Opinie użytkownika
Po "Marinę", napisaną przez C.R.Zafona (do którego mam ogromny sentyment), sięgnęłam tylko, po to, żeby mieć pełen obraz jego jako pisarza i całej jego twórczości. I o ile uważam, że rok temu ta książka spodobałaby mi się o wiele bardziej, nadal myślę, że jest to pozycja, której nie można zapomnieć.
Nikt tak pięknie nie opisuje tej zamglonej i tajemniczej Barcelony, jej...
Mało odkrywczy, słaby fabularnie, nic nie wnoszący do życia taki tam kryminalik. Lekki i w miarę przyjemny, pomijając prowadzone dialogi i fabułę banalną jak dla osła. Może dla przeciętnego Polaka, który jedną książkę czyta na pięć lat, byłaby całkiem niezła, jednak komuś kto w swoim życiu przeczytał więcej niż "Plastusiowy pamiętnik" nie polecam. Bardzo płaskie i nie...
więcej Pokaż mimo to
Do tej książki podchodziłam trzy razy, za żadnym nie udało mi się przeczytać więcej niż 50 stron. Wydawała mi się nudna, dla mnie kompletnie nietrafiona i mdła. Jakie to było absurdalne myślenie!
Kiedy w końcu zabrałam się do nadrabiania zaległości z mojej biblioteczki "Historia pszczół" poszła na pierwszy ogien. Zmusiłam się wręcz, żeby znowu ją otworzyć. I wtedy...
Za "Szóstkę wron" bardzo długo się zabierałam, bo chociaż większość opinii była bardzo pozytywna, przytłoczyła mnie ogólna popularność tej pozycji. Mimo to sięgnęłam i muszę przyznać przed samą sobą, że jest to jedna z najlepszych fantastycznych młodzieżówek jakie czytałam. Po prawdzie niewiele ich było, ale ta powieść napisana przez Leigh Bardugo jest naprawdę na szalenie...
więcej Pokaż mimo to
Już od dawna chciałam sięgnąć po prozę jednej z najpopularniejszych, polskich autorek kryminałów. Kiedy więc w końcu "Motylek" trafił na moje półki, nie mogłam się doczekać lektury.
Jest to pierwszy tom z cyklu o Lipowie i moim zdaniem jest to całkiem udany początek. Mamy zamkniętą, małą społeczność co bardzo lubię w kryminałach, a także małomiasteczkowy, sielski z pozoru,...
Kolejna, czwarta z kolei pozycja autorstwa Camilli Lackberg, po którą sięgnęłam. Po tomie drugim i trzecim byłam sceptycznie nastawiona, ponieważ niezbyt mi się one podobały, ale uznałam, że dam szansę autorce dalej.
"Ofiara Losu" moim zdaniem wraca na poziom, który przedstawiała pierwsza część, a więc nie jest to fenomenalne, ale naprawdę dobre i wciągające. Lektura, która...
Trzeci tom trylogii o Vestmannie, "Prom", jest moim zdaniem najgorszą częścią tego cyklu napisanego przez Remigiusza Mroza pod pseudonimem. W tej książce spotykamy się z porwaniem promu przez terrorystów, którzy grożą oczywistą śmiercią wszystkich, a więc ponad tysiąca, pasażerów. Na pokładzie znajduje się także Katrine Ellegaard, czyli główna postać kobieca całej serii. I...
więcej Pokaż mimo toNiestety, moje zdanie na temat Helen Fielding wciąż jest takie samo. Z każdym kolejnym tomem jest coraz bardziej na siłę, jest coraz gorzej. O ile pierwszy tom był naprawdę zabawny, lekki i naturalny, tak następne są po prostu rozczarowywujące. W tej części poznajemy historię zajścia w ciążę Bridget, która, jak to ona, nie mogła przecież nie mieć różnych przygód z tym...
więcej Pokaż mimo to
Po fatalnej "Deniwelacji" miałam duże opory przed sięgnięciem po kolejną serię Remigiusza Mroza. Jak to ja jednak mam w zwyczaju, kupiłam na naprawdę fajnej przecenie. Więc wypadało się za nią wziąć.
Tę pozycję czyta się jak świetny, skandynawski kryminał. Jest bardzo wartka akcja, dobrze rozbudowani charakterologicznie bohaterowie, bardzo bardzo dobry styl pisania. O ile...
Widziałam już tę książkę chyba wszędzie, za sprawą jej podobno wielkiego fenomenu i ekranizacji, która podbiła cały świat. Kupiłam więc "Zaginioną dziewczynę" Gillian Flynn, by samej mieć jakąś opinię na jej temat.
Mam duży problem z tą pozycją. Przez pierwsze pół książki naprawdę się męczyłam, uważałam cały koncept za naiwny i wręcz infantylny co bardzo utrudniało mi...
