Opinie użytkownika
"Żelazne serce" to drugi tom "Wojny Crier". Opowiada o dalszych losach ludzkiej dziewczyny Ayli oraz automatonki o imieniu Crier- córki Hesoda, władcy Rabu.
Choć początkowo historia dziewczyn toczy się osobno to w końcu ich ścieżki się przecinają.
Obie chcą powstrzymać Kinoka- jednego z automatonów, który wyniszcza nie tylko ludzi, ale i innych ze swojego rodzaju. Do tego o...
Akcja powieści rozgrywa się dwadzieścia lat przed wydarzeniami z "Legendy i Latte". Nie trzeba znać treści poprzedniej książki autora. Jednak osoby, które ją czytały znajdą w niej kilka smaczków.
"Księgarnie i kościopył" to pierwsze miłości, słodkości oraz książki z nutą niebezpieczeństwa i szukania własnej drogi.
Główną bohaterką jest orczyca Viv, która trafia do...
"Słowalkiria" to trzeci i ostatni tom opowiadający historię Marcjanny (Cyjan) w świecie, który sama wymyśliła.
Część bohaterów powraca i przewija się przez strony Słowalkirii jednak już nie z taką częstotliwością co wcześniej. Część jednak zostaje zdecydowanie lepiej i dokładniej przedstawiona.
Cyjan nie tylko zaczyna panować nad słowami i coraz lepiej używać swojej mocy,...
Główną bohaterką "Stypendium pentagramu" jest Mistic. Jej siostra będąc uczennicą Dirvenly High ginie w nie do końca wyjaśnionych okolicznościach. Mistic chcąc rozwikłać zagadkę jej śmi*rci sama staje się uczennicą tej tajemniczej placówki.
Jak się później okazuje Dirvenly High wcale nie jest zwykłą szkołą. Dziwne wydarzenia, które mają miejsce wokół Mistic tylko...
"Słowiedźma" jest zdecydowanie mniej chaotyczną i bardziej rozbudowaną kontynuacją "Słowodzicielki".
Niestety w drugim tomie ścieżki naszych poznanych wcześniej bohaterów się rozchodzą (choć nie wszystkich). W zamian za to otrzymujemy zdecydowanie więcej informacji na temat świata. Do tego lepiej poznajemy pretendentów do tronu, którzy poszukują Głosu. To dzięki niemu...
"Słowodzicielka" zaintrygowała mnie już samym tytułem, a opis tylko pogłębił ciekawość.
W książce poznajemy Jorda- rycerza, Hidrę- zabójcę oraz minstrela o imieniu Agni. Udają się oni na poszukiwania głównego bohatera, który mógł zgubić się pośród luźnych wątków. W końcu jednak trafiają na swoją twórczynię Marcjannę i wtedy dopiero zaczyna się najciekawsza część książki...
"Demon" to już piąty tom wyżej wspomnianej serii.
Nasi bohaterowie poznali przyszłość. Jednak jest ona niejasna i zmienna. Dzięki przypadkowi (lub nie) wpadają na znanych już z innej serii bohaterów, którzy pomagają im lepiej poznać obecny świat.
Hubert cały czas dąży do zjednoczenia jak największej liczby osad. Niestety nie wszędzie witają go z otwartymi ramionami, a w...
Tytułowa "Black Bird Academy" to instytucja zajmująca się szkoleniem różnego typu egzorcystów. Między innymi są specjaliści od duchów, czy demonów. Jednak całej hierarchii nie będę Wam zdradzać 🤫
Głównymi bohaterami tej książki są Leaf oraz Falco.
Leaf Young jest kelnerką oraz studentką na Uniwersytecie Nowojorskim, mieszka z dwiema przyjaciółkami i stara się wiązać koniec...
"Iron Flame. Żelazny płomień" to drugi tom serii Empireum. Jeśli myślisz, że pierwszy był pełen emocji to "Iron Flame" bije go na głowę 😅
Uczucia między Violet a Xandenem są nieobliczalne jak burza z piorunami, a iście smoczy płomień trawi ich serca. Do tego ziarno niepewności zasiewa pewna ex 🤫
Drugi rok nauki przynosi jeszcze więcej wyzwań, problemów oraz tajemnic 🙈 Choć...
Szczerze mówiąc książka przekonała mnie już po samym tytule, w którym znajdują się czarownice, ale również sporą ilością pozytywnych recenzji.
Główną bohaterką jest czarownica Mika. Ma 31 lat, wspaniałego psa, ale prowadzi samotne życie, ponieważ tylko w samotności może ukryć przed światem swoją prawdziwą tożsamość.
Wszystko zmienia jedna wiadomość z błaganiem o pomoc....
