Opinie użytkownika
Pierwsze spotkanie z twórczością francuskiego autora zaliczam do zdecydowanie udanych. Już prawie od samego początku lektury przyszły mi do głowa porównania z Bukowskim, gdzie Houellebecq wypada o niebo lepiej.
"Cząstki elementarne" podzieliłbym na trzy elementy literackie, które przez całą długość książki się ze sobą przeplatają: wulgarne i wyuzdane fragmenty wprost z...
"Nie opuszczaj mnie" to niewątpliwie piękna historia, która porusza swoją fabułą. Po przez emocjonalne zaprezentowanie pewnych teorii, przedstawia dystopiczną wizję nowoczesnego świata. Koncepcja Kazuo Ishiguro jest oryginalna i wciągająca zarazem. Jednak to, co wpływa na mój pozytywny odbiór tej książki, to sposób wprowadzania czytelnika do historii, sposób budowania...
więcej Pokaż mimo toTwórczość Jamesa Baldwina wróciła w ostatnich latach do lektur często czytanych i polecanych. Najpierw za sprawą świetnej ekranizacji, a rok temu w związku z ruchami Black Lives Matter. Fabuła "Gdyby ulica Beale umiała mówić" idealnie wpasowuje się w amerykańską dyskusję na temat rasizmu systemowego oraz brutalności policji, więc nie dziwi fakt, że od 2020 ludzie odkrywają...
więcej Pokaż mimo to
Po dłuższej przerwie od książek 'Czarnoksiężnik z Archipelagu' stał się moją pierwszą przeczytaną pozycją. Do tego było to pierwsze zetknięcie się z twórczością LeGuin, która była mi wielokrotnie polecana. Muszę zdecydowanie przyznać, że była to świetna rekomendacja i udany powrót do czytelnictwa.
'Czarnoksiężnik z Archipelagu' jest mieszanką powiastki filozoficznej i...
Jako czytelnik portalu "Gwiazd Basketu" i fan koszykówki bardzo się ucieszyłem, że autor najlepszego bloga na temat jednego z moich ulubionych sportów wydaje książkę. Już w artykułach pojawiających się na łamach portalu GB można było wyczuć, że Bartosz Gajewski ma luźne pióro, potrafi zabawnie spuentować i posiada ogromną wiedzę, szczególnie z dziedziny NBA. Po lekturze...
więcej Pokaż mimo toPewnie jak większość osób zdecydowałem się na sięgnięcie po debiut literacki Piotra Szmidta ze względu na jego twórczość rapową. Jako Ten Typ Mes udowadniał wiele razy, że jest w stanie napisać genialne teksty, jeśli chodzi o dłuższe formy lub bardziej prozatorskie, również felietony Szmidta przypadły mi do gustu. Stąd też nie tyle, że miałem jakieś oczekiwania, ale...
więcej Pokaż mimo toZmotywowałem się do przeczytania tego wielkiego tomiszcza, gdy zacząłem oglądać "The Last Dance", miniserię, która rozbudziła moj apetyt na poszerzenie wiedzy na temat życia najlepszego koszykarza w historii. Jako fan koszykówki, szczególnie NBA, miałem już jakieś pojęcie na temat ery Chicago Bulls i dominacji Jordana, jednak "The Last Dance" uświadomiło, że moja wiedza...
więcej Pokaż mimo toBardzo dobra powieść psychologiczna. Przede wszystkim warto zaznaczyć, że książka mocno się różni od książki, co zdecydowanie postrzegam jako pozytyw. Nawet jeśli film "Jojo Rabbit" to naprawdę ciekawy film, dobrze było sobie uświadomić, że nie jest to 100% adaptacja, a raczej Taika Watiti posłużył się książką Leunens, żeby stworzyć własna wariacją na temat opowiedzianej...
więcej Pokaż mimo toPo zachwytach i świetnych opiniach, które czytałem w Internecie spodziewałem się trochę lepszej książki. Oczywiśnie nie oznacza to, że mi się nie podobała. "Małe ogniska" to dobra lektura, zdecydowanie wciągająca, którą szybko się czyta. Myślę, że moja lekko niższa ocena powiązana jest ze znudzeniem amerykańskimi tematami, amerykańskimi przedmieściami. Są to motywy...
więcej Pokaż mimo toJak to przystało na bardzo popularną książkę, reklamowaną wszędzie, byłem dosyć sceptycznie do niej nastawiony, ale okres zamknięcia w domu zdecydowanie sprzyjał okolicznościom, żeby wziąć się za lekturę 'Normalnych ludzi" (dodatkowo okładka jest zdecydowanie przyciągająca). Może nie przesadzałbym z komentarzem, który krzyczy do czytelnika, że mamy do czynienia z 'jedną z...
