Rakietowe Szlaki tom 2: Antologia klasycznej SF
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Cykl:
- Rakietowe szlaki (tom 2)
- Wydawnictwo:
- Solaris
- Data wydania:
- 2011-06-14
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-06-14
- Liczba stron:
- 468
- Czas czytania
- 7 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788375900293
- Tłumacz:
- Jan Zakrzewski, Elżbieta Zychowicz, Jolanta Kozak, Zofia Uhrynowska-Hanasz, Lech Jęczmyk, Maria Gębicka-Frąc, Małgorzata Targowska-Grabińska, Paweł Ziemkiewicz, Paweł Laudański, Anna Miklińska, Joanna Czaplińska
Reaktywacja kolejnej legendarnej antologii Lecha Jęczmyka, po Krokach w nieznane. O ile jednak ten drugi tytuł jest przeglądem najnowszej światowej fantastyki, to Rakietowe szlaki mają być antologią klasycznych opowiadań.
Lech Jęczmyk to legendarny selekcjoner antologii, tłumacz (m.in. Heller, Le Guin, Dick, Vonnegut), redaktor licznych serii książkowych, redaktor miesięcznika "Fantastyka".
Wybór ma zawierać takie opowiadania SF, które nic nie utraciły ze swojej świeżości, nadal są kapitalnymi perełkami literackimi opartymi na dobrym pomyśle.
W antologii znajdą się opowiadania po części znane polskiemu czytelnikowi, ale publikowane dotąd tylko w prasie (Literatura na świecie, Problemy, Fantastyka) lub nigdzie nie publikowane.
Kluczem do wyboru są dwa słowa: OPOWIADANIA NIEZAPOMNIANE. Czyli takie, które pomimo upływu lat wciąż stoją nam przed oczami, choć często zapomnieliśmy ich tytuł i autora. I wciąż wywołują w nas dreszczyk emocji.
To po prostu dobra literatura. Dla każdego. Niezależnie od upodobań literackich, przekonań czy wyznania.
ZAWARTOŚĆ:
Sheckley Robert „Zwiadowca – minimum”
Varley John „Pchacz”
Neff Ondrej „Największy świr w dziejach swangu”
Harrison Harry „Skalny nurek”
Gudaniec Nikołaj „Arka”
Bayley Barrington J. „Statek, który żeglował po oceanie kosmosu”
Joseph Tim „Teoria jednolitego pola”
Aldiss Brian W. „Trzeźwe odgłosy poranka w jednym z odległych krajów”
Watson Ian „Okna”
Zelazny Roger „Auto-da-fe”
Zahn Timothy „Gambit pionka”
Sturgeon Theodore „Powolna rzeźba”
Swanwick Michael „Jest tu ktoś z Utah?”
Bilenkin Dymitr „Jego Mars”
Weiner Andrew „Nowy człowiek”
Lafferty R.A. „Dziewięćset prababek”
Le Guin Ursula K. „Królowa Zimy”
Watson Ian „W duchu Lukrecjusza”
Warszawski Ilja „Kursant Płoszkin”
Huberath Marek S. „- Wrócieeś Sneogg, wiedziaam”
Wolfe Gene „Wojna pod choinką”
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 166
- 145
- 79
- 11
- 8
- 6
- 6
- 4
- 4
- 3
Opinia
Jak to w antologiach, opowiadania lepsze i gorsze.
Całkowicie subiektywnie:
- "Zwiadowca-minimum" - przeczytane kiedyś w zbiorze tego autora. Doskonałe wtedy, doskonałe teraz. Tragikomedia z fajnym zakończeniem - 10/10,
- "Pchacz" - z początku odrażające przez swój wydźwięk, wraz z puentą nabiera nostalgicznego uroku - 9/10,
- "Największy świr w dziejach swangu" - jak już oswoisz się z językiem rodem z filmów Tarantino, docenisz ;) Gorzka opowieść o nawet i dzisiejszym społeczeństwie, ale doprowadzone do ekstremum - 9/10,
- "Skalny nurek" - pomysł, jakiego nie miał nikt przedtem, wykonanie bardzo dobre. Opowiadanie niezbyt obszerne, ale trzyma w napięciu - 9/10,
- "Arka" - króciutkie opowiadanie ze zwalającym z nóg zakończeniem - 9/10,
- "Statek, który żeglował po oceanie kosmosu" - piękne opowiadanie, z zamierzenia trochę poetyckie, jedno z moich ulubionych w tym zbiorze - 10/10,
- "Teoria jednolitego pola" - króciutki wiersz, prześmiewczy, ale trafiający w sedno - 9/10,
- "Trzeźwe odgłosy poranka w jednym z odległych krajów" - skomplikowane, smutne, trochę przerażające - 7/10,
- "Okna" - ciekawa idea, mogłaby być rozwinięta w obszerniejszym dziele - 8/10,
- "Auto-da-fe" - gra słów, znany motyw w niecodziennej scenerii - 6/10,
- "Gambit pionka" - bardzo trafny tytuł i bardzo ciekawe, trzymające w napięciu opowiadanie - 10/10,
- "Powolna rzeźba" - zakręcone opowiadanie, w poetycki sposób - 6/10,
- "Jest tu ktoś z Utah?" - ciekawy pomysł na wykorzystanie tv - 7/10,
- "Jego Mars" - piękne, słodko-gorzkie opowiadanie ze zwalającą z nóg puentą - 10/10,
- "Nowy człowiek" - kosmici w natarciu, ale konsekwencje tragikomiczne - 7/10,
- "Dziewięćset prababek" - szalone opowiadanie, dosłownie - 7/10,
- "Królowa Zimy" - kolejna odsłona świata Hain, który kocham - 10/10,
- "W duchu Lukrecjusza" - wykorzystanie w opowiadaniu fantastyczno-naukowym rzymskiego filozofa we własnej osobie niesie zabawne skutki - 7/10,
- "Kursant Płoszkin" - kosmiczna odsłona studenckich żartów - 7/10,
- "- Wrócieeś Sneogg, wiedziaam..." - najbardziej przerażające i poruszające opowiadanie w tym zbiorze, straszna wizja świata przyszłości - 10/10,
- "Wojna pod choinką" - przy czytaniu tego opowiadania dałam się złapać w pułapkę, jak jego młody bohater - 9/10.
Bardzo dobry zbiór, większość opowiadań ciekawych i dobrze napisanych. Oceny niższe wynikają z osobistych preferencji czytającej :)
Jak to w antologiach, opowiadania lepsze i gorsze.
więcej Pokaż mimo toCałkowicie subiektywnie:
- "Zwiadowca-minimum" - przeczytane kiedyś w zbiorze tego autora. Doskonałe wtedy, doskonałe teraz. Tragikomedia z fajnym zakończeniem - 10/10,
- "Pchacz" - z początku odrażające przez swój wydźwięk, wraz z puentą nabiera nostalgicznego uroku - 9/10,
- "Największy świr w dziejach swangu" - jak...