"Fourth Wing. Czwarte skrzydło" zaspokoiło moje wszelkie oczekiwania względem fantastyki. Świetnie wykreowany świat, interesujący bohaterowie no i wspomniany już wcześniej motyw enemies to lovers.
Główną bohaterką jest Violet, najmłodsza córka generały Sorrengail. Uczyła się na skrybę, ale zostaje zmuszona do wzięcia udziału w bezwzględnym szkoleniu na smoczego jeźdźca.
Jej...
"Znak i omen" to pierwszy tom cyklu "Wiccańskie kredo" od Marah Woolf. Jest to już trzecia seria tej autorki, po którą sięgam. Poprzednimi się nie zawiodłam i coś czuję, że "Wiccańskie kredo" również mnie nie zawiedzie 😉
Główną bohaterką jest Valea wiccanka ukrywająca się w świecie ludzi. Pewnego dnia spotyka strzygonia, który ratuje jej skórę, a przy okazji zaczyna...
"Cztery pory magii" to cztery historie napisane przez cztery autorki: Anetę Jadowską (jesień), Martę Kisiel (zima), Magdalenę Kubasiewicz (lato) oraz Milenę Wójtowicz (wiosna).
Historie zawarte w tej książce różnią się tak samo jak pory roku.
🌸
Zaczyna się od wiosny i krwawego wesela z rusałką na czele. Jednak organizacja mimo sporych niedogodności nadal dopięta jest na...
W "Bogobójczyni" trafiamy do świata pełnego bóstw, do których nie można się modlić. Zakaz wydał król po wygraniu wojny przeciwko nim.
W książce tak naprawdę mamy czwórkę głównych bohaterów, choć poznajemy ich stopniowo.
Jako pierwszą poznajemy Kissen. Kobieta trudni się odpłatnym unicestwianiem bóstw. Przez przypadek trafia na Inarę - dziewczynkę połączoną z bóstwem....
Główną bohaterką jest Ann. Świeżo po ukończonych studiach w Whitmanie dostaje się na staż w The Met. Jednak po przybyciu trafia do jednego z oddziału, będącego kiedyś klasztorem. The Cloisters skrywa wiele tajemnic. Nie tylko między murami, ale również wśród pracowników. Ann pracuje przy starych tekstach dotyczących tarota, zna wiele języków co ułatwia pracę nie tylko jej,...
więcej Pokaż mimo to
Niestety "Elfami Londynu" się zawiodłam. Widziałam sporo negatywnych opinii, ale dałam im szansę. Niestety na próżno.
Dla mnie było zbyt wielu bohaterów, zbyt wiele skoków czasowych i zbyt mało opisanego świata.
Jako czytelnik wpadamy w już trwającą historię. Nie mamy przedstawionego świata ani zasad nim panujących. Wiemy tylko tyle, że jesteśmy we współczesnym Londynie,...
"Mszczuj" to już siódmy tom cyklu Kwiat paproci i trzeci opowiadający historię Jagi, szeptuchy z Bielin.
Akcja toczy się zimą. Przygotowania do Szczodrych Godów idą pełną parą. Niestety Jaga jest zbyt zajęta problemami ze Swarożycem by zająć się własnym mężem (nawet takim na niby).
Mszczuj jest coraz bardziej sfrustrowany zachowaniem Jagi, choć ich małżeństwo to czysty...
Hallion Thorne jest córką prezydenta USA i czarną owcą w rodzinie.
Dwudziestojednoletnia skandalistka nie ma stałej pracy, utrzymuje się z pieniędzy rodziców, ponieważ bycie influencerka nie przynosi jej prawie żadnych dochodów.
Po pewnym incydencie z biustem dziewczyny w roli głównej jej rodzice decydują się na radykalny krok. Zatrudniają ochroniarza, ekhm funkcjonariusza...
Oprócz Everlee oraz Mavericka do głosu dochodzą Haven i Ashton. Mimo czterech perspektyw podczas czytania nie odczułam ani razu zagubienia.
Śmierć najbliższych, wygrana z chorobą, rodzice alkoholicy i narkomani to tylko kilka trudnych wątków poruszanych w tej książce. Jednak wszystko na raz to było dla mnie za dużo. Podczas czytania "For Ever More" moja tama puściła. Łzy...
"Be My Ever" to historia Everlee i Mavericka. Ich ścieżki krzyżują się na studiach. Choć oboje nie grzeszą urodą to życie ich nie oszczędzało.
Everlee ucieka przed swoją przeszłością. Uczelnię wybrała na drugim końcu kraju żeby przeszłość jej nie dosięgnęła. Jednak nie doceniła długości jej macek.
Maverick choć sprawia wrażenie zadufanego w sobie członka drużyny futbolowej...