Opinie użytkownika
"Księga o niewidzialnym" to zbiór opowiadań autorstwa Erica Emmanuela Schmitta, który skradł moje serce "Kobietą w lustrze".
Na początku chciałabym zwrócić uwagę na przepiękne wydanie i cudną oprawę graficzną. Naprawdę - radość sprawia samo patrzenie na tę książkę.
Co do treści... Nie jestem fanką opowiadań, ale styl pisania E. E. Schmitta ma coś w sobie... tak poetyckiego,...
"Dwa dni w Paryżu" trochę zachwyciło, a trochę rozczarowało. Pierwsza połowa książki, która - jak się okazuje, jest też pierwszym opowiadaniem, podobała mi się bardzo. Historia Nell, która wybiera się z ukochanym do Paryża, jednakże trafia tam sama. Jak ma sobie poradzić w pojedynkę w obcym mieście, w obcym kraju, nie znając języków ani mentalności tego narodu? Kiedy...
więcej Pokaż mimo to
Rzadko kiedy sięgam po reportaże, ale to jest jeden z tych, który mną wstrząsnął. Poczułam się bezsilna i po prostu smutna, że nadal w naszym świecie jest tyle... zła. Nadal ludzie potrafią bezkarnie je czynić.
"Władcy strachu" to historia, która miała miejsce na wyspie Jersey. To historia o sierocińcach i wstrząsających zdarzeniach, które spotykały małe dzieci, które w...
Kilka miesięcy temu zdarzyło mi się czytać "Dziewięcioro nieznajomych" Liane Moriarty. Bardzo mi się spodobał styl pisania autorki, jej prosty sposób pokazywania świata, dlatego, gdy tylko nadarzyła się okazja do wgłębienia się w nowy świat tej autorki - od razu z niej skorzystałam.
"Miłość i inne obsesje" to historia, która pokazuje różne oblicza tytułowego uczucia -...
Widuję tę książkę często w zagranicznych księgarniach, słyszałam o niej na youtubie, ciągle jakoś się gdzieś przewijała. I już miałam kupić po angielsku, ale okazało się, że niedługo wychodzi w Polsce - nie mogłam się nie skusić.
Nie wiedziałam w sumie za bardzo czego oczekiwać, ale po przeczytaniu - jestem zachwycona!
Historia opowiada, jak mówi tytuł, o dziewięciorgu...
Cudowne wydanie, cudowne zdjęcia, szkoda że treść - taka sobie. Wynudziłam się niesamowicie i przebrnięcie przez te kilkaset stron zajęło mi miesiąc. Ogromny potencjał, szkoda że zmarnowany.
Pokaż mimo to
Nasłuchałam się pozytywnych opinii nad tą książką za granicą - że niby zabawna, wciągająca i momentami urocza. Ludzie mówili, że to jedna z najlepszych książek, jakie przeczytali w tym roku, zachwytom nie było końca.
I cóż... Nie zawiodłam się. Może nie jest to najlepsza powieść wszech czasów, ale bardzo miło spędziłam z nią kilka dni.
"Bajecznie bogaci Azjaci" to książka o...
Jestem osobą, która bardzo rzadko sięga po tego rodzaju literaturę, ale gdy otrzymałam propozycję tej pozycji, stwierdziłam, że... cóż - czemu nie! Sprawdźmy o co w tym chodzi!
Książka podzielona jest na trzy części. W pierwszej dowiadujemy się o zasadach, które są podwalinami proponowanego programu odchudzania. W drugiej - można powiedzieć, że znów czytamy o zasadach, tym...
Cóż to za wspaniała książka!
Słyszałam, że na facebooku istnieje strona o nazwie takiej, jak tytuł książki, ale za bardzo się nią - szczerze mówiąc - nie interesowałam. Ot, strona jak tysiące innych zapewne. Jednakże w przypadku książki było całkiem inaczej - od razu chciałam ją przeczytać i na szczęście treścią się nie zawiodłam.
"Ch**owa pani domu" to antyporadnik, który...
Będąc jeszcze nastolatką bardzo często zaczytywałam się w zagranicznych fanficach. Mają one to do siebie, że jak już się zacznie je czytać, to nie można przerwać, wciągają niesamowicie, niekiedy (jeśli opowiadanie jest dobrze napisane) wywołują motyle w brzuchu i sprawiają, że uśmiecha się nawet wątroba. Mogę więc powiedzieć, że książka "Imagines" to taki pewnego...
więcej Pokaż mimo to
Ciężko mi się czytało "Naczelne z Park Avenue". Być może dlatego, że miałam wrażenie jakbym czytała książkę stricte naukową, chociaż w pewnym sensie ona nią jest.