Chyba nigdy żaden kryminał nie dłużył mi się tak jak ten. Męczyłam go dokładnie dwa tygodnie, zanim byłam w stanie go dokończyć.
Trzeci tom cyklu o Erice i Patricku jest oparty na bardzo dobrym i ciekawym pomyśle. Problem tkwi w tym, jak ten pomysł został przedstawiony. Moim zdaniem, przez 400 stron tej powieści nie dzieje się dokładnie nic. Jest to zbędny wypełniacz,...
Po przeczytanie drugiej części cyklu o Celaenie Sardothien mam bardzo mieszane uczucia. Skończyłam ten tom zaledwie przed paroma minutami i niestety myślę, że dopadł mnie kac.
Druga powieść w tym uniwersum opiera się na odkrywaniu przeszłości głównej bohaterki, odkrywaniu tajemnic tego świata i wreszcie odkrywaniu uczuć, które targają naszą Zabójczynią w miarę jak upływa...
"Szklany Tron" Sary J. Maas był jedną z niewielu pozycji z gatunku fantastyki, po którą sięgnęłam, ponieważ bardzo rzadko zdarza mi się właśnie taką literaturę czytać. Czytałam to w wieku 14 lat i byłam naprawdę zachwycona.
Kilka dni temu jednak przeczytałam ją ponownie, głównie ze względu na chęć kupienia kolejnej części. Nadal uważam, że jest to bardzo dobra lektura, choć...
Moje drugie spotkanie z Jo Nesbo i pierwsze z Harrym Hole i muszę niestety powiedzieć, że nieudane.
Fabuła się wlokła niemiłosiernie, przez pierwsze dwieście stron może jest dosłownie jedna dobra, wartka akcja, reszta to flaki z olejem pociągnięte na pół książki. Ten Harry to mi do gustu za bardzo nie przypadł, jakiś taki miałki i niemrawy. Pomysł też raczej nietrafiony, a...
Wiązałam z ta powieścią wielkie nadzieję, ponieważ jest to bardzo popularna pozycja, niestety jednak "Buszujący w zbożu" Salingera bardzo mnie rozczarował i pozostawił spory niesmak.
Ta obyczajówka, bo chyba do tego gatunku należy książka, jest napisana bardzo płasko, naiwnie i wręcz infantylnie. Rozumiem, że główną postacią i narratorem jest szesnastoletni chłopak, ale...
I kolejna książka Mroza na mojej półce...
Mam bardzo mieszane uczucia. Polubiłam się z Wiktorem Forstem, z Olgą też, uważam, że są naprawdę dobrze wykreowanymi postaciami. Bardzo podobało mi się też zakończenie, rozwiązanie akcji było naprawdę udane, a ostatnia strona, jak to u Mroza, petarda.
Jednak sam koncept mnie nie przekonał. Wszystkie religijne nawiązania bardzo...
Po "Malowanego ptaka" sięgnęłam, wiedziona instynktem, biorąc pod pachę z ojcowskiej wielkiej biblioteczki. Siadłam, skuliłam się pod kocem i nagle zleciały trzy godziny.
Jest to bardzo trudna, dojmująca historia z elementami biograficznymi, opisująca przeżycia małego chłopca, odesłanego z domu podczas II wojny światowej. Nie poznajemy jego imienia, nie wiemy też za bardzo...
Katarzyna Bonda nie jest w moim rankingu najlepszych pisarzy kryminałów - niestety, bo napisała bardzo dużo książek i jest jedną z najpopularniejszych autorek w Polsce.
Ja jednak nie rozumiem kompletnie jej fenomenu - "Tylko martwi nie kłamią" było drugą pozycją po jaką sięgnęłam, po "Pochłaniaczu". Ani jedna ani druga kompletnie mnie nie zachwyciły, nie wciągnęły, wręcz...
"Odwet" Kristiny Ohlsson był dla mnie nic nieznaczącym tytułem na mojej półce, kupionym przez zupełny przypadek za sześć złotych na jednej z promocji w osiedlowej księgarence. Kupiłam, bo było tanio, nie przeczytałam nawet opisu z tyłu okładki, wiedziałam tylko, że to kryminał. Kiedy później okazało się, że to druga część cyklu nie sądziłam, że ją przeczytam.
Jakim...
Sięgnęłam po kolejną książkę Remigiusza Mroza na mojej półce, chcąc przeczytać wszystkie jego wydane powieści, by mieć pełen obraz jego jako pisarza. Jako, że "Wieża milczenia" to jego debiut wydawniczy, wiedziałam, że małe są szanse, żeby ta powieść dorównała tym kilku wspaniałym pozycjom z jego obecnego dorobku. Nie sądziłam jednak, że będzie aż tak wielka przepaść i...
więcej Pokaż mimo to