Opinie użytkownika
“Dwadzieścioro czworo oczu" Sakae Tsuboi to książka, na którą z niecierpliwością czekałam od jej oficjalnej zapowiedzi. I mogę powiedzieć, że się nie zawiodłam. Książka oferuje możliwość poznania kultury japońskiej, które w znacznym stopniu różni się od naszej.
Akcja powieści obejmuje okres od lat 20' do końca II Wojny Światowej i ukazuje życie codzienne wiejskiej,...
"Twoja witalność na co dzień" to książka napisana przez Samanthę Boardman, psychiatrkę kliniczną, która postanowiła podzielić się z czytelnikami nową metodą na radzenie sobie ze stresem, ale też i swoimi osobistymi przeżyciami. Znalazły się w niej opisy sytuacji i przemyśleń autorki od czasów rozpoczęcia przez nią praktyki lekarskiej. Książka okazała się być dla mnie...
więcej Pokaż mimo toObecnie coraz więcej osób określa się jako osoby wielojęzyczne, mogąc swobodnie porozumiewać się w więcej niż jednym języku. Jednak ucząc się nowego języka, uczymy się nie tylko tego jak wykorzystać go do poprawnej komunikacji, ale też zyskujemy nową perspektywę i możliwości opisania otaczającej nas rzeczywistości. Naturalnym więc jest zastanawianie się czy nauka języka lub...
więcej Pokaż mimo to"Nie mam ochoty żyć, ale za bardzo lubię tteokbokki" to przede wszystkim książka, którą bardzo trudno oceniać. Autorka dzieli się z czytelnikiem swoją historią i odsłania bardzo osobistą część życia - upublicznia część swojej terapii. Jest to coś na co z pewnością niewiele osób by się odważyło. Miałam wobec tej książki spore oczekiwania - niewiele jest pozycji o osobistych...
więcej Pokaż mimo to"Opowieści Baśniomistrza: Sekrety Smokolochów" to już drugi tom z serii książek, łączącej elementy gier fabularnych i paragrafowych. W grę można grać samodzielnie lub w towarzystwie znajomych. Gracz może wybrać spośród różnorodnych klas bohaterów, m.in. Czerwonego Kapturka, Uzdrowicielki i Łowcy, oraz rozpocząć jedną z dziesięciu przygotowanych przygód lub stworzyć własną...
więcej Pokaż mimo to
Jojo Moyes to autorka, której twórczość skupia się w szczególności na kobietach. Główne bohaterki najczęściej znajdują się w skomplikowanej sytuacji, a żeby przezwyciężyć trudności muszą niemal całkowicie zmienić swoje życie. W przypadku “Muzyki nocy” nie było inaczej.
Głównymi bohaterkami książki są dwie kobiety - Laura i Isabel. Kobiety z pozoru różni wszystko -...
Drugi tom Trylogii Czasu, Gwendolyn zaczyna rozumieć podróże w czasie i poznawać sekrety Loży ⏳ Powoli zaczyna wyjaśniać się też sprawa Lucy i Paula 👨👩👧 Wiadomo, że tam gdzie tajemnice tam i problemy z zaufaniem. Można więc spodziewać się dużej ilości awantur i wykrzyczanych uczuć. W tym tomie rozpoczęło się również dodatkowe love story (spokojnie, inne niż wszystkie) -...
więcej Pokaż mimo to"Powiedz mi, co cię boli. Powiem ci dlaczego" to książka o połączeniu medycyny Wschodniej z psychologią, które jakoby miałoby mieć wpływ na zdrowie człowieka. Podchodziłam do niej z dużą rezerwą ze względu na własne, dość sceptyczne, podejście do pseudonauki jaką jest psychoenergetyka. Już po samym wstępie stwierdziłam, że bardzo mało prawdopodobne jest to, że ta praca mnie...
więcej Pokaż mimo to"Królowa pszczół" to książka Niny Nirali. Autorka w swoich powieściach stara się zwalczać wszelkie stereotypy. Szczególnie mocno związana jest z Indiami, co z resztą można odczuć czytając opisy krajobrazów i tradycji. "Królowa pszczół" jest pozytywną książką o życiu - ukazuje problemy codzienności takimi, jakie są naprawdę i wzrusza do łez. Główna bohaterka to popularna...
więcej Pokaż mimo toTemat podróży w czasie jest dość powszechny - normalni ludzie zastanawiają się co by było gdyby, a naukowcy starają się rozstrzygnąć prawdopodobieństwo i warunki ich występowania. "Czerwień rubinu" to pierwszy tom Trylogii Czasu Kerstin Gier, którą już czytałam jakiś czas temu, ale zdecydowałam się do niej wrócić 🖤 Podróże w czasie, przepowiednie, tajemnicza organizacja,...
