forum Oficjalne Aktualności
Książka fantasy na początek.
odpowiedzi [60]
Teraz mi się przypomniało, że na Wigilię w prawdzie trochę młodszy nastolatek z rodziny Narzeczonego dostał książki z cyklu "Magiczne drzewo": Olbrzym, Tajemnica mostu itd: http://lubimyczytac.pl/cykl/2258/magiczne-drzewo - 7 czy 8 części, autorstwa Andrzeja Maleszki.
A już od siebie dodam, że...
Serio? Takie polecanki dla szesnastolatka? To wszystko jest dla znacznie młodszych!
Są książki czytane chętnie zarówno przez dzieci, jak i przez dorosłych (do takich należą "Kubuś Puchatek", "Opowieści z Narnii", "Mały Książę", "Muminki" i mnóstwo innych), ale nawet dla tych ponadczasowych hitów istnieje wiek, kiedy wyrosło się już z dziecięcego zachwytu fantastyczną...
OK, może masz rację... :P
Na swoją obronę dodam tylko, że Harry Potter też został napisany dla dzieci... ;)
A co myślisz o serii "Igrzyska śmierci"? Albo (Tego nie czytałam) Cykl Niezgodna ?
Obu nie czytałam, więc trudno mi się wypowiadać. Oba wyglądają na pozycje celowane w wiek nastoletni, więc przynajmniej pod tym względem trafiają, ale mam wrażenie, że oba są raczej dziewczyńskie. I to, że są pisane z punktu widzenia dziewczyny, jest tu najmniej istotną kwestią. Ważniejszy jest stosunek zawartości romantycznej względem przygodowej i (tu już strzelam prawie...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCo do "Igrzysk..." muszę napisać, że książka (jak to zwykle bywa) jest o wiele lepsza od oryginału. W filmie wyciągnęli ten wątek miłosny na pierwszy plan, a w książce on oczywiście jest, ale jakby w tle. Film właściwie nie bardzo mi się podobał, a książki- tak (choć przy "Kosogłosie" musiałam zrobić sobie przerwę, bo za dużo było tam polityki, a za mało akcji do pewnego...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
książka (jak to zwykle bywa) jest o wiele lepsza od oryginału
?????
Od filmu chyba? Oryginałem to właśnie książka jest :)
Trochę mnie zachęciłaś. Nadal nie spodziewam się wiele, ale mam przynajmniej ochotę sprawdzić, jak bardzo film jest spłycony, czyli ile głębi uda się w tej książce znaleźć.
Z "Władcą much" bardzo odlegle kojarzy się tylko sama sytuacja podczas igrzysk...
książka (jak to zwykle bywa) jest o wiele lepsza od oryginału
?????
Od filmu chyba? Oryginałem to właśnie książka jest :)
Tak, od filmu- dzisiaj jestem nieco rozkojarzona.
Jeżeli chodzi o porównanie z "Władcą much" to własnie o to chodzi- a w książce 3/4 akcji ma miejsce właśnie na arenie (też inaczej niż w filmie), tzn w lesie, tak jakm we "Władcy..." na wyspie.
Jeżeli...
Cześć Wam. Mam 20 lat i też chciałabym zacząć czytać książki fantasy! Interesują mnie tytuły przesiąknięte magią lub/i przygodą, lecz z humorem i romansem (ale nie, żeby był dominantą ;-;), najlepiej na jak najwyższym poziomie pod względem języka.
Co polecacie?
@SiłaFatalna
Odzywając się w formie odpowiedzi pod wybranym postem wywołujesz tylko uczestników tego małego wątku, o ile oczywiście mają odpowiednio ustawione powiadomienia, czyli w tym przypadku tylko mnie i Beatę, a nie wszystkich uczestników dyskusji lub użytkowników forum. Ta dyskusja na liście ostatnio aktywnych wciąż leży gdzieś w odległości ponad dwóch i pół roku od...
Właściwie to nie wiem gdzie. Dopiero co założyłam konto i trochę się tu gubię :(
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Rzecz pierwsza i podstawowa dla dalszych kontaktów ze współużytkownikami:
-->Moje konto -->Ustawienia -->Prywatność
i obniż tam sobie poziom tajności, bo domyślny jest taki, że ktokolwiek spróbuje do Ciebie zajrzeć, jest przekierowywany tu:
http://lubimyczytac.pl/brak-uprawnien
co oznacza, że nie mamy nawet dostępu do "Wyślij wiadomość" dla Twojego profilu, co znacząco...