"Naczelne z Park Avenue" Wednesday Martin to opowieść o życiu w najbogatszych częściach Nowego Jorku. To odpowiedź na pytania jak być matką w takim mieście, jak się dopasować, jak się próbować przystosować do...
Na "Siedem lat później" skusiłam się przede wszystkim ze względu na Dorotę Wellman - uwielbiam jej osobowość, jej sposób bycia i to, jakim człowiekiem wydaje się być. Natomiast twórczość Janusza Wiśniewskiego jest mi - szczerze mówiąc - kompletnie obca. Wiadomo, chyba jak większość czytelników, mam za sobą lekturę Samotności w sieci, która od kilku lat jakoś mi siedzi z...
więcej Pokaż mimo to
Ciężko napisać o tej książce tak, by niczego nie zaspoilerować i tym samym nie odebrać ani odrobiny radości i przyjemności z poznawania tej historii przyszłemu czytelnikowi.
Idealna to opowieść, która kompletnie mnie zaskoczyła. Nie tylko treścią, ale przede wszystkim tym, jak dobra się okazała. Jak bardzo mnie wciągnęła i nie dała się od siebie oderwać.
To historia - tak...
Czytając takie książki - mimo, że mam świadomość, że są napisane na faktach - mam też poczucie pewnego rodzaju nierealności. W to, co tysiące kilometrów ode mnie jest całkiem normalnie - mi wydaje się wręcz niemożliwe.
"Za drzwiami pałacu" Cay Garci to jej prawdziwa historia. To opowieść o kobiecie już w dojrzałym wieku, która postanawia porzucić na jakiś czas dotychczasowe...
Wydaje mi się, że jestem już... cóż - za stara na literaturę młodzieżową, jednak i tak sięgam po nią często. Czasami trafiają się dobre pozycje, czasami złe, a czasami trafia się też na taką perełkę jaką jest "To skomplikowane" autorstwa Jessiki Park.
"To skomplikowane" to powieść o dziewczynie, która wyjeżdża do nowego miasta by rozpocząć studia i może nowe życie. Już na...
Bardzo ciężko mi napisać coś o tej książce. Z jednej strony - czytało się ją szybko, a z drugiej - to jeden z niewielu jej plusów.
Z książkami pani Michalak jest tak, że albo się je kocha, albo się nienawidzi... Może - nie tyle nienawidzi, co po prostu się je omija. Ja sięgnęłam po "Zemstę" z czystej ciekawości, żeby sprawdzić, po której stronie się znajdę. I mogę...
Muszę przyznać, że bardzo ciężko mi napisać kilka słów o tej książce. Nie była zła bo czytało się ją całkiem przyjemnie - jak to zwykle bywa z fanfiction - jak już człowiek zacznie czytać, to nie może przestać dopóki nie skończy. I tak było też w tym przypadku bo, nie ukrywajmy, "Before" to właśnie typowe fanfiction. Jednakże tym razem była to dla mnie... bardzo nerwowa...
więcej Pokaż mimo toChyba większość Polaków wie, kim jest Jacek Cygan. Wydaje mi się, że prawie każdy kojarzy choć jedną piosenkę, nawet jeśli nie jest tego do końca świadom, której tekstu jest autorem. A tu się okazuje, że Jacek Cygan nie dość, że pisze przepiękne utwory to jeszcze opowiadania, które nie pozwalają o sobie zapomnieć i przypominają się w chwilach, kiedy najmniej tego...
więcej Pokaż mimo to
To moje drugie udane spotkanie z twórczością Doroty Gąsiorowskiej.
"Primabalerina" to opowieść o Ninie, mieszkance Krakowa. Nina to zwykła kobieta, prowadząca zwykłe, niczym nie wyróżniające się życie. Wychowała się w sierocińcu, ale mimo to - było to szczęśliwe dzieciństwo.
Można powiedzieć, że cała historia zaczyna się od tego, że bohaterka musi znaleźć nowe mieszkanie...
Nie wiem jak napisać o tej książce tak, by nie odstraszyć, a zachęcić bo - mówiąc szczerze - jest to dość trudny temat, nieważne w jak piękne słowa ubrany.
"Dziewczyna z portretu" to opowieść o kobiecie uwięzionej w ciele mężczyzny. O odnalezieniu swojej właściwej przynależności płciowej i próbie pozostania w niej. O poświęceniu, o miłości, o odnajdywaniu siebie. Jest też...