więcej Pokaż mimo toGdy tak znany pisarz jak Philip Pullman bierze się za bajki braci Grimm i kusi czytelnika swoim tytułem, można oczekiwać czegoś nowego, jakichś nietypowych interpretacji baśni. Niestety albo stety, dostajemy minimalnie zmienione baśni, więc nie czuje się zupełnie, że Pullman dodał coś od siebie. Zdecydowanym plusem jest nota informacyjna na temat każdej baśni, w której...
więcej Pokaż mimo toNie miałem okazji czytać "Kandyda" w szkole, więc po latach zabrałem za nadrabianie zaległości. Miałego dosyć wysokie oczekiwania, ponieważ okres Oświecenia we Francji to czas wielu wspaniałych dzieł. Do tego bardzo podoba mi się forma powiastek filozoficznych, czyli tekstów na pozór banalnych, które jednak kryją w sobie bardzo dużo mądrości i opowiadają o najcięższych...
więcej Pokaż mimo to
Po raz kolejny się potwierdza moje zamiłowanie to teatru absurdu. Zbierałem się dosyć długo, żeby przeczytać 'Czekając na Godota', a raczej czekałem do momentu aż poradzę sobie z tą książką w oryginale.
Pomimo tego, że dramat Becketta jest bardzo krótki i podzielony na dwie części jest wypełniony ogromem treści. Jak przystało na teatr absurdu to co wydaje się chaotycznym...
Marek Aureliusz, wielka postać, jedna z najznamienitszych postaci w historii Starożytnego Rzymu, a do tego wyznawca zasady stoickiej. Jego "Rozmyślania" na pewno mają w sobie wiele mądrości. We swoich zapiskach cesarz przekazuję swoją filozofię życiową, wychodzą w sumie z tego porady jak radzić sobie w życiu, jak do niego podchodzić itp. Nie dziwi mnie fakt, że po całym tym...
więcej Pokaż mimo toKolejna pozycja spoza mojego głównego kręgu zainteresowań literackich. Z reguły nie czytam biografii autorów, korespondencji lub dzienników, jednak od dawna chciałem przeczytać akurat tę książkę z racji mojego zamiłowania do Hermanna Hessego. Również Tomasz Mann nie jest mi obojętnym autorem. Jeśli chodzi o takie książki jak ta, zdecydowanie ciężej się je czyta niż...
więcej Pokaż mimo toSięgnąłem po "Dzieciństwo Jezusa" zachęcony bardzo pozytywnym wspomnieniem lektury "Czekając na barbarzyńców". Spodziewałem się kolejnego tekstu utrzymanego w intrygującym tonie, który zabrałby mnie w nieznane mi części świata. Teoretycznie pisarz próbuje zrobić to znowu. Przynieść nas do jakiegoś bliżej nieokreślonego miejsca, gdzie każdy rozpoczyna nowe życie. Problem...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Jestem pod wrażeniem! Pomimo tego, że książka Gaela Faye została nagrodzona wielokrotnie i dostała bardzo pozytywne recenzje krytyków, wciąż byłem sceptycznie nastawiony. W końcu nie wydawałoby mi się dziwnym, gdyby we Francji książka była nominowana z racji tematyki o realiach jednej z kolonii i o konflikcie pomiędzy Tutsi i Hutu.
Jeśli chodzi o tę książkę można było mieć...
Myślę, że nigdy nie przekonam się do książek z kategorii 'Rozwoju osobistego', ale muszę przyznać, że "Przeszkoda czy wyzwanie" jest zdecydowanie lepszą książką niż "Ego to twój wróg". Schemat jest stosunkowo podobny, czyli rozwijanie własnych teorii na podstawie przytaczania różnych przykładów z życia wziętych i posiłkowanie się żywotami znanych postaci historycznych....
więcej Pokaż mimo toZdecydowanie książki z kategorii 'Rozwój osobisty' nie należą do moich ulubionych. Z reguły takie książki mają wartość literacką równą zero. Domyślam się, że jest duża liczba osób, które motywują się dzięki takim pozycjom, znajdują inspirację i lektura książek coachingowych im pomaga. Tak też trafiła do mnie ta książka, jako rekomendacja od osoby, która znajduje jakąś...
więcej Pokaż mimo toIm więcej myślę o tej książce, tym gorsza mi się wydaje. Wells nigdy nie kojarzył mi się z wielką literaturą, ponieważ dosyć dużo mu brakuje do największych pisarzy, jednak pozycje takie jak "Wehikuł czasu" czy "Wyspa Doktora Moreau" czytałem z dużą przyjemnością. Brytyjski pisarz w całkiem ciekawej formie wypowiadał się na tematy zaprzątające umysły ludzi końca XIX wieku....
więcej Pokaż mimo to