Polecam "JEDNYM ZAKLĘCIEM" Lawrence Watt-Evans'a. Coś wspaniałego (muszę wreszcie napisać jakąś opinię na jej temat). Nie przejmuj się tym, że jest napisane "Tom II cyklu Legendy Ethshar" - to samodzielna książka.
JEDNYM ZAKLĘCIEM
A ja polecam,książkę którą teraz czytam.Aleksander Rudazow,Arcymag tom pierwszy.
Fajna fantasty,co się stanie kiedy mag z Sumeru.Trafia do USA,czasu obecnego i poznaje pewną policjantkę.Magia,humor i ogólnie super.
Jeszcze dziś wieczorem opinia.
Także Saga O Kotołaku.Pana Lewandoskiego,bardzo dobra.
Ja od siebie polecę:
Opowieści z Narnii tomy 1-7 - trochę dla młodszych czytelników, ale ze mnie już żadna nastolatka i książkę tę uwielbiam. Pierwszy tom najlepszy, pozostałe już odrobinę słabsze. Jak na początek to mogą być.
Złoty kompas Magiczny nóż
Ostatni jednorożec to piękna baśń, jaką napisał autor godna polecenia bez względu na wiek :). Nawet film nakręcili animowany właśnie na podstawie książki, który kiedyś oglądałem :).
Las ożywionego mitu to historia o magicznym, ale pełnym niebezpieczeństw lesie, gdzie mity i różnego rodzaju stwory żyją właśnie tam. Niesamowita historia czasami z dodatkiem lekkiej grozy...
Na wesoło to przede wszystkim Pratchett i jego "Świat Dysku" - wszystko inne może się przy tym schować!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
A może coś na wesoło np. "Smok i jerzy" (i reszta serii) albo "Jednym zaklęciem".
Jeszcze może "Niechętny szermierz" (i dalej).
Można też zacząć od - powoli już - prehistorii. Żeby później nie wydawała się kompletnym przeżytkiem.
Conan Barbarzyńca tudzież Tygrysy morza.
Czysta heroic fantasy. Po przeczytaniu wielu książek może się wydawać naiwne, ale swój urok ma. Zwłaszcza jak ktoś od nich zaczynał. Ja mam...
No tak Conan to Conan, znać warto i wypada :)
Tak mnie teraz nachodzi, pojawiają się narzekania, że ludzie na LC o książkach nie dyskutują, a wystarczy temat jak ten i ludzie dyskutować jednak zaczynają ;)
"Imię wiatru" szczerze polecam, za tom drugi biorę się w tym roku, na trzeci, ostatni, czekam z niecierpliwością. Nie wiem jak polskie tłumaczenie, czytam po angielsku, ale jak źle by nie było, fabuła taka, że wiele można dla niej znieść.
Conana znać trzeba, ale absolutnie nie widzę konieczności czytania w nadmiarze, jak kto jeszcze nie próbował i nie jest fanem, nie...
Tak sobie teraz przypomniałem Rękopis znaleziony w smoczej jaskini. Kompendium wiedzy o literaturze fantasy. Wydanie II rozszerzone Sapkowski tam wskazał co z zakresu fantasy wypada znać. I w sumie można się z tą listą zgodzić.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jeszcze
Gra o tronGra o tron
Jacek Piekara - cykl Inkwizytorski
Ogrody Księżyca
Kolor magii i reszta cyklu
Nieznane Lata
Przystań...
O tak cykl inkwizytorski, bardzo przyjemne czytadła. Polecam, choć bohaterowie nie są z tych których się lubi.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postOd siebie mam ochotę polecić Kroniki Amberu. Tom 1 - moje odkrycie mijającego roku. Dawno miałam na celowniku i zawsze wiedziałam, że ważny klasyk, ale i tak zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. I ma ten plus, że nie widzę żadnych wskazówek co do tego, czy istnieje jakaś odpowiednia grupa docelowa, czy można być na to za...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
"Gra Endera" mi się podobała, gdy przymknąłem oko na wiek bohaterów, wtedy jak najbardziej przyjemna lektura. Tylko bardziej sci-fi niż fantasy.
Co do "Diuny" się zgadzam, bo przeczytać trzeba ale niekoniecznie na początek. Miałem w rękach stare wydanie z czcionką która doprowadzała do bólu oczu, a mimo to książka mnie wciągnęła.