” czy “Homo Sapiens”,...
To moje drugie spotkanie z serią ZROZUM. Wcześniej czytałam książkę “Co nas (nie) zabije”, która urzekła mnie swoją lekkością i zaskakująco przystępnym sposobem opisywania epidemii. Opis z okładki “Czarnej Owcy” sugerował, że tu również roić będzie się od anegdot, ale jednak jest to zupełnie innego rodzaju książka - w tej popularnonaukowej pozycji element naukowy jest...
więcej Pokaż mimo toZabierałam się właśnie za pisanie recenzji “W cieniu Everestu”, kiedy zobaczyłam fantastyczną wiadomość o pierwszym zimowym wejściu na K2. Ależ się cieszę! Przede wszystkim dlatego, że dokonali tego Oni - Szerpowie, którzy zazwyczaj są jedynie cichymi, bezimiennymi bohaterami wielu wypraw. Teraz zasłużenie zapisali się w historii himalaizmu, w dodatku wspólnie, jako grupa....
więcej Pokaż mimo toZdecydowanie jedna z najciekawszych książek, jakie udało mi się przeczytać w tym roku. Gdyby nie to, że przypadkiem natknęłam się na wywiad z Anitą Werner i Michałem Kołodziejczykiem, którzy akurat promowali swoje wspólne dzieło, pewnie nigdy nie sięgnęłabym po tę pozycję, bo uznałabym, że nie jest dla mnie, piłka nożna znajduje się bowiem raczej na szarym końcu listy moich...
więcej Pokaż mimo toJakuba Małeckiego odkryłam dopiero w ubiegłym roku, ale natychmiast stał się jednym z moich ulubionych polskich pisarzy. Książki jego autorstwa biorę w ciemno, bo nie jest dla mnie aż tak bardzo istotne o czym pisze, jestem zakochana w tym jak to robi. Sposób, w jaki operuje językiem sprawia, że zupełnie zwyczajne z pozoru historie nabierają w jego tekstach niemal...
więcej Pokaż mimo to“Topiel” to kolejna po “Szwindlu” książka Jakuba Ćwieka jaką miałam okazję przeczytać. Bardzo mi się podobała, choć po jej skończeniu czułam lekki niedosyt. Opis z okładki, przedstawiający książkę słowami “zaskakująca mieszanka serialu Stranger Things i To Stephena Kinga” nie jest według mnie zbyt trafiony. Jedyny element wspólny to grupka dzieciaków w roli głównych...
więcej Pokaż mimo toMimo że śmierć jest nieodłącznym elementem naszego życia, na co dzień skutecznie wypieramy ją z naszej świadomości. Dzięki postępowi medycyny, przemianom społecznym i kulturowym, stała się dla nas jakby mniej zauważalna. Wprawdzie codziennie dowiadujemy się o tym, że ktoś zachorował, a ktoś umarł; czytamy czy słyszymy, że w jakiejś katastrofie, czy tak jak teraz, z powodu...
więcej Pokaż mimo to
Poradniki to dość specyficzny rodzaj literatury, którego na co dzień raczej unikam. Od czasu do czasu zdarza mi się jednak sięgnąć po jakiś, bo w sumie w większości, nawet kiepskich pozycji, można wyłowić coś, co da się odnieść do swojego życia. A kto nie chciałby mieć w nim więcej dobrych rzeczy?
Zanim zaczęłam tę książkę, upewniłam się, że nie jest to nic w stylu “Potęgi...
Książki o tematyce medycznej zawsze wzbudzają moje zainteresowanie, nie inaczej było też w tym przypadku. Owo zainteresowanie potęgował jeszcze fakt, że “Wcierki rtęciowe i obcęgi” to nie tylko świeża pozycja, zapoczątkowująca serię “Klisze lekarskie”, ale też pochodząca z zupełnie nowego wydawnictwa Nawias (którego książki póki co są dostępne jedynie na dedykowanej stronie...
więcej Pokaż mimo to
Uwielbiam Disneya, kocham zarówno oryginalne disneyowskie produkcje, jak i te z wytwórni zakupionych przez firmę w ostatnich latach.
Muszę jednak przyznać, że przed przeczytaniem tej książki nigdy nie zastanawiałam się, kto stoi na czele tak prężnie działającej korporacji. Gdyby ktoś mnie o to zapytał, nie potrafiłabym skojarzyć ani nazwiska, ani twarzy. Tymczasem Robert...
To było moje pierwsze spotkanie z twórczością Maxa Czornyja. Kojarzyłam jego nazwisko z licznych recenzji krwawych kryminałów, dlatego bardzo zainteresowała mnie ta nowa pozycja, która rodzajem i tematem tak bardzo odbiega od tego, do czego zdążył nas przyzwyczaić autor.
Muszę przyznać, że podchodziłam do tej książki z dużą rezerwą, bo drut kolczasty i pasiak na okładce...