więcej Pokaż mimo to"Cyjan" to drugi tom serii Indygo, której akcja toczy się w świecie pełnym nieludzi (tradycyjnie wampirów i wilkołaków, ale nie tylko). Mimo tego, że nie przeczytałam pierwszego tomu, a książkę wybrałam głównie po pięknej okładce i opisie, bardzo szybko zorientowałam się jak działa przedstawiony świat i jacy są jego mieszkańcy. Książka pod tym względem była dość...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to"Niebezpieczna gra" to debiutancka książka autorki. Od samego początku zachęca okładką, opisem fabuły, jak i fragmentem książki zamieszczonym na skrzydełku. Dodatkowo książkę umieszczono w kategorii fantasy, co dla mnie było kolejną zachętą do przeczytania książki. Niestety dopiero w trakcie czytania okazuje się, że jedynym elementem fantastyki są niesamowite moce...
więcej Pokaż mimo to
Książka, która trafiła w moje ręce tak naprawdę przez przypadek 🙈 Przypadek - ale jaki szczęśliwy 😊 Książkę przeczytałam w ciągu jednego dnia (podczas #czytamzfriends ). Było to dla mnie coś nowego, bo zazwyczaj czytam książki fantasy.
"Ocean uczuć" to niezwykła podróż po życiu - filozoficzna i bardzo poetycka. Każdy człowiek musi mierzyć się ze swoją przeszłością, być może...
"Kobieta w białym kimonie" to wzruszająca, romantyczna powieść, opowiadająca historię dwojga zakochanych ludzi, rozdzielonych przez wojnę, tradycję i uprzedzenia. Powieść jest fikcją historyczną, fabuła została zainspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Akcja książki toczy się linearnie w dwóch okresach - powojennej Japonii (lata 50') i współczesnej Ameryce.
Pierwszą część...
"Nie ocenia się książki po okładce", ale mimo to chcę napisać o niej parę słów. W tym przypadku piękna, prosta i symboliczna okładka idzie w parze z jeszcze piękniejszym (jednocześnie brutalnym i wstrząsającym) wnętrzem. Książka jest doskonale napisana, szybki rozwój wydarzeń oraz ogrom tajemnic sprawiły, że nie mogłam się od niej oderwać.
"Rok próby" to książka o...
"Rudy kot bez rodowodu i zielony korytarz" to, według klasyfikacji, obyczajówka o kobietach, które nie chcą dopasować się do reguł, panujących w społeczeństwie. To dość specyficzna książka, z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu i nie każdego porwie od pierwszej strony. Ja zdecydowałam się ją przeczytać, ponieważ zobaczyłam kilka pozytywnych opinii. Jednak książka...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to"Etyka medyczna" to książka z serii "Krótkie wprowadzenie". Cykl ten składa się z interdyscyplinarnych publikacji popularnonaukowych na tematy, które są współcześnie istotne. Są one wyjaśniane przez międzynarodowych specjalistów danej dziedziny w bardzo przystępny sposób. W serii można znaleźć wiele ciekawych tytułów, takich jak "Neuronauka poznawcza" lub "Starzenie...
więcej Pokaż mimo to"Martwy Punkt. Próba Obserwatora" to komiks, który stał się inspiracją serialu animowanego na platformie streamingowej Netflix. Akcja książki toczy się przede wszystkim na terenie Parku Rozrywki, w którym mają miejsce zjawiska paranormalne, takie jak pojawianie się demonów i aniołów. Głównymi bohaterami są Norma, Barney oraz mopsik Pugsley. Każde z nich jest na swój sposób...
więcej Pokaż mimo toJojo Moyes to brytyjska dziennikarka i pisarka. Książki jej autorstwa zaliczane są głównie do literatury obyczajowej i nie raz znalazły się na listach bestsellerów. Twórczość autorki była już wielokrotnie wydawana na rynku polskim i cieszy się dużą popularnością. Tym razem Wydawnictwo Znak zdecydowało się powrócić do korzeni i wydać "Pod osłoną deszczu" - debiutancką...
więcej Pokaż mimo to"Dziennik utraconej miłości" to kolejna książka (już czwarta w nowym wydaniu) E-E. Schmitta wydana przez Wydawnictwo Znak. Eric-Emmanuel Schmitt jest jednym z moich ulubionych autorów. Książki jego autorstwa nie tylko mają piękne wydania (twarde oprawy z papierową fakturą nigdy nie przestaną mnie zachwycać), ale także piękny przekaz. "Dziennik utraconej miłości" to książka...
więcej Pokaż mimo to